آخرین اخبار

3. دى 1398 - 7:19   |   کد مطلب: 36910
پس از بارش های سیل آسای ابتدای سال جاری تعدادی از خانه های روستایی در تویسرکان تخریب شد، اما این جهادگران بسیجی بودند که با همت والای خود تنها با هدف خودسازی و خدمت رسانی به محرومان پای کار آمدند تا خانه های آنان را آباد کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز قرار است با حضور سردار سلیمانی تعدادی از واحدهای مسکونی محرومان که توسط بسیج سازندگی تویسرکان ساخت آنان به پایان رسیده است، افتتاح شود.

به گفته «سیدرسول حسینی» فرماندار تویسرکان روستای قلقل  دارای ۳۸۷ خانوار و یک هزار و 212 نفر طبق سرشماری سال ۹۵ است.

وی اظهار کرد: تلاش بر آن است تا با تسهیلات بنیاد مسکن و پای کار بودن بسیجیان تعدادی از خانه های محرومان را که در ابتدای سال جاری به علت بارش های سیل آسا دچار آسیب یا تخریب شده بودند را مرمت و بازسازی کنیم.

«رضا ناصری» مسئول بسیج سازندگی تویسرکان هم در گفت و گو با  رودآور؛ گفت: در ابتدای سال جاری بارش های سیل آسا سبب آسیب دیدن تعدادی از خانه های روستائیان شد، بلافاصله پس از این رویداد با مأموریت داده شده به سپاه ناحیه تویسرکان ساخت 58 واحد مسکونی و تعمیر و مرمت 33 واحد دیگر در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با تلاش و همت جهادگران بسیجی مخلص، همان افراد پاکی که بدون هیچ گونه چشم داشتی با هدف خودسازی و خدمت رسانی وارد روستاهای آسیب دیده از سیل شدند و البته  پشتیبانی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان موفق شدیم کار 33 واحد تعمیری را به پایان برسانیم.

مسئول بسیج سازندگی تویسرکان افزود: علاوه بر این مرمت ها، در مرحله نخست برای ساخت واحدهای تخریب شده تعدادی از محرومان، ساخت 14 واحد مسکونی که هشت واحد آن در روستای قلقل است، نیز در دستور کار قرار گرفت.

ناصری تصریح کرد: اکنون این روزها سه واحد آن به طور کامل در دست بهره برداری است و چهار واحد دیگر در 15 روز آینده تکمیل می شود.

وی عنوان کرد: با اعتبارات اندکی که داریم ساخت واحدهای مسکونی دشوار به نظر می رسید، اما این همت بسیجیان جهادگر بود تا سبب شد ساخت این 14 واحد قبل آغاز زمستان به پایان برسد.

مسئول بسیج سازندگی تویسرکان همچنین ادامه داد: بر اثر رانش زمین در بارندگی سیل‌آسای ابتدای سال جاری، خطر تخریب تمام واحدهای مسکونی روستای برفیان نیز قوت گرفت تا جایی که اهالی بالاجبار تخلیه روستا را در پیش گرفتند.

ناصری اظهار کرد: کشاورزی و دامپروری اهالی در همین روستا است و اگر می خواستند کل روستا را به مکانی دوردست انتقال دهند، روستائیان با مشکلات بسیاری روبرو می شدند، از این رو خوشبختانه با همکاری تنگاتنگ فرمانداری و بنیاد مسکن روستای جدید برفیان در پایین دست مکان قبلی جانمایی شد.

وی افزود: این روزها ساخت 44 واحد مسکونی برای 44 خانوار روستا آغاز شده و تمام تلاشمان بر آن است با همکاری بسیج سازندگی استان همدان هرچه سریعتر این خانه ها را تحویل دهیم.

زنگنه

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان