آخرین اخبار

7. شهريور 1399 - 8:55   |   کد مطلب: 38772
عبدی رئیس سابق شورای شهر تویسرکان ششم شهریور ماه با پایان یافتن مهلت یک ساله هیئت رئیسه، کلید درب شورا را به فرماندار شهرستان تحویل می دهد و دبیرخانه این شورا پس از وقفه ای یک ماهه به روی مردم باز می شود، اما از آنجا که به گفته او هنوز رأی نهایی دیوان عدالت اداری مبنی بر حضور یا عدم حضور دو عضو سابق نیامده ( هر چند که این دو عضو می گویند مجوزهایی برای بازگشت در دست دارند که تاکنون به دست رودآور نرسیده) هنوز ترکیب اعضا، تشکیل جلسات با حد نصاب و نحوه انتخاب هیئت رئیسه در ابهام است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چند سالی است که اختلاف در بین اعضای هفت نفره شورای شهر تویسرکان مشکلات بسیاری در نحوه و سرعت رسیدگی به امور مردم ایجاده کرده است.شورای این شهر از همان ابتدا با تنش ها و درگیری های لفظی بسیاری روبرو بود که مردم خود شاهد آن بودند و تاکنون نیز همچنان به هر طریق ادامه دارد.
در این بین مردم تویسرکان که با هزار و یک امید پای صندوق های رأی رفته بودند تا شاید همشهریانی که برای صندلی شورا انتخاب کرده اند به منظور رفع مشکلاتشان  اقدام کنند، اما در دو سه سال گذشته شاهد سریال استعفاهای 6 نفر از این هفت نفر بودند، که یک عضو نیمه راه استعفای خود را پس گرفت و با استعفای عضو دیگر مخالفت کردند.بدین ترتیت اعضای علی البدل به میدان آمدند و در این مدت کوتاه به گفته تعدادی از مردم و همچنین اعضای شورای تویسرکان آرامشی هرچند نسبی به شورا بازگشت.

*آه حسرت از نبود یک شورای منسجم، هماهنگ، همدل و قوی برای پیشرفت شهر

گلایه مندی مردم نجیب تویسرکان را می توان در پیام های پیاپی آنان به مجموعه خبری رودآور مبنی نارضایتی از عملکرد کلی این دوره شورای شهر مشاهده کرد. جای دوری نمی رویم اگر در خیابان باهنر یا انقلاب و یا اصلاً در یک کوچه از ابتدا تا به آخر از مردم شهر بپرسم نظرشان راجع به عملکرد این دوره از شورای شهر چیست همه مسائل روشن می شود. پای درد و دلشان باید نشست و آه حسرت از نبود یک شورای منسجم، هماهنگ، همدل و قوی برای پیشرفت شهر. 
با این وجود پس از گذشته مدتی در حدود 6 ماه از بین چهار عضو خارج شده از شورا، دو عضو تصمیمشان تغییر می کند و با آن که اسنادی مبنی بر استعفای آنان موجود بود با طرح شکایت و رای دستگاه قضایی، مجدد جواز حضور در شورا را به دست می آورند.بنابراین دستور به خروج دو عضو علی البدل و ورود این دو عضو صادر می شود. 
اعلام بازگشت این دو نفر همان و نگرانی تعدادی از اعضای شورا برای بازگشت تنش همان.همین امر سبب شد تا برای حدود یک ماهی درب شورا بسته شود.

*بازگشایی شورای شهر تویسرکان پس از یک ماه
مازیار عبدی رئیس وقت شورای شهر تویسرکان در گفت و گو با رسانه ها عنوان کرده بود از آنجا که هنوز حضور یا عدم حضور دو عضو مستعفی که به تازگی می گویند مجوز حضور در شورا را گرفته اند زیر سوال است، تشکیل جلسات شورا به صلاح نیست.بنابراین برای مدتی نزدیک به یک ماه درب شورای شهر تویسرکان به روی مردم بسته شد.
ناگفته نماند که روز گذشته ششم شهریور ماه با پایان یافتن مهلت یک ساله هیئت رئیسه شورای شهر تویسرکان عبدی کلید درب شورا را به فرماندار تویسرکان تحویل می دهد و بالاخره پس از دو ماه درب دبیرخانه  شورا به روی مردم باز می شود.

*ترکیب اعضا و هیئت رئیسه در ابهام
به گزارش رودآور؛ از آنجا که به گفته عبدی عضو شورای این شهر هنوز رأی نهایی دیوان عدالت اداری مبنی بر حضور یا عدم حضور دو عضو مستعفی نیامده ( هر چند که این دو عضو مستعفی می گویند مجوزهایی در دست دارند که تاکنون به دست مجموعه خبری رودآور نرسیده) و همچنین مهلت یک ساله هیئت رئیسه به پایان رسیده است هنوز ترکیب اعضا، تشکیل جلسات با حد نصاب اعضا و هیئت رئیسه در ابهام است.
در این زمینه سوالات جدی در خصوص نحوه عملکرد فرمانداری در حل این مشکل وجود دارد که در صورت لزوم به آن هم خواهیم پرداخت. 

رسانه مردمی رودآور آماده انتشار نظرات و مستندات همه اعضای شورا برای قضاوت افکار عمومی مردم تویسرکان است.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان