آخرین اخبار

17. دى 1395 - 14:43   |   کد مطلب: 26064
هنوز هستند مردمانی که مخلصانه و تنها برای رضای خدا در قالب طرح اردوهای جهادی در روستاها به داد مردم می رسند و مردانه پا به میدان می گذارند تا روستانشینان درد محرومیت را کمتر احساس کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور، طرح اردوهای جهادی از سالیان گذشته زیر نظر بسیج سازندگی آغاز شده است، گاهی تعدادی از بسیجیان در قالب تیم های امدادی و پزشکی به روستاها و مناطق محروم می روند و ویزیت رایگان بیماران را بر عهده می گیرند و گاهی با حضور در جمع اهالی به لایروبی قنات ها و کانال های آب کشاورزی آنان می پردازند.

گاهی هم آجر روی آجر می گذارند و با اندک امکانات موجود خانه ای برای نیازمندی بنا می کنند تا مردم مناطق محروم درد محرومیت را کمتر بچشند.

پیش آمده که در اردوهای جهادی دوره های آموزشی و مهارت آموزی هم برگزار می شود و یا این جهادگران حصاری برای زمین کشاورزی کوچک یتیمی ایجاد می کنند تا از تنها سرمایه زندگی آن یتیم محافظت شود و این گونه زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را به نوعی در دورترین نقاط شهرها فراهم می سازند.

مردم روستا به قول خودشان زجر کشیده اند و زمانی که حضور انسان دوستانه بسیجیان را می بینند امیدوارتر برای زندگی کردن گام بر می دارند.

در این باره «محمد‌رضا گمار» مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: در روزهای گذشته دو گروه جهادی یکی در شهر و دیگری در روستا به همشهریان تویسرکانی در راستای توجه به نیازمندی های آنان کمک کردند.

وی اظهار کرد: یکی از این گروه ها که به نام شهید مصطفی جمور مزین شده بود در روستای ابدالان به لایروبی کانال آب کشاورزی پرداخت تا بدین ترتیب باری از روی دوش روستاییان برداشته شود.

فاطمه زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان