آخرین اخبار

14. تير 1399 - 5:40   |   کد مطلب: 31198
تویسرکانی ها، سال های سال است که چشم انتظار مانده اند تا مسئولان امر در مسائل ابتدایی فضاسازی آرامگاه حیقوق نبی(ع)، قدم های بلند و سریعتری بردارند تا لااقل از این ظرفیت گردشگری برای میزبانی مناسب از توریست ها و مسافران بهره مند شوند، آناناز مسئولان متولی می خواهند تا این ظرفیت گردشگری به باد ندهند!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ حیقوق نبی(ع) یکی از پیامبران بنی اسرائیل است که در حدود 603 سال قبل از میلاد حضرت مسیح(ع) می زیسته، بارگاه مطهر ایشان در شهر تویسرکان واقع شده است که گفته می شود، بنای فعلی آن مربوط به دوره سلجوقیان است.

و اما این روزها همچون سال های گذشته باتوجه به گفته های مردمی آن طور که باید و شاید چه درباره طرح توسعه آرامگاه و چه از نظر بهداشتی فضاسازی آن گونه که باید به آن رسیدگی نمی شود.

این بارگاه یکی از ظرفیت های مهم شهرستان در راستای توجه به صنعت توریسم کشوری و حتی بین المللی است، بماند که هنوز پس از گذشت سال ها مکان مناسبی در اطراف آن برای برگزاری اقامه نماز جماعت در روزهای بارانی و برفی در نظر گرفته نشده است.

آقای شهردار به فکر این بارگاه با این وضعیت نامناسب باشید!

محمد زنگنه یکی از همشهریان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: در روزهای گذشته دو تور گردشگری خارجی وارد تویسرکان شدند، این گردشگران که از چین به تویسرکان آمده بودند و 80 نفری می شدند، بازدید از آرامگاه حیقوق نبی(ع) را برای گردشگری خود انتخاب کردند که البته حق هم داشتند چرا که جز معدود مکان های مناسب شهر از نظر دسترسی مناسب راهی است.

زیرساخت های گردشگری تویسرکان مناسب نیست

وی اظهار کرد: ولی متأسفانه شاهد بودیم که برای تحویل سوغاتی ها به این گردشگران از صندوق عقب یک دستگاه پژو بهره گرفتند هرچند که خوب هم خرید کردند، اما این اقدام برازنده شهر ما نیست که سوغاتش را با خودرو بیاورن، این ها بماند و اما ای کاش زمینه های گردشگری و توریست پذیری در شهرمان فعال بود تا آمدن و ماندن توریست ها فقط به بازدید یک ساعته حیقوق و بعد رفتن ختم نشود.

شهروند دیگری هم گفت: زمین های بلاتکلیفی که کنار حیقوق نبی باقی مانده و سوغاتی های که با خودرو برای توریست ها مهیا می شود و حتی جولان موتورسواران در محوطه حیقوق و دود ناشی از آتش زدن زباله ها در کنار سرویس بهداشتی شهر ما را در حد شهری توریستی با بیش از 221 اثر تاریخی و گردشگری نشان ندادند.

وضعیت نامناسب بهداشتی در اطراف آرامگاه/ظرفیت گردشگری بارگاه حیقوق را به باد ندهید!

شهروند دیگری هم با گلایه مندی از وضعیت نامناسب ضلع شمالی آرامگاه حیقوق نبی(ع) که در آن جا زباله ها ریخته می شود، گفت: مسیر رسیدن به سرویس های بهداشتی خاکی و نامناسب بوده و گاهاً در شب ها تاریک است.
وی عنوان کرد: از سگ های ولگرد و پرسه زدن آن ها هم نمی توان غافل ماند و امید است با این درخواست های مردمی مسئولان شهری چاره ای بیاندیشند تا ظرفیت های گردشگری تویسرکان به ویژه این مکان ارزشی و تاریخی به باد نرود.

عدم تعیین زمان برای رسیدگی به مشکلات از سوی یک مسئول
در این باره «محمدکاظم گمار» که پس از تنش های بسیار در شورای شهر به عنوان شهردار تویسرکان انتخاب شد، در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: به زودی چاره ای برای وضعیت و خاکی بودن مسیر سرویس بهداشتی های این مکان اندیشیه می شود و مشکلات پیش روی هم حل.
وی با بیان اینکه مککاتباتی هم با اداره برق انجام شده، اظهار کرد: به نظر برق این منطقه مشکل چندانی ندارد با این وجود موضوع مجدد مورد بررسی قرار می گیرد.
شهردار تویسرکان درباره سگ های ولگرد در اطراف بارگاه حیقوق نبی(ع) هم عنوان کرد: از آنجا که شهرداری به صورت مستقل نمی تواند سگ ها را بگیرد و یا به طور کامل اجازه تلف کردن سگی را از نظر میحط زیسی ندارد، هر ساله تیمی از همدان برای زنده گیری سگ های ولگرد به تویسرکان می آید، از این رو در سال جاری نیز تمهیداتی برای حضور این تیم در دست انجام است.
سابق بر این 

تهیه شدن طرح ابتدایی  توسعه حیقوق نبی(ع)

«حمیدرضا نوروزی» رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان هم گفته بود که هر گونه تغییر و تحولی در اطراف آرامگاه حیقوق نبی(ع) باید با مجوزهای سازمان میراث فرهنگی انجام شود، چرا که این بنا از حساسیت ها و ارزشمدی های یک بنای تاریخی مذهبی برخوردار است.

وی اظهار کرد: توسعه این بقعه متبرکه نیاز به کار گروهی و مشارکتی با سازمان مربوطه و بررسی طرح هایی که از سوی مهندسان ارائه می شود و در حال حاضر نیز نقشه های ابتدایی طرح توسعه تهیه شده است که برای اجرایی شدن نیازمند تأیید مشاور و سازمان میراث فرهنگی است.

و همچنان همشهریان منتظر دست و رو کشیدن مسئولان به فضاسازی مناسب آرامگاه حیقوق نبی(ع) هستند

به گزارش رودآور؛ به نظر می رسد چشم مسئولان و مردم این شهر باید به اجرایی و عملیاتی شدن طرح توسعه آرامگاه حیقوق نبی(ع) امیدوار باشد.با این وجود تویسرکانی ها، سال های سال است که چشم انتظار مانده اند تا مسئولان امر در مسائل ابتدایی فضاسازی این مکان قدم های بلند و سریعتری بردارند تا لااقل از این ظرفیت گردشگری برای میزبانی مناسب از توریست ها و مسافران بهره مند شوند و کمی از رکود اقتصادی حاکم بر شهرستان زوده شود.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان