آخرین اخبار

21. تير 1396 - 12:29   |   کد مطلب: 29481
در حاشیه تجمع بزرگ حامیان حجاب و عفاف در تویسرکان مطرح شد؛
اینجا حجاب قد کشیده است+تصاویر
تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده با باعنوان راهپیمایی بانوان زهرایی در حمایت از حجاف و عفاف و به منظور ترغیب خانواده ها در راستای گرامیداشت این فرضیه الهی در تویسرکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛  امروز 21 تیرماه برابر با روز حجاب و عفاف است، از این رو تویسرکانی همزمان با مردم سراسر کشور با حضور در راهپیمایی و  تجمعی چنین روزی را گرامی داشتند.

برخی ها با خانواده آمده بودند تا بگویند حجاب مر و زن ندارد و اگر رعایت شود جامعه را از نظر اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی آباد و سعادت می کند و در این میان بودند دخترانی که حتی به سن تکلیف نرسیده اند اما چادر به سر تمرین عشق و حیا و عفا می کنند.

این راهپیمایی در تویسرکان از مقابل دفتر امام جمعه تویسرکان آغاز شد و راهپیمایی کنندگان با سردادن شعارها متعدد در ترویج این فریضه الهی در جامعه گام برداشتند.

حتی شعارهای "مرگ بر امریکا" و "مرگ بر اسرائیل" هم چاشنی اصلی این تجمع بود، تا با صدایی بلند فریاد زنند که زیر بار نفوذ فرهنگ غرب نمی روند.

 حضور دانش آموزان هم در نوع خود بی نظیر بود و کودکنی که در آغوش والدین خود و یا دست در دست آنان آمده بودند تا بگویند ما هم پا در رکاب حفظ حجاب و حیا هستیم.

در این بین نظر خانواده های مختلف را درباره اهمیت چرایی حجاب و عفاف در جامعه جویا شدیم.

سعید سعیدی فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در حاشیه این مراسم گفت: حجاف و عفاف باید توأم با هم باشند تا بنیان خانواده را استوار  سازد.

 

 

با حجاب زیباتر شده ام

 فاطمه امسال هشت ساله می شود و با وجود آن که به سن تکلیف نرسیده است اما می گوید: من نیز به مانند مادرم حجاب را دوست دارم، با حجاب برای پدرم بیشتر شیرین زبانی می کنم و زیباتر شده ام.
 

حجاب را دوست دارم چرا که مرا در برابر نگاه های نامحرمان حفظ می کند

خانواده سوری تکیه بر حجاب را ضامنی برای مصون ماندن در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان و حفظ بنیان خانواده می داند، حجاب و حیایی که خانواده یشان را در برابر تیرهای زهرآلود نگاه های هرزه حفظ می کند.

دانش آموزانی هم که حضور داشتند، بر این مطلب تأکید کردند که نه تنها حجاب ظاهر، یک اصل است بلکه همخوانی آن با حجاب درون سعادت دنیا و آخرت هر انسانی را تأمین می کند.

چادر به سر من یعنی پاسداری از خون شهیدان است

یکی دیگر از همشهریان تویسرکانی هم با تأکید بر اینکه چادر به سر من در حقیقت پاسداری از خون شهیدان است، گفت: شهدا برای اینکه اسلام حفظ شود از جان خود گذاشتند، آنان برای اینکه چادری از سر هیچ کدام از ما بانوان بر زمین نیافتند رفتند و جان دادند و امروز نوبت ماست تا بگوییم در صحنه پاسداری از دین به میدان آمده ایم.

بدحجابی از آسیب های بزرگ تهاجم فرهنگی است

بانویی دیگری نیز عنوان کرد: بدحجابی ریشه در نفوذ فرهنگ غربی در جوامع اسلامی دارد و باید مسئولان نظام و متولیان فرهنگی با یک برنامه ریزی جامع و درست زمینه های تبیین فلسفه حجاب در جامعه را به خوبی مهیا سازنند.

از هر دری که ماهواره بیاید حجاب از آن در می رود

بانوی دیگری نیز گفت: امروزه متأسفانه با وجود ماهواره در میان برخی خانواده ها حجاب رنگ و بوی خودش را تا حدودی از دست داده است و این گونه تجمعات افراد محجبه نشان می دهد که هنوز حجاب و عفاف در جامعه است و ما با راهپیمایی خود به دشمنان می گوییم در برابر نقشه های شوم آنان شیرزنانه ایستاده ایم.

حجاب امانت حضرت زهراء(س) است 

بانوی دیگری نیز تأکید کرد: از آنجا که حجاب امانت حضرت زهراء(س) است می طلب تا تک تک ما بانوان در حفظ این امانت کوشا باشیم و چگونگی حفظ آن را نیز به فرزندان خود بیاموزیم.

 

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان