آخرین اخبار

20. فروردين 1399 - 0:20   |   کد مطلب: 38007
افزایش قیمت 30 درصدی کرایه تاکسی در روزهای کرونایی شوکی به تویسرکانی ها وارد کرده، از یک طرف تاکسیداران در 45 روز گذشته درآمد مناسبی نداشته اند و از سویی دیگر عامه مردم از آنجا که نرخ کرایه تاکسی نسبت به پیمایش در شهر بیشتر از مرکز استان است گلایه مندند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها که دغدغه اصلی مردم مبارزه با کرونا شده و توصیه های بسیاری به ماندن در خانه می شود، شهروندان بسیاری به انجام توصیه ها عمل می کنند، اما به هر طریق ضرورت هایی برای حضور در جامعه وجود دارد از جمله خرید مایحتاج زندگی.
در حالی که گلایه های مردمی از عدم شفاف سازی مسئولان در خصوص آمار و ارقام مبتلایان به کرونا در حال اوج گیری است، با افزایش قیمت برخی کالاهای مورد نیاز زیر سایه کم توجهی به نظارت بر تنظیم بازار هم روبرو هستیم.
در این بین خبر افزایش 30 درصدی کرایه های تاکسی در تویسرکان، شوک جدیدی به مردم وارد کرده، عامه مردمی که در این شرایط با مشکلات مالی بسیار دست و پنجه نرم می کنند و حتی هرچند اندک اما برخی از آنان توان خرید یک قرص نان برای یک وعده غذایی خود را ندارند، افزایش کرایه تاکسی را چگونه هضم کنند؟! 
ضمن آنکه دو سه ماه پس از افزایش قیمت بنزین در سال گذشته نیز با افزایش قیمت تاکسی در این شهرستان مواجه بودیم، این افزایش قیمت جدید دیگر برای چیست؟
سوال اینکه آیا افزایش قیمت کرایه تاکسی متناسب با پیمایش انجام شده در سراسر استان یکسان است؟ طبق تحقیقات انجام شده نرخ کرایه تاکسی با پیمایش انجام شده در تویسرکان نسبت به مرکز استان بیشتر است.
افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهرستان کوچکی همچون تویسرکان با درآمدهای اندک سازگار نیست، این در حالی است که حتی مردم تهران در روزهای کرونایی تاکنون با هیچ گونه افزایش قیمت کرایه های تاکسی روبرو نبوده اند، چنانکه شاهد هستیم روز گذشته علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران عنوان کرده بود که " تاکسیران‌ها موظفند مبالغ درج شده بر روی برچسب نرخ را از مسافران  بگیرند و هیچگونه افزایش نرخی پیش از طی شدن روال قانونی مجاز نیست."
البته باید پای درد و دل تاکسیداران هم نشست، هم آن هایی که 45 روزی می شود درآمدی که باید کسب نکرده اند و ماسک هم به اندازه بینشان توزیع نمی شود، آیا نباید دولت تدبیری برای آنان بیاندیشید تا نه سیخ بسوزد نه کباب.
رودآور به عنوان نخستین سایت اطلاع رسانی دارای مجوز از وزارت ارشاد در تویسرکان به جد دنباله این مطالبه مردمی است که آیا تصمیم به افزایش 30 درصدی کرایه تاکسی از استان ابلاغ شده یا دستور مسئولان شهرستانی است؟ 
فاطیما
انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان