آخرین اخبار

19. اسفند 1396 - 0:51   |   کد مطلب: 33274
چند روز دیگر تا آغاز سال جدید و حضور مسافران در بهشت غرب ایران، یعنی تویسرکان باقی نمانده است، اما این روزها مبلمان شهری نامناسب و زباله ها حرف اول را می زنند و شهروندان می خواهند که متولیان امر دستی به سر و روی شهر بکشند، تا هم خود نفسی تازه کنند و هم مسافران تمایل به حضور در اینجا داشته باشند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ تنها کمتر از 12 روز دیگر تا آغاز سال جدید باقی نمانده است، اوضاع و احوال مبلمان شهری همچنان روند سابق خود را می گذراند و خبری از المان هایی که رنگ و بوی مناسب و درخور تویسرکان، به عنوان بهشت غرب را داشته باشد، نیست، از المان های نوروزی می گذریم تا به وقتش، اما این روزها شهروندان تویسرکانی در مناطق مختلف شهر از اوضاع و احوال بد رها شدن زباله ها در کوچه پس کوچه ها و خیابان ها گلایه مند هستند.

گلایه مندی های اهالی خیابان ولایت از وجود زباله ها

بانویی از اهالی خیابان ولایت در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: اینجا و همیشه در این خیابان با مشکل زباله های رها شده در کنار دیوار خانه یمان روبرو هستیم، یک طرف ماجرا می رسد به رفتار خود مردم که زباله هایشان را  رها می کنند و طرف اصلی ماجرا به شهرداری باز می گردد.

وی تصریح کرد: اگر می گوییم شهرداری، برای آن است که تنها یک سطل زباله در این خیابان وجود دارد و با چندین آپارتمان پر از جمعیت، این سطل زباله زمانی که انباشته می شود و از سویی دیگر با تأخیر زباله ها را جمع آوری می کنند، شاید برخی مردم حق داشته باشند که دورریزهای خود را در کنار دیوار خانه ها و یا در خیابان رها کنند.

این بانوی تویسرکانی افزود: این روزها به دلیل سردی هوا، بوی زباله ها کمتر ما را آزار می دهد، اما در روزهای گرم به ویژه در تابستان در مرکز شهر زباله ها امان از ما بریده اند و زمانی که مهمان به خانه ما می آید جرأت یک لحظه باز کردن پنجره ها را نداریم.

شهر پاکیزه نیست/مسافران را پر ندهید

شهروند دیگری هم از این محله عنوان کرد: می گویند تویسرکان بهشت غرب است و ما برنامه ریزی های بسیار برای جذب توریست و مسافر داریم، کدام برنامه ها؟! چرا ما که در این شهر زندگی می کنیم و در این چند سال اخیر مدام از این حرف ها زیاد شنیده ایم، چیزی نمی بینیم؟

وی افزود: مگر یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری پاکیزگی شهر نیست؟ پس چرا در هر گوشه و کناری که سری می چرخانیم و چشمی می اندازیم باید با زباله ها جورواجور روبرو شویم، این هم که اوضاع و احوال خیابان ولایت تویسرکان است که خیابان حافظ را به خیابان باهنر متصل می کند و بی تردید مسافران بسیاری از این مسیر عبور می کنند، آیا چنین فضای شهری نامناسبی زیبنده ماست؟ 

این شهروند تویسرکانی از متولیان امر خواست که دستی به روی شهر بکشند تا مسافران را پر ندهند!

در کوچه مهدیه، هم زباله ها فریاد می زنند!

شهروند دیگری در کوچه مهدیه که با چند متر و به فاصله زمانی دو دقیقه به خیابان باهنر تویسرکان وصل می شود، زندگی می کند، وی اظهار کرد: در کنار درخت توت بزرگی که در نزدیکی درمانگاه مهدیه است زباله ها هر روز روی هم انباشته می شود جلوه زشتی به محله داده است.

وی تأکید کرد: اینجا سطل زباله کم است و در روزهای عادی همان یک سطل زباله انباشته می شود، چه رسد به این روزها که عمده مردم خانه تکانی می کنند.

کنار گذر سرابی و انباشته شدن زباله ها و نخاله ها/هنوز محل دپوی موقت زباله های شهری در مسیر ورودی تویسرکان از سمت جاده کنگاور است

علاوه بر آن که در خیابان 16 متری ولی عصر یعنی همان کنار گذر سرابی که گاه گاهی به محلی برای انباشت زباله و نخاله ها تبدیل می شود، شاهد هستیم که هنوز مردمان این دیار و مسافران در مسیر ورودی شهر از سمت جاده کنگاور با محل دپوی موقت زباله ها روبرو می شوند.

اگر یک روز در تویسرکان و حتی در مرکز شهر و خیابان های اصلی قدم برداریم زباله ها را با چشمان خود مشاهده می کنیم.

میدان شهید فرشید هرمزی و اوضاع نابسامان مبلمان شهری

شهروند دیگری هم تأکید کرد: هنوز شهر آماده پذیرایی از مسافران نوروزی نیست، میدان شهید فرشید هرمزی مبلمان نامناسبی دارد و اوضاع و احوالش چندان مساعد نیست!

از مسئولانی که صورتجلسات را خط خطی می کنند، چه انتظار می رود!

شهروند دیگری هم با گلایه مندی از عدم برنامه ریزی مناسب برای زیباسازی شهری، گفت: به تازگی در شبکه های اجتماعی در سطح تویسرکان با انتشار صورتجلسه ای خط خطی شده شورای شهر تویسرکان روبرو شدیم، باید بر مصیبت خون گریست چرا که از مسئولانی که صورتجلسات را خط خطی می کنند، چه انتظار می رود!

برخی مسئولان به جای عکس گرفتن از کارهایی که وظیفه شان است، اوضاع شهری را مساعد کنند

به گزارش رودآور؛ مردم از اینکه برخی مسئولان هر اقدامی انجام می دهند و با وجود آن که جزء وظایفشان است، تند تند عکس می گیرند و منتشر می کنند، گلایه مند هستند و می گویند مگر آن کارهای انجام شده جزء وظایفشان نیست و بابتش حقوقی می گیرند، حال چرا باید اصل کار را رها کنند و فرعش را بگیرند؟ و این گونه شهر هر روز به عقب باز گردد و اوضاع نامناسبی داشته باشد.

زنگنه 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان