آخرین اخبار

21. بهمن 1395 - 6:20   |   کد مطلب: 26688
در حاشیه ویزیت و توزیع داروی رایگان در مناطق محروم؛
دستهایی از جنس محرومیت زدایی/اینجا، قلب ها برای روستانشین ها می تپد+تصاویر
تیم درمان بسیج جامعه پزشکی تویسرکان شامل پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما و تزریقات خواهران و برادران و همچنین داروساز در راستای ویزیت بیماران و توزیع داروی رایگان، به مناطق محروم شهرستان اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار رودآور، روستانشینان به دلیل بُعد مسافتی که با مرکز شهرها دارند از نداشتن پزشک رنج می برند، گرچه در هر منطقه درمانگاه و خانه بهداشت هم وجود دارد اما بسیار شده که این درمانگاه ها شبانه روزی که نیستند هیچ، بعدازظهرها هم درب هایشان بسته است و به دلیل کمبود پزشک اکثر اوقات بیماران با مشکلات بسیار دسته و پنجه نرم می کنند.

بسیج جامعه پزشکی با مشاهده این محرومیت ها هر ساله چندین مرتبه به روستاها و مناطق محروم تویسرکان می رود تا بتواند گره ای هرچند کوچک از مشکلات روستانشینان را برطرف کند.

از این رو، روز گذشته تیم درمان بسیج جامعه پزشکی تویسرکان شامل پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما و تزریقات خواهران و برادران و همچنین داروساز به روستای احمدآباد رفتند.

توزیع داروی رایگان متناسب با نسخه پزشک هم از دیگر اقدامات این تیم پزشکی بود.

همچنین به کلیه دانش آموزان روستا هم، لوازم التحریر اهدا شد.

گمار، مسئول بسیج سازندگی تویسرکان از همکاری با بسیج جامعه پزشکی می گوید: آنجا که با همراهی یکدیگر سعی می کنند محرومیتی را برطرف و قلبی را شاد کنند.

گفته می شود از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 6 گروه از بسیج جامعه پزشکی تویسرکان به مناطق روستایی و محروم شهرستان اعزام شده اند و در این مناطق خدمات رایگان پزشکی و دارویی ارائه داده اند.

پزشکانی که در این مسیر گام برمی دارند علاوه بر آنکه به قول خودشان تکلیفشان را انجام می دهند، با برطرف کردن مشکلی از مشکلات مردم آرامشی خاص وجودشان را فرا می گیرد و در روستاها خود را مفیدتر می بینند، چرا که اهالی برخی روستاها دسترسی سریع به پزشک و دارو ندارند.

و روستاییانی که کودکانشان گاه و بی گاه از دندان درد به خود می پیچند با دیدن داندانپزشک در روستا مشتقانه توصیه های او را گوش می دهند.

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان