آخرین اخبار

19. مهر 1399 - 0:50   |   کد مطلب: 37709
کارشناس ارشد تربیت بدنی با اشاره به جو حاکم در جامعه به دلیل وجود بیماری کرونا در کشور، گفت: ورزش مداوم و با برنامه، روحیه و قوای جسمی را تقویت می کند و این یکی از بهترین و مؤثرین راه ها برای کاهش استرس و در نهایت تقویت سیتم ایمنی بدن در کنار یک تغذیه مناسب است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها هر جا که پا می گذاریم حرف از کرونا ویروس جدید است و اینکه یک نگرانی و دلهره ای نسبی بر جامعه حاکم شده که باید همه کارشناسان به این مسئله و بارمنفی موجود دقت داشته باشند و ضمن بیان مکرر راه های پیشگیری از بیماری کرونا همه را هم با روش های معقول به آرامش و امید دعوت کنند.
دولت برای کاهش شیوع این بیماری به ویژه در استان های درگیر چند روزی می شود که اقدام به تعطیلی مراکز آموزشی کرده است.
این مهم بی تردید در کاهش اضطراب خانواده ها به ویژه والدین دانش آموزان اثربخش است.
اما در این بین برخی تعطیلات را بهانه ای برای مسافرت کرده اند! تصمیم به مسافرت حتی به استان های درگیر با بیماری کرونا!
این مسئله می بایست از سوی متولیان امر فرهنگ‌سازی شود که تعطیل شدن مراکز آموزشی آن هم به خاطر یک بیماری واگیردار یعنی آنکه کمتر در اماکن عمومی حضور یابیم و باید از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنیم تا میزان شیوع بیماری کاهش یابد.
اینکه دولت چه برنامه و تدابیری اندیشیده تا روزهای در خانه ماندن چندان سخت نگذرد یا نه را به خبر روزهای آینده موکول می کنیم.
اما برویم سراغ متخصصان حوزه بهداشت و سلامت که تاکید دارند یکی از راه های مقابله با کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن است و علاوه بر شست و شوی مرتب دست ها، تغذیه مناسب و خوردن مایعات گرم، انجام فعالیت های ورزشی هم بسیار بر آن تاثیرگذار است.

امروز تعدادی از دانش آموزان مشغول بازی در کوچه پس کوچه های شهر هستند، مسئله ای که نگرانی و استرس والدینشان را بیشتر می کند.
باید راه حلی جست تا در خانه به نوعی با مهارت های جدید برای کاهش استرس غلبه کرد.آیا در خانه می توان به فعالیت های ورزشی پرداخت؟ اگر بله! چگونه؟
جواب مثبت است و چگونگی آن را از کارشناس ارشد تربیت بدنی جویا می شویم.

*ورزش در خانه، راهکاری برای کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن

در این باره «حسنا زنگنه» کارشناس ارشد تربیت بدنی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با بیان اینکه ورزش برای هر سن و سالی و در هر شرایطی یک ضرورت است، گفت: ورزش، می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد، چرا که با انجام فعالیت های حرکتی میزان اندروفین یا همان هورمون آرامش دهنده در خون افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: این روزها که شیوع کرونا سبب شده تا اقشار مختلف مردم در خانه بیشتر بمانند به ویژه کودکان و نوجوانان تحمل این اوضاع برایشان تا حدودی مشکل است، اما روی آوردن به ورزش نه تنها اوقات آن ها را پر می کند، بلکه از سویی زمینه ساز تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از سویی دیگر کاهش استرس را به دنبال دارد.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی افزود: برای انجام فعالیت های ورزشی نیاز نیست که به سالن برویم، بلکه ورزش های متنوعی را می توان در خانه انجام داد، از جمله آن می توان به پل، شنا، زانو بلند، طناب زنی، اسکیت، پلانک کرال و پرش جَک یا همان پروانه و بازی های فکری از جمله شطرنج و دوز دوز اشاره کرد.

زنگنه تصریح کرد: چمباتمه نشستن یا همان به نوعی بشین و پاشو، بالا بردن دست و پای مخالف، درجا زدن، راه رفتن با پاهای بسته شده با طناب و انجام حرکت های متنوع سرشانه و فعالیت های حرکتی با دمبل از دیگر ورزش هایی است که میتوان در خانه انجام داد، البته نیاز نیست دمبل در منزل باشد بلکه با دو وسیله یا شی یک کیلویی و یا متکا هم می توان تمرین دمبل را انجام داد.

وی تأکید کرد: ورزش مداوم و با برنامه، روحیه و قوای جسمی را تقویت می کند و این یکی از بهترین و مؤثرین راه ها برای کاهش استرس و در نهایت تقویت سیتم ایمنی بدن در کنار یک تغذیه مناسب است.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی عنوان کرد: به طور قطع همه با هم و در کنار یکدیگر و به ویژه در ابتدا در کنار اعضای خانواده خود می توانیم با شادابی و نشاط، به اطرافیان خود انرژی ببخشیم و علیه کرونا متحد شویم.

زنگنه

انتهای پیام/ز

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان