آخرین اخبار

30. شهريور 1396 - 12:41   |   کد مطلب: 30586
حال و هوای این روزها رنگ بو و رنگ محرمی به خود گرفته است، تکیه ها برپا می شود و پرچم های عزا بر در و دیوار شهر نصب شده است، چرا که ماه لاله های پرپر و کشتگان بی سر رسیده.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ حال و هوای این روزها رنگ بو و رنگ محرمی به خود گرفته است، تکیه ها برپا می شود و مساجد و حسینیه ها با پرچم های سیاه پوشانده می شوند، محرمی دیگر در راه است. حالا دیگر چیزی نمانده تا محرم، پیراهن های مشکی هم کم کم از کمدلباس ها بیرون آورده می شوند و تعدادی از مغازه داران هم به فروش ملزومات محرم می پردازند.

در این باره «ترابی» که یکی از فروشندگانی است که در حدود 6 سال با پدر خود در زمینه فروش پیراهن مشکی، لباس سقایی، طبل، زنجیر و دیگر ملزومات ماه محرم دسته های عزاداری فعالیت دارد از حال و هوای این روزهای خود می گوید، آن جا که خدمت به امام حسین(ع) و نوکری در مکتب عاشورایی را سعادتی برای خود می داند، فروش پیراهن مشکی در این محل نشان از نزدیک شدن محرم دارد.

فروش بالای پرچم های منقش به یا حسین(ع) و یا ابوالفضل(ع)

ترابی می گوید:سال جاری به دلیل اینکه مغازه موردپسندشان در خیابان اصلی شهر از نظر متراژ کوچک بوده، با داربست محلی را برای فروش خود مهیا ساخته اند.

«رحیم ترابی» هم عنوان کرد: که عمده این ملزومات را از تهران و یزد خریداری می کنند و برای فروش به بازار می آورند و مردم برای برپایی مراسم های عزاداری سید الشهداء بیشتر از پرچم های منقش به یا حسین(ع) و یا  ابوالفضل(ع) استقبال می کنند.

عده ای برای ادای نذر لباس سقایی خریداری می کنند و به کودکان محروم تقدیم می کنند

وی تصریح کرد: گاهی هم شده فردی با دعا، نیاز و با توسل به حضرت علی اصغر(ع)، حاجت روا شده و نذر می کند که برای کودکان بی بضاعت لباس سقایی تهیه کند و برای خرید نزد ما می آید، گاهی هم لباس های سقایی خریداری شده را به دارالیتام می دهند تا آنان به کودکانی تقدیم کنند که خانواده یشان توان خرید ملزومات محرومی برای فرزندان خود را ندارند.

فروش ملزومات محرم از 80  سال پیش در خانواده ما بوده است

«حسن جلیلی» هم به همراه پسرش جزء فروشندگان ملزومات محرم است، آن ها نیز با نیت خیر و تنها برای محرم این مغازه را راه اندازی می کنند، او می گوید که فروش ملزمات محرم از پدرش به ارث رسیده و در حدود 80 سال است که پیشه و شغل پدرش بوده است.

عاشق حضرت ابوالفضل(ع) هستم

علی یکی از کودکانی است که تازه به کلاس اول می رود و به گفته خودش هفت سالش شده است، از زمانی که یادش هست دست در دست پدر در مراسم های عزاداری سید الشهدا شرکت کرده و این روزها هم سربند یا ابوالفضل(ع) برپیشانی خود بسته، می گوید که عاشق حضرت ابوالفضل(ع) هستم.

ریحانه دختری 9 ساله است، او می گوید: مادرم در روزهای محرم از حضرت زینب(س) برام بیشتر از همیشه سخن می گوید و من چادرم را به خاطر حضرت رقیه(س)، آن کودک سه ساله ای که در آغوش عمه اش در خرابه شام جان به جان آفرین تسلیم کرد، بر سر می پوشم.

به گزارش رودآور، اگر کمی گوشت را تیز کنی می شنوی که صدای یا حسین(ع) عرشیان به اوج رسیده است،

الا یا فاطمه(س) یا فاطمه(س) سرت سلامت/شده ماه عزا، پرپر شده باغ امامت

ماه اشک و خون رسیده، رنگ مصطفی پریده/شیعه را از این مصیبت، از دو دیده خون چکیده

یا حسین، یا حسین، یا حسین جان 

دراین ماه عزا اهل عزا ماتم بگیرید/عزا بهر حسین دراین هلال غم بگیرید

ماه لاه های پرپر، ماه کشتگان بی سر/دختر زهرای اطهر، گرید از غم برادر

زنگنه 

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان