آخرین اخبار

10. تير 1399 - 2:17   |   کد مطلب: 35107
پیش از انقلاب به شهرستان های کوچک و حتی استان های دور دست توجهی نمی شد و مهمتر اینکه استان های مرکزی هم با بحران های متعددی از جمله مسائل زیرساختی در حوزه راه ها روبرو بودند، این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب، شاهد رشد چشمگیر امکانات زیرساختی و رفاهی از جمله راه ها هستیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ می پرسند که انقلاب اسلامی برای مردم چه کرده است؟ با یک حساب سر انگشتی و مقایسه ای ساده در تمامی حوزه ها و عرصه ها مشاهده می کنیم که چه پیشرفت های چشمگیری پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط همین جوانان انقلابی بی هیچ گونه وابستگی به غرب و شرق به دست آورده ایم.

از جز چهار کشور برتر دنیا در درمان ناباروری، جز ۱۰کشور برتر سازنده داروهای بیماری خاص، جزء پنج کشور برتر دنیا در علم ژنتیک و رویان، جزء چهار کشور اول جهان در ارتوپدی، عملهای زیبایی، پیوند اعضا و ساخت هزاران مرکز درمانی مجهز در شهر و روستا در حوزه پزشکی گرفته تا کسب عناوین و مقام های متعدد ورزشی در مسابقات آسیایی و بین المللی، از پیشرفت های علمی، استقلال سیاسی، و توانمندشدن در عرصه های دفاعی و نظامی تا رتبه های اول تا هفتم جهان در تولیدِ زعفران، پسته، گردو، خرما، سیب، مرکبات، هلو، زدآلو، خیار، هندوانه و پیشرفت های کلان در حوزه های علوم قرآنی و دینی.

بی تردید تمامی این پیشرفت ها همه و همه با وجود هشت سال جنگی نابرابر که استکبار جهانی علیه کشور و ملت به پا کردند به دست آمده است آن هم با تحریم های علمی، اقتصادی و حتی دارویی.

پیش از انقلاب به شهرستان های کوچک و حتی استان های دور دست نسبت به پایتخت توجهی نمی شود و مهمتر اینکه استان های مرکزی هم با بحران های متعددی از جمله مسائل زیرساختی در حوزه راه ها روبرو بودند، این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد چشمگیر توجه نظام به مردم در سراسر ایران اسلامی و فراهم ساختن امکانات زیرساختی رفاهی هستیم. 

این روزها ساخت هزاران کیلومتر جاده کوهستانی، روستایی و پوشش ٩۰% جاده ای کشور جز مهمترین عوامل توجه به توسعه رفاهی از سوی انقلاب به تمامی مردم در تمام نقاط کشور است.

در این گزارش مجمل تنها به بخش کوچکی از امکانات حوزه راه ها آن هم در شهرستان 103 هزار نفری تویسرکان می پردازیم.

در این باره «علی‌محمد اصغری» رییس اداره راه و شهرسازی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر، گفت: بی تردید انقلاب شکوهمند ایران اسلامی زمینه های رشد و ارتقاء تموم حوزه ها را با حفظ استقلال خود در 40 سال گذشته برای مردم فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: در سال 1357 هیچ کدام از راه های روستایی تویسرکان آسفالته نبودند، در حالی که این امروز 265 کیلومتر راه روستایی آسفالته در شهرستان داریم.
رییس اداره راه و شهرسازی تویسرکان افزود: سابق بر این به هیچ عنوان در تویسرکان خبر و نامی از بزرگراه نبود، با این وجود در 40 سالگی انقلاب تویسرکان از 40 کیلومتر بزرگراه بهره مند است.
اصغری همچنین به ساخت تونل ولایت پس از انقلاب اسلامی در تویسرکان اشاره کرد و افزود: این تونل با 777 متر طول و عرض 10 متر برای حذف گردنه دولایی در در محور تویسرکان ـ خیرآباد ساخته شد.
وی با بیان اینکه تونل ولایت، تنها تونل استان همدان است، تصریح کرد: گردنه دولايي اصلي ترين راه ارتباطي شهرستان تويسركان با ديگر شهر هاي استان  محسوب می شود، در  فصول  سرد سال به شدت برف گير بود، به طوري كه تردد ساكنان شهرستان به سختي انجام و در برخي اوقات به كلي قطع مي شد.
رییس اداره راه و شهرسازی تویسرکان عنوان کرد:  طرح ریزی و بهره برداري از اين پروژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی سبب حذف 15 پيچ خطرناك و كاهش مسير به طول 5/4 كيلومتر شده و همچنين مشكلات عبور و مرور ساكنان شهرستان را تا حد قابل توجهي تسهيل بخشید.
اصغری در ادامه عنوان کرد: در سال 1357 پیش از پیروزی انقلاب اسلامی صفر درصد از جمعیت روستایی از راه آسفالته بهره مند بودند، در حالی که پس از 99.87 درصد جمعیت روستایی از این نعمت استفاده می کنند.
زنگنه

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

با سلام درود بر آبادگران ایران اسلامی عزیز .انشاءالله احداث تونل گردنه های اسدآباد همدان هم هرچه زودتر عملیاتی شود.
با سلام درود بر آبادگران ایران اسلامی عزیز .انشاءالله احداث تونل گردنه های اسدآباد همدان هم هرچه زودتر عملیاتی شود.

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان