آخرین اخبار

26. مرداد 1398 - 7:22   |   کد مطلب: 36228
وزیر صمت خطاب به استاندار همدان گفت: در حمایت از منبت کاران تویسرکانی که در تولید منبت گلریز در کشور بی نظیر هستند، تمام تلاش خود را به صورت همه جانبه چه در حوزه ارائه تسهیلات و چه درباره شناسنامه دار کردن و برندسازی آن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شامگاه روز گذشته «رضا رحمانی» در آیین افتتاح جشنواره مبل و منبت روستایی کشور در جمع مردم اشترمل و نیز افتتاح مرکز تخصصی مبل و منبت در این روستا، گفت: امروز این مردم هستند که در جنگ اقتصادی برای رونق تولید تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت های مردمی در تولید استفاده از هنر دست در صنعت چوب است، اظهار کرد: مبل و منبت تویسرکان بی نظیر است و ایجاد خوشه تخصصی مبل و منبت در این شهرستان راه را برای ارزش افزایی بیشتر آن فراهم می سازد.

 وزیر صمت از حمایت این وزارت خانه از شهرک های صادراتی و خصوصی خبر داد و افزود: ضروری است تا مراکز آموزشی برای پویایی بیشتر فعالیت های اقتصادی متناسب با علم روز در حوزه صنعت چوب و به ویژه مبل و منبت پای کار بیایند.

رحمانی تصریح کرد: بهره گیری از حوزه های نرم افزاری و فضای اینترنتی و رفتن به سمت تبلیغات و بازاریابی فعالانه، از جمله راهکارهای توسعه برای بهره گیری حداکثری از ظرفیت های کشور در تمام حوزه های صنعت و تجارت است.

وی در ادامه خطاب به استاندار همدان گفت: در حمایت از منبت کاران تویسرکانی که در تولید منبت گلریز در کشور بی نظیر هستند، تمام تلاش خود را به صورت همه جانبه چه در حوزه ارائه تسهیلات و چه درباره شناسنامه دار کردن و برندسازی آن داشته باشد.

وزیر صمت تأکید کرد: در این باره به استاندار همدان تفویض اختیار می کنم و هر برنامه ای داشته باشد و هر تصمیمی گرفته شود، من نیز امضاء می کنم، چرا که باید به سمت ایجاد شهرک ها و خوشه های صنعتی تخصصی بیشتر برای ارتقاء جایگاه منبت گلریز تویسرکان به عنوان یکی از مزیت های استان همدان، رفت.

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان همدان با اعلام اینکه بالاخره پس از پیگیری های شبانه روزی، تویسرکان به عنوان شهر ملی منبت گلریز معرفی شد، گفت: اشترملی ها در برپایی جشنواره مبل و منبت خوش درخشیدند و در این باره باید از آنان برای زمینه سازی رونق تولید قدردانی کرد.

وی با تأکید بر اینکه تویسرکان و به خصوص اشترمل مهد منبت گلریز کشور است، اظهار کرد: از مسئولان بالادستی انتظار داریم تا تمام توان خود را برای حمایت از منبت کاران این شهرستان به کار گیرند.

« سیدرسول حسینی » فرماندار تویسرکان هم گفت: مرکز تخصصی خوشه مبل و منبت روستای اشترمل در متراز 938 مترمربع و با هزینه کرد یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش رودآور؛ نمایشگاه مبل و منبت روستایی در اشترمل همزمان با آغاز به کار دومین جشنواره مبل و منبت کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته به طور رسمی افتتاح شد.این نمایشگاه برای بازدید علاقمندان تا 28 مرداد ماه جاری دایر است.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان