آخرین اخبار

5. مرداد 1399 - 7:02   |   کد مطلب: 38622
"روز تویسرکان"، می تواند فرصت مغتنمی برای معرفی این شهرستان با هدف شتاب دهی در توسعه باشد، تا تأکید شود بهره گیری از عناوین و ظرفیت هایی همچون جهانی شدن گردو، نهالستان باغ مادری و تبدیل شدن به قطب داروی کشور برای پیشرفت شهرستان یک ضرورت است که تنها در سایه وحدت و به دور از سیاست زدگی و سیاسی بازی محقق می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز پنجم مرداد ماه روز تویسرکان است؛ سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و گرامیداشت ستارگان تویسرکانی این عملیات.

مجموعه خبری رودآور؛ این روز و سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب، را گرامی می دارد و به مردم شریف تویسرکان تبریک می گوید.

تأکید می شود به پاس قدردانی و ادای دین به 38 شهید گلگون کفن تویسرکانی در عملیات مرصاد و همچنین قدمت بیش از 150 ساله اقامه نماز جمعه در این شهرستان، پنجم مرداد ماه با عنوان "روز تویسرکان" نامگذاری شده است.

*ظرفیت های مذهبی ـ گردشگری تویسرکان مغفول مانده و آنچنان که باید معرفی نشده

در این باره «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان به خبرنگار رودآور؛ گفت: تویسرکانی ها به دینداری و شهادت طلبی لقب گرفته اند و روز تویسرکان روزی غرورآفرین برای مردم شهیدپرور این دیار است.

وی اظهار کرد: تعیین یک روز به منظور گرامیداشت تویسرکان، می تواند سکوی پرشی برای شناساندن ظرفیت های تاریخی، گردشگری و مذهبی آن باشد.

امام جمعه تویسرکان افزود: با این حال آن گونه که باید در معرفی و شناساندن ظرفیت هایی این شهرستان همچون معرفی آرامگاه حیقوق نبی(ع) و توسعه این بارگاه اقدام در خور توجهی انجام نشده و ظرفیت های مذهبی ـ گردشگری تویسرکان مغفول مانده و معرفی نشده است.

*تویسرکانی ها مردمانی نجیب، دیندار و با فرهنگ هستند

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: تعیین روزی برای تویسرکان همزمان با پنجم مرداد به حق زیبنده این شهرستان است و یادآور دلیرمردی های رزمندگان تویسرکانی در عملیات مرصاد.

وی با بیان اینکه مردم تویسرکان، مردمانی دیندار و نجیب و با سابقه فرهنگی بالایی هستند، اظهار کرد: مردم این شهرستان در شعر و ادب و مسائل فرهنگی و اجتماعی، غنی و پرافتخار هستند.

*ضرورت بهره گیری از ظرفیت های جهانی شدن گردو و تبدیل شدن به قطب داروی کشور برای پیشرفت تویسرکان

نماینده مردم تویسرکان در مجلس همچنین افزود: خوشبختانه در سال های اخیر، این شهرستان در دو حوزه  کشاورزی، باغداری و صنعت  نیز پیشرفت های قابل قبولی داشته است که می توان به برند شدن و جهانی شدن گردو، ایجاد بزرگترین نهالستان باغ مادری گردو در خاورمیانه و  تبدیل شدن این شهرستان به قطب داروی غرب کشور اشاره کرد.

مفتح تصریح کرد: بنابراین بهره گیری از چنین طرفیت هایی برای توسعه، آبادانی و پیشرفت تویسرکان یک ضرورت است.

*پیشرفت و توسعه در سایه وحدت محقق می شود

وی در ادامه عنوان کرد: زیرساخت های این شهرستان هم در حال توسعه است و با توجه به اینکه بیکاری زمینه ساز اصلی مهاجرت شده، می توان با تسریع در حرکت در مسیر صنعتی شدن، روند مهاجرت را تا حدود قابل توجهی کاهش داد که این امر جزء در سایه وحدت محقق نمی شود.

نماینده مردم تویسرکان اظهار کرد: ناگفته نماند که تویسرکان برای دیده شدن و پیشرفت نیاز به تبلیغات گسترده و همه جانبه نیز دارد.

به گزارش رودآور؛ برنامه های روز تویسرکان در سال جاری به دلیل شیوع کرونا متناسب با این روزها طراحی شده است و به طور عمده این برنامه ها در خبرگزاری ها و سایت های خبری در بستری از فضای مجازی و یا صدا و سیما اجرا و منعکس می شود که در ذیل به برخی از آن ها اشاره شده است.

ساعت 10 صبح امروز، حضور مدیر میراث فرهنگی در برنامه خانه و زندگی به منظور معرفی تویسرکان، ساعت 13:30 پخش مستند حیات وحش خان گرمز، ساعت 15 برنامه باغ ترانه  و پخش آهنگ های اصیل و پاپ از هنرمندان تویسرکانی، پخش گزارش های خبری مرتبط با تویسرکان در بخش های خبر 19:30 و 21:30شبکه همدان، ساعت 19:45 گفتگوی ویژه خبری با حضور مفتح نماینده مردم تویسرکان، ساعت 22 ، برنامه الوند کنار به صورت زنده و باحضور امام جمعه، نماینده و فرماندار تویسرکان.

گفته شده امروز غبارروبی گلزار شهدا و مراسم برافراشته شدن پرچم ایران در میدان شهید فرشید هرمزی هم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می شود.

همچنین اداره ورزش و جوانان به برگزاری مسابقه در فضای مجازی توسط اداره ورزش و جوانان اقدام کرده است.

*پیشرفت به دور از سیاسی بازی و سیاست زدگی محقق می شود

امید آن که روز تویسرکان به فرصتی کم نظیر برای معرفی ظرفیت های ویژه و منحصر به فرد این شهرستان تبدیل شود و مسئولان در این حوزه با وحدت و به دور از هر گونه سیاسی بازی و سیاست زدگی برنامه های راهبردی و عملیاتی خود را تدوین و اجرایی کنند.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان