آخرین اخبار

11. آبان 1396 - 8:23   |   کد مطلب: 31293
کم کم که گوشهایت را تیز می کنی، نوای جانسوز اربعین سید و سالار شهیدان می آید و اینجا در سه راهی نهاوند، الحاق موکب های تویسرکان و کنگاور، خادمان ثارالله ایستاده اند برای خدمت رسانی به زائران حسینی(ع).

به گزارش خبرنگار رودآور؛ قسمت نشد، خادم شوم، اما چند ساعتی در موکب های اربعین ماندیم.کم کم که گوشهایت را تیز می کنی، نوای جانسوز اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالحسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش می آید، برای رسیدن به موکب شهدای مدافع حرم در سه راهی نهاوند باید از دو موکب دیگر بگذری، این موکب با همکاری سپاه ناحیه تویسرکان و کنگاور برپا شده است، محلی برای خدمت رسانی به زائران حسینی(ع).

سه راهی نهاوند؛ الحاق موکب های تویسرکان و کنگاور

«سعید سعیدی» عضو ستاد مردمی اربعین حسینی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با سلام بر سالار شهیدان کلام خود را آغاز می کند، و می گوید: این شهرستان توفیق پیدا کرده است در آستانه اربعین سال جاری با همکاری تنگاتنگ با ستاد اربعین کنگاور در سه راهی نهاوند موکبی با عنوان با نام شهدای مدافع حرم برپا کند.

وی اظهار کرد: در مرکز در شهرستان تویسرکان هم خیمه ای برای جمع آوری نذورات مردمی و بعد انتقال آن به این موکب برپا شده است و تاکنون استقبال خوبی شده به نحوی که به مقدار زیاد، سیب، سیب زمینی، برنج و حتی نذورات نقدی جمع آوری شده که امروز بخشی از آن به موکب انتقال یافته است.

حمایت ستاد اربعین تویسرکان از موکب شهدای مدافع حرم

«کریم برنوسی» سرپرست معاونت فرمانداری تویسرکان هم که برای بازدید از این مکان آمده، در گفت و گویی با تقدیر از برپاکنندگان این موکب عنوان کرد: افتتاح چنین موکبی با همکاری دو شهرستان ابتکاری خوبی است که مورد استقبال ستاداربعین شهرستان قرار گرفته است.

وی که خود را جز جاماندگان اربعین می داند، کلامش را با ابیاتی از شهریار به اتمام می رساند؛ "ساز عشق است و به دل هر زخم پیکان زخمه ای/ گوش کن عالم پر از شور و نوا دارد حسین/شمر گوید گوش کردم تا چه خواهد از خدا/جای نفرین هم به لب دیدم دعا دارد حسین."

برپایی موکب شهدای مدافع حرم، حرکتی خودجوش از سوی بسیج مردمی است موکب تا 25 صفر پابرجاست

«غفور وزیری» مسئول موکب شهید مدافع حرم شهید محمدمراد عباسی فرد، از کنگاور هم در گفت و گویی از تلاش شبانه روزی خادمان زائران حسینی برای برپایی این موکب خبر داد و گفت: از یک هفته قبل با همکاری خادمان تویسرکانی و کنگاوری برای خدمت رسانی به زوار حسینی(ع) اقدام کردیم.

وی تصریح کرد: خادمان این موکب که به صورت بسیج مردمی اداره می شود، 24 ساعته و در سه شیفت به زائران کوی یار خدمت رسانی می کنند و تمام امکانات و تجیهزات آن توسط کمک های مردمی مهیا شده است.

وزیری افزود: موکب شهدای مدافع حرم تا 25 صفر به ویژه در روزهای بازگشت زائران حسینی(ره) از مراسم اربعین دایر است.

زائر حسین(ع) نیستیم، خادم زائرانش که می توانیم باشیم

بیات مسئول این موکب از سوی سپاه ناحیه تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور از عشق و دلدادگی خود به اباعبدالله الحسین(ع) می گوید، آنجا که لحظه ای برای خدمت رسانی به زائرانش هم توان ماندن در خانه را ندارد و عزم خادم شدن کرده است.
وی با تأکید بر اینکه زائر حسین(ع) نیستیم، خادم زائرانش که می توانیم باشیم، عنوان کرد: با کمک های مردمی جمع آوری شده در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام در خدمت زائران در این ایستگاه صلواتی هستیم.

پابوس حسین(ع) می روند با پای پیاده

هنوز صحبت هایمان به انتها نرسیده است، آن طرف تر بانویی را می بینم دنیا دیده، که توسط خادمان پذیرایی شده است.

او که نخستین بار است به کربلا مشرف می شود، می گوید از مرز مهران به بعد با دیگر همشهریان مازندرانی خودم پابوس حسین(ع) می رویم با پای پیاده.

برای عاقبت بخیری همه جوانان و شفا یافتن همه بیماران هم دعا می کند و ذکر لبش هم می شود یا حسین(ع).

این 11 نفر و سفر به عشق امام حسین(ع) به کربلا

نزدیک ظهر می شود و زوار هم بیشتر، چند جوان گرد هم جمع شده اند، می گویند 11 دوست از قرچک ورامین هستند، یکی از آن ها برای چهارمین مرتبه است که به گفته خودش سعادت حضور در پیاده روی اربعین نصیبش شده و آن یکی هم جوانی است که می گوید دو ساعته، امام حسین(ع) او را طلبیده است.

او عنوان کند: مگر می شود شیعه بود و در دل عشق به حسین(ع) نداشت، من که نمی توانستم امسال را در خانه بمانم، با همراهی دیگر دوستانم عازم شدیم.

به سراغ دو بانوی دیگر که گفتند از جویبار مازندارن آمده اند هم می رویم، دو دوستی که برای سومین بار عزم سفر اربعین دارند آن هم با پای پیاده.خستگی بین راه برایشان معنا ندارد، مگر می شود عاشق باشن و خسته.در کوی یار عاشقن دلباخته اند و بس.

زیارت امام حسین(ع) در واژه ها توصیف نشدنی است

«محمد سیه پوش» و دوستش هم دو زائری هستند که از نهاوند آمده اند، می گویند که برای نخستین بار تصمیم به حضور در این راهپیمایی عظیم را گرفته اند، زیارت اربعین در کربلا خواندن سعادتی بزرگ می دانند که روزیشان شده است.

گفتند که هر آنچه از کربلا شنیدیم قابل توصیف نیست و در  واژه ها و جمله ها نمی توان خلاصه شود، از این رو برای چشیدن این حس شیرین حال که امام حسین(ع) آنان را طلبیده است چرا قدم در راهش نگذارند و تأکید کردند: امسال که سعادت پابوسی سالار شهیدان نصیبان شده، سعادتمند هستیم و به امید خدا هر آن کسی که دلداده و عاشق حسین(ع) است هم به زودی به کربلا مشرف شود و هرچه خیر است برایش رقم بخورد.

ثواب پیاده روی اربعین در کلام ائمه

به گزارش رودآور؛ می روند با ذکر یا زهرا پیاده به سوی کربلا، یا حسین(ع) می گویند و آنچه می ماند غبطه جاماندگان اربعین است.

در صفحه 432 کتاب کامل الزیارات به  ترجمه ذهنى تهرانى از امام صادق(ع) نقل شده است؛ " ای حسین! کسی که از منزلش بیرون آید و قصدش زیارت قبر حضرت حسین ابن علی(ع) باشد، اگر پیاده رود خداوند منّان به هر قدمی که برمی‌‏دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‏‌فرماید تا زمانی که به حائر برسد و پس از رسیدن به آن مکان شریف، حق تعالی او را از رستگاران قرار می‏‌دهد تا وقتی که مراسم و اعمال زیارت را به پایان برساند که در این هنگام او را از فائزین محسوب می‏‌کند تا زمانی که بازگردد، در این وقت فرشته‌‏ای نزد او آمده و می‏‌گوید: رسول خدا(ص) سلام رسانده و به تو می‏‌فرماید: از ابتدا عمل را شروع کن، تمام گناهان گذشته‏‌ات آمرزیده شد."

ره وا کنید قافله سالار میرسد/یک قافله اسیرِ عزادار میرسد ...

برخیز یا حسین سری دست و پانما/دلبر برایِ دیدنِ دلدار میرسد

حالا که پیرِ عشق شدم ناز می‌کنی/باشد تو ناز کن که خریدار میرسد

تکرارِ صحنه ها شده در پیش دیده ام/نیزه به دستِ لشگرِ اشرار میرسد

گویا هنوز میشنوم زیرِ دست و پا/فریادِ العطش زِ لبِ یار میرسد

آن بار گر نشد بدنت را بغل کنم/قبرت به رویِ سینه‌ام این بار میرسد

وقت رفتن است، خادمان زائران حسینی(ع) با ما جاماندگان اربعین خداحافظی کنند و همزمان برای هدایت زائران به موکب دست تکان می دهند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان