آخرین اخبار

8. شهريور 1399 - 15:23   |   کد مطلب: 38779
دلدادگان حسین(ع)، حرف از مذاکره با یزیدیان زمانه نمی زنند؛
عشق به عباس و علم، ترجمان زیبای بصیرت/تاسوعای حسینی و ناله هایی که تا سوی کربلا رفت
عباس(ع) با ولایتمداری محض و عمل به موقع نشان داد که ترجمان بصیرت است و این گونه خط خون حسین(ع) و یارانش در طول تاریخ جدا کننده حق از باطل و روشنایی بخش مسیر اسلام در غبار فتنه ها بوده است، امروز کسی نمی تواند مدعی دوستی با حسین(ع) و دوستدارانش باشد، اما با قاتلانشان حرف از مذاکره بزند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در روز تاسوعای حسینی همه عزادران در سراسر ایران اسلامی در غم و اندوه شهدای دشت نینوا بر سر و سینه زدند.

و همزمان تویسرکانی های عزادار نیز در غم اربابشان به سوگ نشستند، کمی متفاوت با سال های گذشته و با ماسک و فاصله گذاری که باید می بود.

روز قدر عباس(س) و تکریم ولایتمداری محض ایشان.تکریم حضرت ابوالفضل(ع) همان تکریم آن بصیرت زیبا، امام شناسی، وقت شناسی و عمل به موقع ایشان است.

* عشق به عباس و علم، ترجمان زیبای بصیرت/عباس(ع) محو در ولی

در این باره «بتول عبدالملکی» کارشناس مسائل فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه "خداوند رحمت کند عمویمان عباس را نافذ اابصیره بود"، گفت: ویژگی برجسته حضرت عباس(ع) در درجه نخست بصیرت نافذ و عمیق و در درجه بعد وفای ایشان بود.

وی اظهار کرد: بصیرت قمر بنی هاشم(ع) بر وفایش پیشی دارد و مقدم است، چنان که این مسئله را می توان به زیبایی در تمامی اتفاقات روز عاشورا مشاهده و درک کرد اینکه او محو ولی و امام زمان خویش بود.

*بصیرت، آگاهی و اطلاعات بالا داشتن نیست؛ بلکه عمل به موقع در بزنگاه ها است
این کارشناس مسائل فرهنگی افزود: بصیرت شاخصه اصلی یک مؤمن واقعی است، بدان معنا که بداند در لحظه و به هنگام، به چه میزان و چه رفتار و عملی انجام دهد، چرا که امکان دارد شخصی اطلاعات و آگاهی بسیاری داشته باشد اما به موقع و در بزنگتاه ها عمل متناسب با شرایط را انجام ندهد.

عبدالملکی همچنین با بیان اینکه در اسلام تولی و تبری یعنی دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خود جزیی از فروع دین است، تصریح کرد: گاهی پیش می آید که در امر تولی بدعت هایی شکل بگیرد اما در تبری خیر، یعنی امکان دارد کسی در واقعه عاشورا به تزویر بپردازد و خود را در جایگاه یاران و دوستداران امام حسین(ع) معرفی کند، اما زمان عمل که فرا می رسد موضع شفاف و روشنی نداشته باشد.

وی عنوان کرد: واقعه جانسوز عاشورا و رخداد سال 61 هجری قمری سرشار از درس های عبرت آموز است، آن عشق بازی سیدالشهداء (ع) و اهل بیت و یارانش به خوبی خط و مسیر بدعت هایی که می خواست اسلام را به نابودی بکشاند تا ابد از بین برد.

*حرکت شهدای اسلام در قرون مختلف در امتداد کربلاست

این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: اصل اسلام در آن روزها در خطر بود از این رو خون امام حسین(ع) بر زمین ریخته شد و آن را آبیاری و بیمه کرد، به نحوی که کسی نمی تواند بگوید که دوستدار اسلام است اما با دشمنان و قاتلان حسین(ع) در یک جبهه باشد.

عبدالملکی افزود: در طول تاریخ نیز شهدای بسیاری در همین مسیر حرکت کردند تا نشان دهند که مکتب حسینی چراغ هدایت و کشتی نجات اسلام حقیقی تا ابد است و خون هایی که در بزنگاه های اسلام در قرون مختلف بر زمین ریخته شده همین درخت تنومند اسلام را آبیاری نموده است.

*خط خون حسین(ع) در طول تاریخ روشنایی بخش مسیر اسلام در غبار فتنه ها بوده است

وی یادآور شد: و این اتفاقات و واقع شهادت ها همیشه به وقت نیاز به یاری و مدد مسلمانان و آزادیخواهان جهان آمده است، روزی پیکر مطهر شهدای غواص به وقت نیاز به میهن باز می گردند، روزی دیگر شهادت شهید حججی می شود راهنمایی برای جوانان و روزی دیگر هم شهادت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی به نحوی دیگر و با شکوهی تماشایی آتش فتنه های زمانه را خاموش می کند.

این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: بنابراین فرهنگ و مکتب عاشورایی و دانش آموختگان این مکتب در هر زمان و جایگاهی که بودند و هستند پرچم اسلام حقیقی را برافراشته نگه داشته اند و این خط خون سیدالشهداء(ع) است که در طول تاریخ غبار فتنه ها را از بین برده و افشا کننده نفاق ها بوده است.

*مدعی دوستی با حسین(ع) و دوستدارانش، حرف از مذاکره با قاتلانشان نمی زند

عبدالملکی تصریح کرد: آن روز در کربلا و کمی بعد از آن کسی نمی توانست بگوید دوستدار حسین(ع) است اما با قاتلان اباعبدالله(ع) طرح دوستی و مذاکره می ریزد و امروز نیز کسی نمی تواند مدعی شود پرورش یافته مکتب سیدالشهداء(ع) است و دوستدار شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی است، اما در عمل حرف از مذاکره با قاتلان او بزند.

وی تأکید کرد: این خط خون حسین(ع) است که از سال 61 هجری قمری تاکنون جدا کننده حق از باطل و روشن کننده مسیر راه در غبار فتنه ها بوده است، پس قبول داشتن سیدالشهدا(ع) و یارانش در طول تاریخ یعنی نفرت داشتن از قاتلان او.

این کارشناس مسائل فرهنگی افزود: رابطه حاج قاسم با رهبر انقلاب هم به همین شکل است، او با بصیرت و وقت شناسی، تمام وجود خود را وقف اسلام و انقلاب کرد، امروز کسی نمی تواند حرف از دوستی عقاید سرداردلها بزند و پشت پرده با قاتلان او به فکر مذاکره بیافتد.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان