آخرین اخبار

27. آذر 1398 - 7:22   |   کد مطلب: 37015
سه فعال حوزه رسانه استان برای کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم، داوطلب شده اند، آنان معتقدند با شناختی که از مشکلات ریز و درشت مردم به صورت کف میدانی آشنا هستند، می توانند در خدمت رسانی به مردم با تلفیق روحیه مطالبه گری رسانه ای و نمایندگی، فعالانه وارد شوند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ ساعت 18 روز 16 آذر ماه، مهلت نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم به پایان رسید.در استان همدان 423 نفر ثبت نام کردند، که از این تعداد 387 نفر مرد و 36 نفر زن هستند.

در میان چهره های مختلف سیاسی و اجتماعی این دواطلبان در سال جاری، شاهد حضور تعدادی از رسانه های استان همدان برای حضور در ماراتن انتخابات مجلس هستیم.

زهرا کورانی مدیر مسئول پایگاه خبری نهاوند من و روزنامه البرز فردا و خبرنگار مجلس شورای اسلامی، از حوزه انتخابیه نهاوند، مجید ملکیان رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان و مدیر مسئول هفته نامه همدان نامه و نیز مسعود پورصالحی وکیل پایه یک و مدیر مسئول نشریه مادستان؛ این سه فعال رسانه ای استان هستند که قرار است وارد گود انتخابات شوند.

 * تلفیق مطالبه گری رسانه ای و نمایندگی، راهکاری برای تسهیل در امور مردم

 زهرا کورانی از اهالی روستای فارسبان بخش خزل نهاوند و تربیت شده تهران و البرز است، فعالیت 15 ساله او در عرصه رسانه سبب شده تا عنوان کند که یک رسانه درک درستی از مطالبه گری یک نماینده دارد، چرا که مطالبه گری را هم ذات رسانه می داند و هم ذات نمایندگی.

 او معتقد است بهره مندی از این روحیه همراه با پویایی و نشاط جوانی در کنار بهره گیری از تجربه مدیران کهنه کار می تواند حلال مشکلات شود.

کورانی مطالبه گری را جزئی از خصلت و ذات خبرنگاری می داند و جای این گونه مسائل را در مجلس تا حدودی خالی می داند و تلفیق حرفه خبرنگاری و مجلس را برای سرزندگی در مصوب شدن قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن در راستای تسهیل در امور مختلف مردم مهم تلقی می کند.

او امید دارد که مجلس یازدهم از نمایندگی تشکیل شود که با مردم صادق، شفاف و رو راست باشند و با تازه نفسی یک مجلس متعالی را شکل دهند.

* ضرورت تبیین وظایف نمایندگان از سوی رسانه ها

«مجید ملکیان» رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان که مدیر مسئول هفته نامه همدان نامه نیز هست در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از فعالیت 22 ساله خود در حوزه رسانه و شناخت از مشکلات مردم سخن به میان می آورد، آنجا که رسانه ها را به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان می داند، پلی که به واسطه رابطه تنگلاتنگ با مردم در شناخت مشکلات ریز و درشت آنان بی تأثیر نیست.

او عنوان می کند رسانه ها بازگو کننده حرف های دل مردم برای مسئولان هستند، از این رو می توانند با  آگاهی از مسائل، مشکلات و درخواست های مردمی و با ارائه ایده ها و راهکارهایی نو، کارساز شوند.

ملکیان با گلایه مندی از برخی نمایندگان و دواطلبان نمایندگی که با وعده هایی عوام فریبانه در حد آسفالت کردن کوچه بس کوچه ها می خواهند نظر مردم را به سمت خود جلب کنند، تأکید کرد: این روزها بیشتر از همیشه این رسانه هستند که می بایست وظایف نمایندگان را برای مردم شرح دهند، چرا که نماینده، یک شهردار و یا یک مدیر دستگاه اجرایی نیست که به این گونه کارها تن دهد.

او خوب می داند که، نماینده می بایست آنقدر در خود توانایی استدلال و مطرح کردن لوایح و طرح های متعددی را ببیند تا در سطح کلان کشور با مصوب کردن قوانین مهم، گره از مشکلات مردم بردارد.

*نماینده، شهردار و یا مدیر یک دستگاه اجرایی نیست که مثلاً وعده آسفالت کردن کوچه ای را بدهد!

این داوطلب انتخابات مجلس یازدهم معتقد است نباید از نمایندگان انتظار داشته باشیم کار شهردار و کار دیگر مشاغل و حرفه ها را برای مردم انجام دهد، نماینده باید مطالبه گر باشد و با شجاعت به سمت تصویب قوانینی برود که مشکلات مردمی را در سطح کلان کشوری و استانی حل کند.

ملکیان تصریح کرد که شعارزدگی و اینکه کاندیدایی بگوید ما می خواهیم جاده فلان روستا را آسفالت کنیم و مواردی از این دست،  آسیب جدی برای حوزه فعالیت او خواهد بود، و در این میان این رسانه ها هستند که باید وظایف مجلس و نمایندگان را برای مردم به خوبی تشریح کنند تا خود مردم با شناخت کامل از وظایف یک نماینده، از داوطلبان انتخاباتی و نمایندگان پیگر مطالبات اصلیشان شوند.

به گزارش رودآور؛ گفت و گو با مسعود پورصالحی وکیل پایه یک و مدیر مسئول نشریه مادستان دیگر دواطلب نمایندگی مجلس یازدهم از استان همدان هم به زودی منتشر می شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان