آخرین اخبار

19. فروردين 1399 - 0:00   |   کد مطلب: 37996
گلایه های مردمی از نبود منبعی موثق در اعلام آمار کرونا؛
مسئولانی که با عدم شفاف سازی، برای مردم فرش قرمز کرونا پهن کرده اند!
عدم شفاف سازی مسئولان درباره آمار مرتبط با کرونا، زمینه ساز انتشار اخبار کذب و شایعات کرونایی به ویژه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شده، تا جایی که با ایجاد فضایی ملتهب از افراط و تفریط های ذهنی و عملی، برخی این ویروس منحوس را جدی نگرفته اند و برخی دیگر با ترس غیر عاقلانه ای، برنامه های اصلی خود را تعطیل کرده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ پچ پچ های درگوشی از گوشه و کنار تویسرکان این روزها بیشتر از همیشه به گوش می رسد، حالا دیگر کرونا حرف همه شده است، اما آنچنان که باید عده ای آن را جدی نگرفته اند و برخی دیگر جدی گرفته اند اما از آنجا که اطلاعات دقیقی از سوی منابع اصلی و متولیان امر ارائه نمی شود بالاجبار به اخبار فیک متوسل می شوند نهایت کرونا را هیچ می دانند!
در کوچه ها، خیابان ها، سوپرمارکت ها، مغازه ها و حتی تاکسی هنوز سلام نداده صداهای متعددی می آید؛ بالاخره چند نفر در این شهرستان به کرونا مبتلا شده اند؟ یکی می گوید همان 13 نفر است، دیگری آمار تویسرکانی های مبتلا به کرونا را 31 اعلام می کند و آن یکی هم دست و رو نشسته صدایی در گلو می اندازد و بلندتر عنوان می کند که کجای کار هستید آقا، خانم خبر ندارید اوضاع  خوب نیست، اینان به مردم نمی گویند در این شهرستان بیشتر از 50 نفر به کرونا مبتلا شده اند، پنج نفری هم جان خود را از دست داده اند!
به جلوتر که می رویم آمارهای ضد و نقیض و تخیلی هم به آن اضافه می شود. این همه تناقض گویی ها و اظهارنظرهای متفاوت از کجا نشأت گرفته است؟ زمانی که به مردم اطلاعات کامل داده نمی شود، آیا نباید به آنان حق داد دست به دامن اخبار کذب و شایعات و به قوال امروزی ها فیک نیوزها بزنند؟

این عدم شفاف سازی نه تنها مردم را به ستوه آورده، بلکه سبب گلایه مندی امام جمعه تویسرکان شده است.

*مسئولان ستاد کرونای شهرستان ها اقدامات انجام شده را شفاف به مردم بگویند

در این باره «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با بیان اینکه باید اخبار مرتبط با کرونا و نه تنها آمار برای مردم به طور شفاف بیان شود، گفت: مسئولان ستاد کرونای شهرستان ها باید با شفاف سازی به میدان بیایند و هر روز با مردم توسط رسانه ها صحبت کنند و خدماتی و اقداماتی انجام شده را به همه گزارش دهند.

وی اظهار کرد: از سویی دیگر همین مسئولان علاوه بر ارائه گزارش عملکرد خود، همکاری هایی را که لازم است جامعه داشته باشد از مردم بخواهند و با آنان در میان بگذارند.

امام جمعه تویسرکان افزود: یعنی هر چه ما شفاف با مردم سخن بگوییم و خواسته های خود را به روشنی از آنان بخواهیم خواهیم دید که همیشه همراه بوده اند و این همراهی را در صحنه های متعدد اثبات کرده و حتی از مسئولان هم پیشی گرفته اند.

* منفعل عمل کردن مسئولان، فرصت خودنمایی به شایعه پراکنان کرونایی داده است 

حجت الاسلام موحدی در ادامه به دروغ پردازی و دامن زدن برخی به شایعات کرونایی هم اشاره و تصریح کرد: اینکه گاه گاهی مشاهده می کنیم شایعات مورد اقبال مواجه می شود و شایعه پردازان فرصت خودنمایی پیدا کرده اند، برای این است که مسئولان ما منفعل عمل می کنند.

وی عنوان کرد: بنابراین اگر مسئولان ما شفاف بود، به موقع و نه با تأخیر واقعیت ها را برای مردم بیان کنند و اطلاع رسانی ها واضح و روشن باشد، به طور قطع دیگر جایی برای شایعه افکنی ها نخواهد بود.

*شفاف نباشیم، بوق های تبلیغاتی دشمن اعتماد مردم را سلب می کند

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه  دشمن بیشتر از همیشه تلاش می کند که اعتماد مردم نسب به مسئولان را سلب کند، ادامه داد: امروز به موقع شفاف عمل نکردن به دشمن کمک می کند تا جایی که مردم توجهشان به بوق های تبلیغاتی کذب، اخبار غیر رسمی و بنگاه های شایعه پراکن متوجه می شود و این گونه معضلات ادامه پیدا می کند.

حجت الاسلام موحدی از مسئولان ستاد مبارزه با کرونای خواست در هر شهرستانی مردم را از همه فعالیت های انجام شده مطلع کنند و البته اعلام آمار صحیح را هم در برنامه های خود داشته باشند.

*افراط و تفریط های کرونایی؛ یکی کرونا را جدی نگرفته و آن یکی از ترس برنامه های اصلی خود را تعطیل کرده

به گزارش رودآور؛ این روزها رفتن به سمت ایجاد فضای آرام، بدون تنش فکری و ترس های نابه جا برای مبارزه با کرونا و شکست آن امری ضروری است، زمانی که آمارها به درستی با مردم در میان گذاشته نمی شود، آیا نباید کمی به مردم حق بدهیم هر خبری را باور کنند؟

این افراط و تفریط های اخبار کذب و شایعات کرونایی منتشر شده به ویژه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سبب می شود برخی این ویروس منحوس را جدی نگیرند و برخی دیگر با ترس و اضطراب غیر عاقلانه ای، برنامه های اصلی خود را هم انجام ندهند.

در حالی که می توان با بیان واقعیت ها مردم را برای برنامه های مرتبط با شکست کرونا همراه کرد، چرا نباید با آنان صادق باشیم؟ 

فاطمیا

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان