آخرین اخبار

2. شهريور 1399 - 13:10   |   کد مطلب: 38759
اینجا ایران به وقت عزاست، خوب بنگریم هر خانه، کوچه و شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی یک هیئت شده و عَلَمی بر زمین نمانده، حال نوبت فعالان انقلابی فضای مجازی است تا با رسالتی زینب گونه تار عنکوبت های تنیده شده از سوی دشمنان اسلام که گرگ صفتان صهیونیسمی ـ امریکایی بافته اند را پار کنند و طومار شومشان را در هم بپیچند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چندی پیش با حسین ربیعی یکی از کارشناسان فرهنگی و رسانه درخصوص نحوه عزاداری های ماه محرم با توجه به محدودیت های کرونایی به گفت و گو نشستیم.

وی بر این مطلب تأکید داشت که طبق منویات رهبر انقلاب اهتمام به اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا شرط اصلی اقامه عزای حسینی باشد و پیشنهاداتی هم ارائه شد.
این که می توان عزاداری ها را مبتکرانه و متناسب با محدودیت های کرونایی برگزار کرد و حتی حیاط مدارس به حسینه های روباز تبدیل شود.
و یا اینکه هر خانه با تبدیل شدن به هیئت یا حسینیه، با جمعیتی زیر 10 نفر میزبان روضه سیدالشهداء و 72 تن از یاران باوفایش باشد و سهمی از دلدادگی خود را به نمایش بگذارد.
* هر خانه، کوچه و شهر یک هیئت شد/عَلَمی زمین نماند
ملت ولایتمدار و آزادیخواهمان از این گونه پیشنهادات که کارشناسان فرهنگی ارائه دادند استقبال کردند و نگذاشتند تا محرم امسال، عَلَمی بر زمین بماند و عَلَم ها را یکی یکی به دست گرفتند و خانه و کاشانه که نه کوچه، خیابان و شهرها را هم در غم شهدای دشت نینوا همچون سال های گذشته سیاهوش کردند.
و این روزها شاهد برگزاری عزاداری های باشکوه و البته توأم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جای جای ایران اسلامی هستیم.
بسیاری از مردم در سراسر کشور  چه در درون و چه بیرون از خانه پرچم هایی منقش به اسامی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را بر در و دیوار خانه هایشان نصب کردند، در و دیوار کوچه ها و خیابان ها یک دست مشکی پوش شده و عزاداری ها در اماکن رو باز برگزار می شود.
*جلوه گری عظمت روضه ها حتی در محدودیت های کرونایی
اهتمام واعظان به تبیین بیش از پیش فلسفه قیام عاشورا و توجه عزاداران به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حین برگزاری عزاداری‌ها ستودنی است و عظمت روضه ها بیشتر نمایان شده.
فرزندان ایران زمین تربیت یافته مکتب حسینی هستند، این هیئتی ها و مسجدی ها همان گونه که از ابتدا در ضدعفونی کردن معابر عمومی و تهیه و توزیع ماسک پیش قدم بودند برای اقامه عزای حسین با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی همت ویژه گمارده اند تا بهانه به دست اسلام دشمنان ندهند و عزاداری های محرم امسال را پرشورتر از همیشه برگزار کنند.
*شبکه های اجتماعی انعکاس دهنده عزاداری ها شوند
حالا نوبتی هم که باشد نوبت به فعالان انقلابی در فضای مجازی رسیده است، امروز به گفته حسین ربیعی کارشناس فضای مجازی، شبکه های اجتماعی می توانند انعکاس دهنده مراسم عزاداری ها حتی در دورترین روستاها باشند، عزاداری هایی که در آن حفظ سلامت اطرافیان در اولویت قرار گرفته است.
او معتقد است که در واقعه جانگذار عاشورا سه نوع مدیریت اساسی شکل گرفت تا قرن ها اسلام بیمه شود و همچنان بیمه بماند؛ مدیریت امام حسین(ع) در ظهر عاشورا، حضرت زنیب(س) در عصر عاشورا و در مسجد شام و مدیریت امام سجاد(ع) پس از آن.
این کارشناس فضای مجازی و رسانه به واقعه غدیر گریزی هم زد، آنجا که خواص بی بصیرت جنگ روایت ها در را غدیر نادیده گرفتند و از انعکاس مفاهیم و معنایی اصلی آن واقعه غافل ماندند.
ربیعی عنوان کرد: اما حضرت زنیب(س) رسالت تبلیغ خود را از عصر عاشورا چنان مدبرانه و حکیمانه اداره و آغاز کرد که کاخ یزید و یزیدیان در هم شکسته شد و آن شکست زمینه ساز رسوایی و ننگ همیشگی دشمنان اسلام شد.
* وقتی که تار عنکوبت های بافته شده محرم هراسی پاره می شود
وی تأکید کرد: حال امروز وقت آن رسیده که فعالان انقلابی در فضای مجازی پس از آن هجمه های گسترده دشمنان اسلام درخصوص محرم هراسی، رسالتی زینب گونه بر دوش گیرند تا به زیبایی تار عنکوبت های تنیده شده که گرگ صفتان صهیونیسمی ـ امریکایی بافته اند را پار کنند و طومار شومشان را در هم بپیچند.
این کارشناس حوزه  فضای مجازی عنوان کرد: پس از آن که مردم در هر خانه، کوچه و شهر هیئت های عزا بر پا کردند نوبتی هم که باشد نوبت شبکه های اجتماعی است، تا حسینه شوند.

* اینجا ایران به وقت عزا، در امتداد عاشورائیان
به گزارش رودآور؛ هرچند که سهل انگاری های برخی متولیان فرهنگی اجازه نداد در روزهای نخستین شیوع کرونا، تهدید کرونا برای برنامه های فرهنگی ـ اجتماعی به فرصت تبدیل شود، اما امروز مردم ولایی خود پای کار آمده اند و این شور حسینی برگرفته از شعور حسینی که در امتداد عاشورائیان در سال ها و قرون گذشته است را به شکلی دیگر برای جهانیان به تصوبر کشانده اند.
*از معرفت حسین(ع) به معرفت مهدی(عج) می رسیم 
شیعه همیشه سربلند است، سربلند سربلند و امروز روسیاهی بر غرب زده ها می ماند و بوق چی های معاندین اسلام که از آن همه تبلیغات شوم خود برای محرم هراسی بهره ای جز ناکامی نبردند. 
عَلَم شیعه و عزای حسینش هیچ گاه بر زمین نمانده و نخواهد ماند، جهان تشیع خوب می داند که این عزاداری ها دل ها را با امام زمان(عج) آشنا می سازد و از معرفت حسین(ع) است که می توان به معرفت مهدی(عج) رسید، آن هم با دلی آکنده از انتظار برای وارث حسین(ع) و منتقم خون حسین(ع).
یا صاحب الزمان(عج) آجرک الله...

 زنگنه 
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان