آخرین اخبار

27. مرداد 1399 - 7:15   |   کد مطلب: 38730
پروژه های چهار خطه دو محور اصلی تویسرکان تا سال ۹۲ یک سانتیمتر اجرا نشده بود، این در حالی است که این روزها پس از تصادف تلخ و فوت ۶ نفر از همشهریان در محور تویسرکان_کنگاور برخی دکان باز کرده و کاسبان خون شده اند و برای سرپوش گذاشتن بر ضعف اجرایی خود چه در گذشته و چه حال با هدف انحراف افکار عمومی و ناامید کردن مردم آدرس غلط می دهند و با سیاسی باز مانع تسریع در روند اجرایی پروژه ها می شوند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ مجموعه خبری رودآور به عنوان رسانه مردمی، نخستین خبرگزاریی بود که گزارش فوت 6 نفر از همشهریان عزیر بر اثر سانحه تصادف در بعدازظهر روز هجدهم مرداد ماه را منتشر کرد و پس از آن به دنبال مطالبه به حق مردمی پیگیر شد تا علت اصلی آن حادثه تلخ را رمز گشایی کند.

و بدین ترتیب گزارش های متعددی از جمله " چرایی رخداد یک تصادف با 6 فوتی در تویسرکان" و یا "اتمام ۴ خطه تویسرکان_کنگاور با قید فوریت ضرورت دارد/انتقام جویی جناحی و پاشیدن نمک سیاسی بر زخم مادران داغ دیده از تصادف مرگبار در تویسرکان" در سایت خبری منتشر شد.
*چه کسانی کاسبان خون شدند؟

چه داغی بالاتر از این، برای یک مادر که همسر و فرزندش را در قبری دو طبقه تدفین کنند و کودک بر روی سینه پدر آرمیده شود؟ بی شک باید مقصران اصلی حادثه شناخته و به مردم معرفی شوند.
و چه بر سر عده ای هر چند اندک که سال هاست نقش پدرخوانده های شهر را بازی می کنند آمده که با هدف سودجویی دیگر و سیاسی بازی، از این حادثه مرگبار برای خود دکان باز کرده اند و کاسبی به راه انداخته اند که نگو و در خون جانبختان نان به نرخ روز می خورند.
همان هایی که روزگاری حامیان دو تن از نمایندگان اسبق تویسرکان بودند، امروز نیز چوب لای چرخ گذاران شده اند.
مردم تویسرکان اگر تاکنون پاسخی به اینان نداده اند از روی نجابتشان بوده و هست و گرنه سال هاست که دست اینان برای این مردم فهیم رو شده و جریان پشت پرده یشان را همه می دانند.
تویسرکانی ها خوب می دانند در زمان دو نماینده ای که تقریبا هم دوره با زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد بود، پروژه چهار خطه تویسرکان ـ کنگاور مصوب شد و در طول هشت سال نمایندگی آنان و روزهای خوش تخصیص بودجه های کلان به پروژه های عمرانی، برخی مدیران برای عملیاتی کردن پروژه قدمی که باید برنداشتند.

*پدرخوانده ها از مطالبه گری مردم به اضطراب افتاده اند

آن یکی دو نماینده اسبق که دیروز کاری از پیش نبردند باید امروز جواب بدهند و ویژه تر باید پدرخواننده های حامی نیز پاسخگو شوند، آنانی که امروز از پیشرفت و مطالبه گری مردم و رسانه انقلابی همین مردم در اضطراب هستند!
فراموش نشود که در آخرین خبر رودآور درخصوص تصادف ۱۸ مردادماه که‌ منجر به فوت ۶ نفر از تویسرکانی ها شد، آمده بود که؛ «جدای از آنکه باید بررسی شود که استحکام بدنه خودروها به چه میزان است و مقصر آن حادثه چه خودرویی است، بی شک اگر محور تویسرکان_کنگاور چهار خطه بود احتمال وقوع این حادثه به صفر می رسید. بنابراین توجه مسئولان ارشد استانی و شهرستانی با قید فوریت برای اتمام هرچه سریعتر این پروژه ضروری است.
همچنین گفته شد که؛ مطابق با گزارش های اعلامی از سوی جمعیت هلال احمر و اورژانس شهرستان تویسرکان بیش از 80 درصد تصادفات منجر به فوت در سال های گذشته در محدوده تویسرکان تا سه راه فرسفج یعنی در 15 کیلومتر نخست محور تویسرکان_کنگار رخ می داد که با پیگیری های مفتح نماینده مردم تویسرکان و در نهایت با تخصیص بخش بخش اعتبارات که نتیجه حضور مسئولان کشوری در شهرستان به واسطه دعوت مفتح بود این دو فاز نخست به بهره برداری رسید.
*هشدار مفتح درخصوص کندی در روند پروژه های راه را پشت گوش انداختند

بهتر است مطالبه مردمی را باردیگر مرور کنیم این که چرا هشدار 50 روز پیش مفتح درخصوص این جاده جدی گرفته نشد؟! شاید برخی بپرسند کدام هشدار؟
ششم تیر ماه سال جاری بود که مفتح نماینده مردم تویسرکان در بازدید سر زده از روند اجرایی پروژه چهار خطه تویسرکان ـ کنگاور عنوان کرد: گرچه دو قطعه از پروژه چهار خطه تویسرکان ـ کنگاور زیر بار ترافیک رفته، اما از نظر علائم ایمنی، شاهد نواقصی هستیم که باید برطرف شود، هرچند با این تفاسیر، ایمنی جاده نسبت به زمانی که دو طرفه بود بالاتر رفته است.
مفتح تأکید داشت که چرا راه و شهرسازی تویسرکان و دیگر متولیان امر آن گونه که باید وارد میدان نشده اند و برای اتمام پروژه مورد نظر، آن همتی که باید به خرج نمی دهند.

برای بررسی موشکافانه، ماجرا را از مفتح جویا شدیم.

*قبل از ورود مفتح، یک سانتیمتر از پروژه 4خطه دو محور اصلی تویسرکان اجرا نشده بود!

در این باره «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: قبل از آنکه عهده دار نماینده مردم این شهرستان شوم، پروژه چهارخطه شدن محورهای تویسرکان_جوکار و تویسرکان_کنگاور یک سانتیمتر اجرا نشده بود.

وی اظهار کرد: پس از آن با انتخاب مردم تویسرکان در میان دوره ای مجلس نهم حتی قبل از آن که اعتبارنامه بنده را تأیید کنند پیگیر مطالبات به حق مردم شدم تا جایی که در جلسه با وزیر راه و شهرسازی وقت پنج دستور برای روند اجرایی جاده های تویسرکان، بیمارستان و ایستگاه قطار باباکمال اخذ شد.

* ایستگاه قطار باباکمال؛ هدیه مفتح به تویسرکانی ها

نماینده مردم تویسرکان افزود: آن روزها نه پروژه های جاده های تویسرکان در دست اجرا بود و نه خبری از عنوان ایستگاه باباکمال که خوشبختانه حتی با وجود بودجه ریزی قطره ای توانستیم با پیگیری های مستمر اعتبارات لازم را جذب کنیم.

مفتح عنوان کرد: بنابراین جلسات مکرر با معاونان وزیر راه و حتی وزیر توانستیم کارشناسان این حوزه را قانع کنیم که برای مردم تویسرکان یک ایستگاه مسافربری احداث شود چرا که ساخت این ایستگاه می تواند در رشد و توسعه شهرستان بسیار تأثیرگذار باشد.

*برخی با ارسال نامه هایی مانع اجرای عملیات پروژه های عمرانی می شوند!

وی با گلایه مندی از برخی که مانع پیشرفت تویسرکان می شوند، تصریح کرد: متأسفانه در حین این پیگیری ها، مخالفت هایی اتفاق می افتد تا جایی که تنها سال گذشته شاهد بودیم برای مدتی جلوی پیشرفت و ادامه روند عملیاتی پروژه چهار خطه تویسرکان_جوکار را گرفتند.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس عنوان کرد: بدین ترتیب با یک نامه از سوی برخی در شهرستان جلوی اجرا و کار بر روی دو کیلومتر از مسیر تویسرکان_جوکار را گرفته و پروژه متوقف شد که با تلاش مجدد به روند ساخت و ساز بازگشت.

*بی توجه به ناهماهنگی های اجرایی، پیگیر مطالبات مردم هستیم

مفتح افزود: در سال جاری نیز شاهد هستیم که ناهماهنگی هایی در حوزه اجرایی در شهرستان وجود دارد که جای کمک جلوی پیشرفت پروژه را می گیرد، با این حال بدون توجه به این ناهماهنگی ها کارها پیش می رفت و پروژه محور تویسرکان_ جوکار به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه درخصوص چهارخطه تویسرکان_کنگاور دو قطعه نخست یعنی 15 کیلومتر نخست زیر بار ترافیک رفته، اظهار کرد: قطعه سوم هم به زودی زیر بارترافیک می رود، قطعه چهارم در دست ساخت است و قطعه پنجم نیز به زودی برای تحویل به پیمانکار به مناقصه گذاشته می شود.

*تزریق اعتبار به پروژه های راه از جمله پروژه ایستگاه راه آن باباکمال برای تسریع در عملیات اجرایی

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: در سال جاری پس از برگزاری جلساتی متعدد با حضور پیمانکاران، مهندسين مشاور و ناظران و مديران استانی و نیز خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی بالاخره اواخر تیر ماه جلسه ای با پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه با هدف تامين بودجه مورد نیاز پروژه های ذکر شده برگزار و اعتبار مناسبی به ویژه برای ایستگاه راه آن باباکمال تخصیص و تزریق شد.

* پدرخوانده هایی که برای انحراف افکار عمومی و ناامید کردن مردم آدرس غلط می دهند

به گزارش رودآور؛ این روزها برخی هرچند اندک برای آن که سرپوشی بر ضعف اجرایی خود چه در گذشته و چه حال بگذارند آدرس غلط می دهند که وا مصیبتا جاده های تویسرکان هیچ امنیت ندارد، غافل از آن هستند که اگر ضعف اجرایی آنان و حمایت های نادرستشان از برخی نمایندگان اسبق نبود، حال و روز تویسرکان را این گونه مشاهده نمی کردیم.
با این وجود امروز دیگر آن سیاسی بازی هایشان جواب نمی دهد، آنان روزی از نمایندگانی دفاع می کردند که نتوانستند یک کیلومتر از جاده های تویسرکان را به عنوان جاده های شریانی مصوب کنند و امروز که 56 کیلومتر به واسطه و پیگیری مفتح نماینده فعلی جزء راه های شریانی شده می خواهند کم کاری های خود را با کاسبی در خون پنهان کنند.چرا؟ چه منفعتی پشت پرده این چوب لای چرخ گذارها است؟ بی تردید مردم قاضیان خوبی هستند و خوب قضاوت می کنند.

زنگنه
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان