آخرین اخبار

4. دى 1397 - 7:37   |   کد مطلب: 26002
با وجود تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر باز بودن درب مساجد از پیش از ظهر تا شب بعد از نماز عشاء، همچنان درب اکثر مساجد شهرستان تویسرکان در کم توجهی متولیان امر بسته است.

به گزارش خبرنگار رودآور، عصر یک روز زمستانی است، مسافری از راه می رسد، اولین مسجد را که پیدا می کند، خودروی خود را پارک کرده و می رود، درب مسجد بسته است، باز می گردد و همین طور تا چند مسجد دیگر می رود، درب آن مساجد نیز بسته است، دقایقی نمانده، اگر باز به جستجو ادامه دهد، نمازش قضا می شود، به پارکی رفته، چادر همسرش را پهن می کند و و با او بر روی آن نماز می خوانند و این است اوضاع و احوال این روزهای اکثر مساجد در تویسرکان و گلایه مندی مسافران و شهروندانی تویسرکانی از بسته بودن درب مساجد.

رهبر معظم انقلاب 31 مرداد ماه سال جاری فرمودند: "هرسه وقت در مسجد باید نماز جماعت برگزار بشود؛ بنا را بر این باید گذاشت...، درِ مسجد را از پیش از ظهر که باز می کنند برای نماز ظهروعصر، تا شب بعد از نماز عشا باز باشد؛ این‌جور نباشد که درِ مسجد را ببندند.

بنده شنیدم بعضی‌ها می گفتند «عصری وارد تهران شدیم، نماز ظهروعصر میخواستیم بخوانیم، درِ هر مسجدی رفتیم بسته بود»؛ البتّه مال چند سال پیش است؛ نه، مسجد باید باز باشد."

در این باره کاویار یکی از شهروندان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور می گوید: تا آنجا که بنده دیده ام بیش از 95 درصد درب مساجد تویسرکان از بعد از نماز عصر بسته می شود و دقایقی قبل از نماز مغرب و عشاء باز می شود، در حالی که نباید این گونه باشد.

وی اظهار کرد: چند وقت پیش درب یکی از مساجد هم که باز بود رفتیم تا نمازمان را بخوانیم، اما زمان ورود متوجه شدیم بخشی که کفش ها را نگهداری می کنند باز بود و نه درب داخلی مسجد، نمی شود که در این بخش نماز اقامه کرد، چرا که فقط برای کفشداری استفاده می شود.

کزازی دیگر شهروند تویسرکانی هم در این باره به خبرنگار رودآور، گفت: مگر رهبر انقلاب نفرموده اند که باید از ظهر تا بعد از نماز عشاء درب تمامی مساجد باز باشد، چرا مسئولان مربوطه تدبیر  و اقدام چاره سازی انجام نمی دهند؟!

وی عنوان کرد: بارها شده مسافرانی را می بینیم که سرگردان برای پیدا کردن یک مسجد با درب های باز از این محله به آن محله می روند، این که نمی شود، پس این متولیان امور فرهنگی و مساجد کجای ماجرا قرار دارند و چرا توجهی به خواسته های مردمی ندارند.

شهروند دیگری هم گفت: مگر نه این است که مساجد جایگاه های اصلی انقلاب اسلامی هستند و از آنجا نهضت امام خمینی(ه) آغاز شده است، پس چرا هنوز ما پاسخ صریحی از مسئولان برای باز بودن درب مساجد در ساعات بین نماز عصر و نماز مغرب نشنیده ایم، مگر مساجد مکانی در راستای نشر و تبیین انقلاب برای نسل جدید نیستند، پس علت این کم توجهی و شاید بی توجهی ها چیست؟!

وی افزود: می گویند درب مساجد همیشه باز است، در حالی که این گونه نیست و درب اکثر مساجد در تویسرکان به غیر از زمان اذان بسته است.

این شهروند تویسرکانی ادامه داد: مساجد کارکردهای بسیاری دارد و پیامبر اعظم(ص) مساجد را برای اهداف مختلفی تأسیس کردند، اما متأسفانه در تویسرکان شاهد هستیم که به این مکان های مقدس تنها به چشم محلی برای اقامه نماز آن هم در دقایقی از روز نگاه می کنند.

گمار شهروند دیگر تویسرکانی هم عنوان کرد: طولانی شدن زمان بسته بودن درب مساجد مردم را کم کم از گردونه معنویت دور می سازد، اگر درب مساجد بخواهد تنها برای 20 تا 25 دقیقه آن هم زمان برگزاری اذان و اقامه نماز باز باشد که نمی شود جوانان را به مسجد هدایت کرد، چرا که جوانان برنامه های مدون در راستای ارزش های اسلامی و انقلابی می خواهند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

فرماندار،امام جمعه و متوليان محترم فرهنگي دغدغه داشته باشيد !!!
فرماندار،امام جمعه و متوليان محترم فرهنگي دغدغه داشته باشيد !!!

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان