آخرین اخبار

31. مرداد 1399 - 18:00   |   کد مطلب: 38752
این روزها دل های دلداده حسین(ع) با ادای رسم عاشقی، نیرنگ محرم هراسی دشمنان اسلام را خنثی و با رعایت پروتکل های بهداشتی بر عزاداری های مسئولانه به منظور حفظ سلامت خود و دیگر تأکید کردند و این گونه سوز سوگواری هایشان به آسمان ها رفته است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ محرم از راه رسیده است، محرمی که از روزها قبل صدای آمدنش می آمد و چه دل هایی را بیقرار خود  کرد.دل ها و قلب های بیقراری که هیچ گاه با ساز و آواز تبلیغات شوم بوق چی های دشمنان اسلام از تپیدن نایستاد، بلکه مصمم تر خود را برای اقامه عزای حسینی آماده کرد.

*به آسمان رفتن نوای یا حسین(ع) عزاداران با رعایت پروتکل های بهداشتی

 و امروز این قلب های نا آرام با حضور در سفینه نجات آرام گرفته اند و عزاداران با پوشیدن رخت عزا موعظه واعظان و نوحه های مداحان را گوش می دهند و نوای یا حسین(ع) یا حسین(ع) آنان به آسمان ها می رود.

شرایط خاص این روزها با توجه به شیوع کرونا و محدودیت های ایجاد شده هم مانعی برای برگزاری عزاداری های مسئولانه مردم نشده است، بدان معنا که همه عاشقان سالار شهیدان(ع) با ولایتمداری محض به میدان آمده و بهانه به دست دشمنان اسلام برای دروغ پردازی و شایعه پراکنی مجددشان نداده اند.

* نیرنگ محرم هراسی دشمنان به جایی نرسید/ دلی که دلداده حسین(ع) باشد رسم عاشقی را می داند

دشمنان اسلام که عزاداری های محرم و صفر را بزرگترین برنامه در برابر رفتار و اعمال استکباری خود می دانند از ماه ها قبل بر طبل رسواییشان کوبیدند و روباه صفتانه با هر نیرنگی به دنبال محرم هراسی بودند تا روحیه استکبارستیزی ملت های آزاده که پرورش یافته مکتب حسینی هستند را نابود سازند، غافل از آن که دلی که دلداده حسین زهراء(س) باشد خوب می داند که رسم عاشقی را چگونه باید ادا کند.

و این روزها مردم عزادار تویسرکانی همچون دیگر مردمان  این مرز و بوم با توجه به تأکید و منویات رهبر انقلاب مبنی بر رعایت همه دستورالعمل های اعلامی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، انجام پروتکل های بهداشتی را در اولویت خود قرار داده اند.

*عرض ارادات به ارباب در کنار حفظ سلامت

و اینجا در هیئت های تویسرکان زن و مرد، پیر و جوان، دانش آموز و دانشجو و هر قشری از مردم با رعایت کامل نکات بهداشتی هم عرض ارادت به ارباب خود دارند و هم حفظ سلامت را در نظر گرفته اند.

و این گونه شاهد هستیم که هر هیئت تویسرکانی در فضایی باز، محلی را برای برگزاری برنامه های ماه محرم آماده کرده است. یک هیئت با همکاری آموزش و پرورش از حیاط مدرسه برای عزاداری بهره گرفته و هیئتی دیگر از حیاط مسجد استفاده می کند.

* وقتی که یک پارکینگ به حسینه ای روز باز، برای اقامه عزا تبدیل می شود

و اما این روزها پارکینگ مهدیه تویسرکان برای اقامه عزای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) توسط هیئت محبین ثامن الائمه(ع) آماده شده است.

یکی پارچه های مشکلی را دور تا دور پارکینگ نصب می کند، آن یکی دستانش هرچند کوچک است اما با ماسکی که بر صورت دارد پرچم های منقش به یا حسین(ع)، یا ابوالفضل(ع) و یا زینب(س) را برای نصب بر روی دیوار به دست پدر می دهد و پدر نام حضرت زینب(س) را که می بیند بی اختیار به یاد گودال قتلگاه می افتد و آن واقعه جانسوز.

یکی آن طرف تر فرش ها را می آورد و پهن می کند و آن یکی هم لامپ ها را برای روشنایی در شب آماده می سازد.صوت محفل حسینی را نیز آماده می کنند، باید آماده شود تا مداح و نوحه خوان ها دل ها را کربلایی کنند.

*پشت به دشمن رو به سیدالشهدا(ع)
یکی هم پیدا می شود که در گوشه ای نشسته و خود برای حسین(ع) روضه می خواند، آرام آرام و بعد های های گریه می کند تا جایی که گونه هایش از اشک خیس می شود و دل های هم هیئتی هایش را با سوز غم سالار شهیدان همراه می کند و همگی به نینوا می روند.
و بدین ترتیب سوگواری و عزاداری سالار شهیدان ارباب بی کفن حضرت اباعبدالله(ع)، پشت به دشمن رو به سیدالشهدا(ع) در روزهای محرم در حال برگزاری است آن هم با اولویت قرار دادن دستورالعمل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا.

زنگنه

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان