آخرین اخبار

26. بهمن 1395 - 8:59   |   کد مطلب: 26789
با جاری شدن آب های سطحی به درون حمام تاریخی محله جولستان این حمام به گفته مردم زیر آب رفته است و اکنون تلاش مسئولان امر برای تخلیه آب موجود ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار رودآور، پس از انتشار خبری مبنی بر اینکه "حمام تاریخی محله جولستان زیر آب رفت حمامی که به عنوان یک بنای ملی هم ثبت شده است، مسئولان امر به پا کار شدند و از همان شب گذشته به تخلیه آب موجود جمع شده اقدام کردند.

گفته می شود علت این رویداد، جریان گرفتن آب های سطحی به علت بارش برف در این محله است.

«میثم الوندی»، رییس اداه میراث فرهنگی تویسرکان در این باره به خبرنگار رودآور گفت: با مطلع شدن از این واقعه بلافاصله با همکاری اداره آب و فاضلاب و هلال احمر مشغول به تخلیه آن حجم عظیم آب شدیم.

وی اظهار کرد: نیروهای هلال احمر حتی تا ساعت 24 شب همپای همکاران ما برای تخلیه آب اقدام کردند، اما به نظر می رسد از آنجا که بوی تعفن تمام فضا را گرفته است، به نظر می رسد بخش عمده ای از آب مربوط به جریان گرفتن فاضلاب به حمام باشد و هنوز آب به طور کامل تخلیه نشده است.

به گزارش رودآور؛ حمام جولستان در خیابان شهدا، بالاتر از چهار راه حافظ؛ جنب مسجد اعظم جولستان شهر تویسرکان قرار دارد و با شماره ثبت ۲۴۳۲۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده است و با توجه به فرم پلان و نوع طاق و قوس های این حمام به به نظر می رسد که در دوره صفویه ساخته شده و از آنجا که در محله جولاستان قرار گرفته به همین نام موسوم است.این حمام توسط سازندگان، وقف استفاده مردم شهر تویسرکان شده و تا سال های اخیر نیز با کاربری اصلی، دائر بوده است.

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان