آخرین اخبار

5. شهريور 1399 - 1:34   |   کد مطلب: 38766
رئیس شورای شهر تویسرکان تاکید دارد که بازگشت دو عضو شورای شهر آن هم پس از ۶ ماه خروج از شورا خلاف قانون و تمام آیین نامه هاست و معتقد است که برخی قوانین توسط هیئت مرکزی حل اختلاف در ماجرای استعفای این دو نفر نادیده گرفته شده، مضاف بر اینکه ورود مجدد این دو تنش ها ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شورای فعلی شهر تویسرکان از همان ابتدا به دلیل تنش های ایجاد شده از سوی برخی از اعضا مدام با چالش های جدی روبرو بود تا جایی که درگیری های لفظی ادامه داشت و حتی ورود امام جمعه تویسرکان برای توصیه و تذکر به آنان پیش رفت.اما دریغ از ذره ای آرامش و به طور عمده رسیدگی به امور مردم برای روزها و ماه ها با معطلی همراه می شد.

با این وجود بالاخره پس از استعفای برخی از اعضای شورای شهر تویسرکان برای 6 ماهی به گفته عامه مردم و رییس شورای شهر فضایی آرام حاکم شد. در این بین دو نفری که خود به دست خودشان استعفا داده بودند و در نامه هایی که سند آن نزد رودآور موجود است تأکید داشتند که استعفای قطعی خود را اعلام می نماییم و در کمال صحت سلامت عقل و جسم و نهایت اختیار، هر گونه حق اعتراض، انصراف و یا هر گونه تجدیدنظر به هر شکل و عنوان پیرامون این استعفا را از خود سلب می کنیم.

با این وجود به یک باره با شکایتی مدعی بازگشت شدند و جریان آرامش حاکم شده به سمتی دیگر رفت تا جایی که شورای شهر تویسرکان در حال حاضر تعطیل است.

*آرامش ۶ ماهه با استعفای ۲عضو بر شورای شهر تویسرکان حاکم شد

در این باره «مازیار عبدی» رییس شورای شهر تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: روز پنجم بهمن ماه سال 98 دو تن از اعضای شورای شهر محمد شاهرخی و مریم مرادیه استعفای خود را به شورا تقدیم کردند و روز هفتم با دستور کار قبلی مسئله استعفا در شورا با اکثریت آراء تصویب شد.

وی اظهار کرد: چند روز بعد در هیئت تطبیق با حضور فرماندار، دادستان وقت و یک نماینده از استان این استعفاها تأیید شده و سپس دو عضو علی البدل یعنی درویشی و مجتبایی به جلسات دعوت می شوندو این طلوع آفتاب درخشان آرامش در شورای شهر تویسرکان بود.

رئیس شورای شهر تویسرکان افزود: در آن 6 ماه که دو نفر علی البدل آمدند شورا با یک ضرب آهنگ و شتاب فزاینده ای اموری شهری را پیش برد.

عبدی تصریح کرد: برگزاری جشنواره شهروند نمونه، راه اندازی برنامه های مرتبط با زیباسازی شهری با نقاط ضعف و قوت خود، انجام طرح های ترافیکی همچون در دستور کار قرار دادن خیابان پارک نبوت، راه اندازی مقدمات پایش سراسری شهری و ایجاد سامانه اورژانس خدمات شهری بخشی از اقدامات 6 ماه بدون تنش و چالش شورا بود.

* نادیده انگاشتن برخی قوانین توسط هیئت مرکزی حل اختلاف در ماجرای استعفای ۲ عضو شورای شهر تویسرکان

وی ادامه داد: با این وجود پس از مدتی شاهرخی و مرادیه از استعفای خودشان پشیمان می شوند و به وزارت کشور و هیئت حل اختلاف شکایت می کنند و که دبیر خانه هیئت واقع در وزارت کشور نیز با نادیده انگاشتن قوانین، مقرارت و آئین نامه خود نظیر ضرورت دعوت از طرفین موضوع شکایت، دستور به بازگشت این دو نفر را می دهد.

*امکان بازگشت 2 عضو استعفا داده شورای شهر دارای ابهام قانونی بسیار جدی است

رییس شورای شهر تویسرکان اظهار کرد: نکته اساسی اینجاست که طبق تبصره ذیل ماده هفت قانون شوراها، هیچ عضوی نمی تواند بیشتر از 6 ماه به هر دلیلی در جلسات شورا حاضر نشود در حالی که شاهرخی و مرادیه هفتم بهمن ماه سال 98 از شورا خارج و سیزدهم مرداد ماه سال 99 توسط فرماندار به شورا معارفه شدند این بازه زمانی بیش از 6 ماه است و به طور قطع بازگشت این دو نفر از لحاظ قانونی شدیدا مبهم بود و امکان بازگشت و رجعت به شورای شهر را میتواند کاملا ساقط کند.

عبدی تصریح کرد: علاوه براینکه با این فرض و طبق این قانون این دو نفر عضوی که استعفا دادند بیشتر از 6 ماه خارج از شورا بودند و نمی توانند به شورا بازگردند ضمن آن که اکنون اعضای جدید درویشی و مجتبایی صاحب حق هستند و 6 ماهی در شورا عضو بودند و نمی شود که آنان را بدون دلیل بیرون کرد.

وی همچنین گفت: مکرر بیش از سه مرتبه از استانداری تقاضا کردیم تا استعلام لازم از وزارت کشور مبنی بر چرای بازگشت این دو نفر آن هم خلاف قوانین به ما پاسخ بدهند که هر بار در پاسخ گفتند که رأی شورای حل اختلاف را عملیاتی کنید!

رییس شورای شهر تویسرکان با بیان اینکه شورای حل اختلاف گفته که صورتجلسه شماره 281 باطل شده است، تأکید کرد: رأی شورای حل اختلاف یک رأی جزئی و خاص است و هیچ گاه نقض احکام کلی و عام را نمی کند بر فرض که آن صورتجلسه باطل شده، مسئله اصلی این است که قانون به صراحت تأکید دارد هیچ عضوی از شورا بیشتر از 6 ماه نمی تواند خارج از آن باشد.

*پرونده دو عضو استعفا داده شورای شهر تویسرکان همچنان در دیوان عدالت اداری باز است

عبدی با بیان اینکه در حال حاضر پرونده مورد نظر در دیوان عدالت اداری باز است و رأی نهایی تا مدتی دیگر اعلام می شود، عنوان کرد: اگر حکم دیوان عدالت اداری آمد و رأی هیئت مرکزی حل اختلاف را نقض کرد چه؟ یعنی این دو نفر باید از شورا خارج شوند و دو نفر دیگر به داخل شورا بیایند؟ آیا چیزی از شورا باقی می ماند با این همه تنش ها؟

وی یادآور شد: آیا فرمانداری و استانداری نباید در این خصوص بیاندیشند که تا زمانی که رأی دیوان عدالت اداری به عنوان رأی قطعی نیامده نباید اظهار نظری کنند و نباید دستوری بدهند؟

*بازگشت مجدد تنش ها با تغییرات جدید در شورای شهر تویسرکان

رییس شورای شهر تویسرکان افزود: ضمن آن که آن رأیی هم که هیئت مرکزی حل اختلاف داده منطبق با آئین نامه های اجرایی رسیدگی به شکایت نیست، چرا که در ماده 15 آئین نامه اجرایی نحوه رسیدگی به شکایات آمده که درخصوص یک شکایت باید از طرفین دعوت شود و شرط رسیدگی به دعوا، دعوت از طرفین است در حالی که از ما دعوت نکردند و با هیچ گونه ابلاغیه ای حتی به صورت پیامکی در اینباره به ما مطلبی نگفتند و تنها یک نفر و آن هم محمد شاهرخی در جلسه رسیدگی بوده است؛ یک طرفه به قاضی و همیشه راضی!

عبدی تأکید کرد: قانون قانون است این که برخی از مسئولان چه در سطح شهرستان و چه در سطح استان و کشور در خصوص دعوی بازگشت شاهرخی و مرادیه نظر داده اند سلیقه ای است، در حالی که باید سلایق در اجرای قوانین کنار گذاشته شود و تفسیر به رای نداشته باشیم که اگر این گونه شود سنگ روی سنگ بند نمی شود.

وی از مسئولان دستگاه های اجرایی به ویژه فرماندار خواست تا نگاهی به عملکرد موفق 6 ماهه شورای شهر تویسرکان با اعضای علی البدل داشته باشد و بررسی کند که چرا هنوز با قطعی نشدن آمدن دو نفر عضو استعفا داده مجدد تنش و درگیری رخ داده است.مردم تویسرکان به طور قطع درگیری فیزیکی یکی از دو عضو تازه وارد با شهردار تویسرکان را شنیده اند این رسم خدمت به مردم نیست.

* تمکین به قانون راه حل خاتمه دادن به مشکلات شورای شهر تویسرکان

به گزارش رودآور؛ امید آن که درخصوص اتفاقات اخیر شورای هر تویسرکان تا آمدن حکم نهایی دو نفر عضو استعفا داده، همه متولیان امر نسبت به تمکین از قوانین مصمم باشند.
 ناگفته نماند متن منتشر شده  فوق بر اساس اظهارات عبدی رییس وقت شورای شهر تویسرکان تنظیم شده و لزوماً نقطه نظر پایگاه خبری رودآور نیست، ضمن آن این مجموعه خبری به منظور تنویر افکار عمومی بر خود فرض می داند تا نقطه نظرات طرف های مختلف ماجرای شورای شهر را طبق قانون مطبوعات منتشر نماید و قضاوت را بر عهده مردم نجیب تویسرکان بگذارد.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان