آخرین اخبار

30. ارديبهشت 1399 - 9:08   |   کد مطلب: 37922
آنچه که می تواند در جهش تولید که رهبر انقلاب بر آن تأکید دارند اثرگذار باشد، تولید با تفکر و عملی برنامه ریزی شده با رویکرد اشتغالزایی، توجه به بهره گیری از نیروهای بومی، رفتن به سمت تولید محصولات جدید برای کاهش و قطع وابستگی به بیگانگان از همه نظر است، اگر این شاخصه ها در کنار هم قرار گیرد، جهش در تولید را شاهد خواهیم بود، اقدامی که یک کارخانه داروسازی در تویسرکان انجام داده است.
1

به گزارش خبرنگار رودآور؛ رهبر معظم انقلاب سال 99 را با عنوان سال "جهش تولید" نام نهادند، بی تردید جهش در تولید ابعاد گسترده ای دارد که برنامه های متعددی برای تحقق آن نیاز است و در صورت تحقق، راهکار اصلی برای پیشرفت اقتصادی کشور و در نهایت توسعه تمامی زمینه ها با یک سیر صعودی جهشی است.

شیوع کرونا ویروس جدید در سال گذشته در کشورمان از یک سو و از سوی دیگر تحریم های دارویی علیه ملت ما سبب شده تا توجه به تولید دارو و رفتن به سمت قطع وابستگی دارویی به کشورهای بیگانه، یکی از اولویت های اصلی جمهوری اسلامی ایران باشد.

*تویسرکان، قطب داروی غرب کشور

محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس سال 96 در گفت و گو با رودآور اعلام کرده بود که به دنبال آن هستیم تا با ایجاد دو کارخانه تولیدی دیگر در حوزه دارو، این شهرستان را به قطب داروی غرب کشور تبدیل کنیم و همین گونه شد و دیری نپایید که یک شهرستان کوچک با 103 هزار نفر جمعیت با برخورداری از سه واحد تولیدی داروسازی توانست عنوان قطب داروی غرب کشور را به خود اختصاص دهد.

در همین ساعات نخستین سال 99 بر آن شدیم تا با یکی از فعالان عرصه تولید دارویی که چندین سال است گام های مؤثری برای تأمین دارویی کشور برداشته و زمینه ساز اشتغالزایی برای بسیاری از جوانان این مرز و بوم شده به گفت و گو بنشینم.

* تحریم های دارویی هم نتوانست از پیشروی نخبگان ما جلوگیری کند

«محسن خدادادی» مدیرعامل شركت هگمتان داروی غرب  در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: دو سالی می شود این واحد تولیدی با بیش از 60 میلیارد ریال سرمایه در گردش و نیز 150میلیارد ریال سرمایه گذاری به جمع شرکت های داروسازی کشور پیوسته است.

وی با تأکید بر اینکه تحریم های دارویی به ویژه شدت گرفتن آن درسال های اخیر هم نتوانست از پیشروی نخبگان ما جلوگیری کند، اظهار کرد: این شرکت توانسته با اخذ گواهینامه GMP برای جامدات و مایعات از سازمان غذا و دارو، گام مؤثری برای استانداردسازی بین المللی تولیدات خود بردارد.

مدیرعامل شركت هگمتان داروی غرب با اشاره به اینکه این کارخانه یکی از بزرگترین واحد های صنعتی غرب کشور است، افزود: داروها در این کارخانه به شکل قرص، کپسول، شربت و مکمل های دارویی تولید می شود و بارها و به ویژه سال گذشته توسط شرکت های داخلی و خارجی از جمله شرکت های داروسازی هلند، آلمان، ایتالیا و کانادا مورد بازدید برای تولید و همکاری مشترک قرار گرفته است.

*بخشی از تولیدات کارخانه داروزسازی تویسرکان، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است

خدادادی تصریح کرد: این روزها با توجه به شیوع کرونا، تقویت سیستم ایمنی بدن برای بسیاری از بیماران و یا با توجه به فقر ویتامین آ+د به ویژه در کودکان، تولید داروهایی از جمله مولتی ویتامین، ویتامین آ+د، ویتامین ث و family-zinc امری ضروری است که خوشبختانه در کارخانه هگمتان دارو این امر محقق شده است.
وی عنوان کرد: ما برای جهش در تولید به منظور کاهش و یا قطع وابستگی خارجی به دارو سال گذشته اقدامات گسترده ای انجام دادیم، بدین ترتیب که کار خود را با حدود 40 نفر آغاز کردیم، کم کم تعداد نیروهای ما به 60 نفر، 100 نفر و در نهایت در پایان سال 98  به 130 نفر رسیدیم.

*رفتن به سمت تولیدات جدید با رویکرد اشتغالزایی بیشتر یعنی جهشی در تولید

مدیرعامل شركت هگمتان داروی غرب تأکید کرد: در کمتر از یک سال ظرفیت اشتغالزایی کارخانه را به سه برابر رسید، پس می توانیم بگوییم خواستن توانستن است و این یعنی جهشی برای تولید.

خدادادی با بیان اینکه شرکت ما در کنار دو شرکت دیگر در تویسرکان توانسته عنوان قطب داروی غرب کشور را به خود اختصاص دهد، گفت: برنامه های ما برای توسعه ای همه جانبه،  از یک طرف استمرار در تولید داروهای فعلی است و از سوی دیگر تکمیل فرآیند تولید داروهای جدید، تا از وابستگی دارویی به کشورهای دیگر بکاهیم.

وی ادامه داد: جهش در تولید نیازمند زمینه سازی های گسترده است و ما خوشبختانه این کار را با تربیت نیروی های متخصص و بومی و بهره گیری از خود جوانان همین شهرستان تویسرکان انجام داده ایم.

*قطع وابستگی دارویی با تولید داخل برای مبارزه با تحریم های دارویی ضروری است

مدیرعامل شركت هگمتان داروی غرب تأکید کرد: ایران اسلامی با خودباروی از تحریم ها فرصت سازی کرده است و خوشبختانه تنها در این کارخانه سالانه ۲۰میلیون عدد بطری شربت، بیش از ۵۰۰ میلیون کپسول و یک میلیارد عدد قرص تولید می شود.

خدادادی عنوان کرد: بدین ترتیب هم نیاز داخل به بسیاری از داروها کاهش می یابد و هم با صادرات محصولات می توانیم برای کشور ارزآوری به همراه داشته باشیم.

*جهش در تولید نجات بخش کشور در حوزه های متعدد

 به گزارش خبرنگار رودآور، تفکر خودباوری و توجه به نیروهای داخلی سبب شده تا شرکت هایی همچون هگمتان داروی غرب برای یک جهشی ویژه در امر تولید، هم زمینه های افزایش اشتغال را فراهم سازد و هم با رفتن به سمت تولید علم، وابستگی کشور را در برخی داروها حذف کند و یا کاهش دهد.

پس آنچه که می تواند در جهش تولید که رهبر انقلاب بر آن تأکید دارند اثرگذار باشد، تولید با تفکر و عملی برنامه ریزی شده با رویکرد اشتغالزایی، توجه به بهره گیری از نیروهای بومی، رفتن به سمت تولید محصولات  برای کاهش و قطع وابستگی به بیگانگان از همه نظر است، اگر این شاخصه ها در کنار هم قرار گیرد، جهش در تولید را شاهد خواهیم بود.

فاطیما

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان