آخرین اخبار

22. مرداد 1398 - 9:41   |   کد مطلب: 36184
بر اثر وقوع سیل در ابتدای سال جاری خانه های بسیاری تخریب شد، که بی تردید هنوز هم ساخته نشده و نیاز به بازسازی و کمک های مردمی دارند، با این حال در تویسرکان، حتی طلبه های بسیجی هم پای کار آمدند تا هرچه سریعتر با بازسازی خانه های محرومان، مرهمی بر روی زخم نداری آنان بگذارند و خانه هایشان را بسازند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در ابتدای سال جاری مناطق مختلفی از کشور درگیر سیل شد، سیلی که حتی خانه های بسیاری را ویران کرد، از خانه های واقع در استان گلستان و لرستان گرفته تا خوزستان و همدان.

همدان جزء یکی از پربارش ترین استان ها بود و خسارت های بسیاری از نظر تخریب منازل مسکونی متحمل شد، به ویژه آوار شدن خانه های محرومان در روستاها و مناطق دوردست.

تعداد قابل توجهی از این خانه های ویران شده هم متعلق به مددجویان دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی است، با توجه به منابع مادی اندک و نیروی انسانی از کار افتاده و یا بی سرپرست این خانوارها تصمیم بر آن شد تا بسیجیان همیشه در صحنه در نخستین اقدامات خود به ساخت، تعمیر و بهسازی خانه های مددجویان دست زنند.

* بازسازی 35 واحد مسکونی مددجویان سیل‌زده توسط بسیج سازندگی در تویسرکان

 و این گونه بنا به گفته «سرهنگ مرتضی سیاهوشی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان، بسیج سازندگی این ناحیه در بازسازی 35 واحد مسکونی سیل زده مددجوان این شهرستان گام نخست را برداشت و مدتی است دست به کار شده اند.

سیاهوشی توجه به محرومان جامعه را یکی از اولویت های بسیج مستضعفین برای حمایت از اقشار کم برخوردار عنوان کرد و گفت: خدمت رسانی در تمامی سطوح را از وظایف اصلی خود می دانیم و تا پای جان هم در این عرصه ها فعالیت می کنیم.

*فعالیت 35 گروه جهادی برای بازسازی منازل سیل زده

«رضا ناصری» مسئول بسیج سازندگی تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه 35 گروه جهادی از 6 حوزه محلات با همکاری بسیج سازندگی بازسازی 35 خانه تخریب شده را در حال حاضر در دستور کار خود دارند، اظهار کرد: این برنامه ها در راستای طرح جهاد همبستگی رنگ و بویی جهادگرانه و مخلصانه تری به خود گرفته است.

وی تصریح کرد: در این اردوهای جهادی علاوه بر بسیج محلات، بسیج طلاب و بسیج عمران و معماری تویسرکان هم پای کار آمده اند و در گرمای تابستان فعالیت مضاعفی دارند تا فصل سرما نرسیده واحدهای مسکونی را تحویل دهند.

*عمامه های خاکی

تعمیر و بهسازی تعدادی از خانه ها را بسیج طلاب عهده دار شده است و امروز به روستای درواز یکی از دورترین روستاهای تویسرکان می رویم جایی که حتی مدیر حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه خود بیل به دست شده و آب بر روی سیمان می ریزد و آجرها را یکی یکی برای مرمت خانه یکی از روستائیان روی هم می گذارد.

گفتند و اصرار کردند نامی از ما طلبه ها نبرید، عکسی از ما طلبه ها نگیرید، گفتند و گفتند اما ما خبرنگاریم و باید از لحظات ناب عاشقی عرق ریختن حتی با عمامه های خاکی آنان هم تصاویری هرچند اندک تهیه کنیم.

مگر می شود دست یک روحانی در خدمت رسانی به مردم تاول بزند و نگوییم، مگر می شود عبای این روحانی که مدتی برای استراحت یک روستایی بر زمین پهن می کند را تنها نظاره گر باشیم و چیزی نگوییم، مگر می شود عرق ریخته شده بر پیشانی آنان را زیر آفتاب سوزان مرداد ماه مشاهده کنیم و حرف نزنیم.

عرق پیشانی تا پایین محاسنشان آمده است، گویی که صورت خود را هر لحظه می شویند، صورت هایشان از شدت آفتاب سوزان سیاه شده است و همچنان عمامه هایشان خاکی است.

*جهادگران خدمت؛ جوانان بی ادعا

در روستایی اشترمل هم جوانان جهادگری هستند که سن و سال چندانی ندارند، تعداد قابل توجهی از آنان 14 تا 22 ساله هستند، می توانستند در این روزهای گرم همچون دوستان خود به استخر شنا بروند و استراحت کنند و یا تفریحات دیگری انجام دهند، اما نمی توانند بی تفاوت باشند و یک جا بنشینند و فریاد بزنند آی آدم ها خانه ای ویران شدهو زنان و کودکانی بی سرپرست کمک می خواهند، آنان این گونه رفتار نکرده و نمی کنند بلکه خود آستین های همتشان را بالا زده و به میدان آمده اند، قبل از آن که کسی به آنان بگوید دواطلبانه و در سکوت.

نمی خواهند اجرشان با بردن نامشان از بین رود و تنها می گویند چه خدمتی بالاتر از خدمت به مردم، مردمی که ولی نعمتان نظام هستند، پابرهنگانی که در لحظات حساس انقلاب همواره از اسلامیت آن دفاع کرده اند، لیاقتشان بیشتر است و باید خدمت رسانی به آنان هم بیشتر شود.

*دعای خیری که به دل چسبید

و اما آنچه که می ماند دعای خیر مردمی است که بیشتر به دل جهادگران می چسب و آن می شود بدرقه راه بسیجیان بی ادعا.

*بهره گیری از بسیجیان متخصص برای خدمت رسانی بیشتر

به گزارش رودآور؛ آن گونه که گفته اند، طی تفاهمنامه ای که بین بسیج سازندگی و دستگاه های متولی امضاء شده، بخش قابل توجهی از بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده بر اثر سیل سال جاری در تویسرکان را، جهادگران بسیجی در دستور کار خود قرار داده اند و با کمک های تخصصی اقشار دیگر بسیج از بسیج مهندسی گرفته تا بسیج عمران و معماری در این زمینه اقدامات اساسی تر و اصولی تری انجام می دهند.

 

 

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان