آخرین اخبار

31. خرداد 1399 - 6:27   |   کد مطلب: 38449
بازدیدها و عکس یادگاری برخی مسئولان در کنار پروژه های نیمه کاره در آخرین سال دولت دوازدهم بیشتر شده است اما ظاهراً وعده های محقق نشده در کنار این عکس ها، بیشتر به چشم می خورد، در بهمن ۹۸ فرماندار تویسرکان از تخصیص 150 میلیون تومان به منظور بازسازی پل تخریب شده ترمیانک خبر داد و این روزها کانال تلگرامی منتسب به این فرمانداری می گوید که تازه حسینی میزان خسارات وارده را 29 خرداد ماه سال 99 دریافت کرده است!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها با توجه به شیوع کرونا تأمین معیشت خانواده ها بیشتر از همیشه سخت شده است، به ویژه سرپرستان خانواده هایی که به دلیل شیوع این ویروس در کسب درآمد با مشکلات بسیار روبرو شده اند و آسیب دیده اند.
در چنین اوضاع و احوالی اگر مسئولی بیاید و وعده بدهد و انجام وعده ها را به بعدهای نامعلوم حواله دهد و یا آنکه وعده های چند ماه پیش خود را به دست فراموشی سپرده باشد، بی تردید مردم نسبت به آن مسئول بی اعتماد می شوند.
و اما در تویسرکان در زمان مومیوند  فرماندار بومی وقت دولت دوازدهم در بهمن ماه 97 پل روستای ترمیانک با صرف هزینه ای بالغ بر 500 میلیون افتتاح می شود و تنها پس از 50 روز از این افتتاح که با عکس گرفتن های بسیار مسئولان همراه شد، اهالی روستا شاهد تخریب پل به واسطه بارندگی های شدید در روزهای نخستین فروردین ماه سال 98 بودند.
*تخریب پلی 500 میلیون تومانی، پس از 50 روز از زمان افتتاح
آن روزها مشخص نشد که علت تخریب این پل رعایت نکردن اصول پل سازی وعدم نظارت صحیح مسئولان متولی بوده یا موضوعی دیگر و روشن نشد که چرا بودجه های بیت المال با تدبیرهای سوخته و غیراصولی برخی به ظاهر کارشناسان این گونه باید هدر برود و در ساخت و سازها اصول فنی کار رعایت نشود؟!
نه دستگاه های اجرایی پاسخگو شدند و نه ناظران ساخت این پل وهمچنان مردم نمی دانند غصه کدام غصه یشان را بخورند.
این مسئله گذشت تا آنکه 20 بهمن سال 98 حسینی فرماندار غیربومی فعلی دولت دوازدهم در تویسرکان در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفته بود که به دنبال آن هست که در اولین فرصت پل ترمیانک را بازسازی کنند.
فرماندار تویسرکان در آن مصاحبه دقیق گفته بود که «  در کمیته برنامه‌ریزی امسال اعتباری معادل 150 میلیون تومان به منظور مرمت و بازسازی آن در نظر گرفته شده و  پیمانکار نیز مشخص  شده است.»
*بررسی وضعیت پل تخریب شده ترمیانک و میزان خسارات وارده به آن بعد از 15 ماه!
نکته قابل توجه آن است که روز پنجشنبه 29 خرداد ماه جاری، مطلبی درخصوص بازدید  فرماندار ملایری تویسرکان از پل ترماینک در کانال تلگرامی منتسب به این فرمانداری به همراه عکس هایی از این بازدید منتشر شد در آن مطلب آمده که؛ «سید رسول حسینی فرماندار شهرستان تویسرکان پنج شنبه  ۲۹ خرداد ۹۹ از پل روستای ترمیانک از توابع بخش مرکزی شهرستان تویسرکان بازدید کرد و از نزدیک از مشکلات رخ داده برای آن در اثر بارندگی اخیر و وقوع سیل در منطقه مطلع شد.
فرماندار شهرستان در این بازدید گزارش دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا را درخصوص وضعیت پل و میزان خسارات وارده به آن و سایر مناطق اطراف دریافت کرد.»
بهتر است یک بار دیگر موضوع را از ابتدا بررسی کنیم؛ 
بهمن 97 پل ترمیانک با حضور مسئولان و گرفتن عکس های بسیار افتتاح شد.
فروردین 98 براثر بارش های شدید به فاصله 50 روز بعد از آن افتتاح، شاهد تخریب پل بودیم.
20 بهمن 98 فرماندار ملایری تویسرکان در رسانه ها از تخصیص 150 میلیون تومان برای بازسازی پل ترمیانک در اسرع وقت خبر به میان می آورد. 
و 29 خرداد 99 یعنی 150 روز پس از وعده فرماندار فعلی تویسرکان، در کانال منتسب به فرمانداری شهرستان، مطرح شده؛ « فرماندار از نزدیک از مشکلات رخ داده برای آن در اثر بارندگی اخیر و وقوع سیل فرودین 98 مطلع می شود.»
در آن مطلب روابط عمومی فرمانداری تویسرکان عنوان کرده « فرماندار شهرستان در این بازدید گزارش دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا را درخصوص وضعیت پل و میزان خسارات وارده به آن و سایر مناطق اطراف دریافت کرد.»
یعنی بیش از گذشت 15 ماه از زمان تخریب پل ترمیانک، فرماندار شهرستان میزان خسارات وارده به پل ترمیانک را دریافت کرده است! سابق بر این مسئولان پایین دستی گزارشی از خسارات وارده به فرماندار ارائه نداده بودند؟!
پس چگونه بهمن سال گذشته فرماندار به یک خبرگزاری گفته که 150 میلیون تومان برای بازسازی پل تخریب شده در نظر گرفته  و پیمانکار آن مشخص است؟ آن هم بدون بررسی های اولیه!

مگر می شود بدون بررسی میزان خسارات وارده و وضعیت موجود وارد بازسازی شد؟ و چرا اینقدر دیر هنگام؟
* وعده های محقق نشده در کنارعکس های برجای مانده از بازدیدهای دولتی ها
به گزارش رودآور؛ بی تردید مسئولان نخست باید پاسخگو اظهارات و عملکرد خود باشند و نسبت به وعده خود شفاف و صادقانه با مردم برخورد کنند.
به گفته اهالی روستای عبور این پل تخریب شده در فصل تابستان امکان عبور میسر است اما بسیار خطرناک، و این روزها خودروها  و مردم از قسمتی از پل  عبور می کنند که زیر آن کاملاً خالی بوده و فرورفتن پل و سقوط خودروها به درون رودخانه و تهدید جانی و مالی مردم نیز محتمل است.
بهمن ماه سال گذشته حسینی فرماندار تویسرکان از تخصیص 150 میلیون تومان به منظور مرمت و بازسازی در کمیته برنامه‌ریزی خبر داده بود و این روزها کانال تلگرامی منتسب به این فرمانداری می گوید که حسینی میزان خسارات وارده را 29 خرداد ماه سال 99 دریافت کرده است!
مردم تویسرکان عکس های یادگاری بسیاری به همراه وعده های دستگاه های اجرایی از این طرف و آن طرف دیده اند، حال مطالبه یشان تحقق وعده هاست نه اینکه هرزچندگاهی از یک پروژه بازدیدی انجام گیرد، وعده ای داده شود و محقق نشود.
بازدیدی که ختم به رفع مشکلات نشود، را مردم خوب تشخیص می دهند، امید آن که مسئولان به فکر و دنبال تدبیرهای مناسب برای امید بخشی به مردم باشند نه آنکه با چنین بازدیدهایی که تنها یک عکس از آن باقی می ماند، زمینه ساز بی اعتمادی مردم شویم.
این روزها همشهریان تویسرکانی از وعده های مسئولان که کمتر به تحقق می پیوندد گلایه مند هستند.
این عکس گرفتن ها و انتشار آن در فضای مجازی بدون عمل به وعده ها آیا دردی درمان می کند و باری از روی دوش مردم در این اوضاع و احوال شرایط سخت زندگی بر می دارد؟ فراموش نشود که به تازگی فرماندار تویسرکان از رودخانه روستای شهرستانه نیز بازدید کرده و وعده هایی درخصوص بررسی ساخت پل یا عدم آن به اهالی آن روستا داده است.پیگیر آن وعده ها همچون وعده های بازسازی پل ترمیانک هستیم.

زنگنه 
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان