آخرین اخبار

2. مهر 1399 - 0:40   |   کد مطلب: 38849
رفتارهای برخی از مسئولان، کارمندان و تعدادی از مردم در خصوص عادی انگاری کرونا تعجب آور است، برخی به بهانه توزیع سبد غذایی فراخوان برای تجمع می زنند، عده ای در کف کوچه سبزی پاک می کنند و تعدادی دیگر نیز یا مهمانی بازیشان گل کرده و یا مجالس ترحیم در آرامستان برگزار می کنند آن هم بدون ماسک.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ با وجود آن که مسئولان بهداشت و درمان همدان تأکید دارند که گسترش اپیدمی کرونا ویروس در شهرستان‌های این استان خطرات بالایی به دنبال دارد، همچنان شاهد هستیم که ساده انگاری و عادی انگاری این ویروس منحوس سبب افزایش آمار مبتلایان به کرونا شده است.

تا جایی که نزدیک به سه ماهی می شود که وضعیت کرونا در تویسرکان قرمز اعلام شده و در نهایت این شهرستان چند روز در وضعیت نارنجی بوده است.

به تازگی سردار مهدی فرجی بازرس ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان همدان گفته که آمار ابتلاء به بیماری کرونا در آرامستان‌های استان روند افزایشی به خود گرفته است.

این مسئله در حالی است که دیده اند جمعه هفته ای که گذشت مراسم یادبودی در بهشت زهرای تویسرکان برگزار شده و آمار برگزاری این مراسم های ترحیم در این مکان رو به افزایش است.

تاکنون آن چنان که باید نه مسئولان متولی و نه برخی از مردم، خطرات کرونا را جدی نگرفته اند.

زمانی که مشاهده می کنیم رئیس کمیته امداد تویسرکان برای توزیع سبدهای غذایی بین مددجویان به نوعی فراخوان می دهد که در سالن ورزشی امیدفر گردهم جمع شوند آن هم بیخ گوش فرمانداری و برخوردی که باید برای جلوگیری از این تجمعات روی نمی دهد و یا تعدادی از کارمندان دستگاه های دولتی و خدمت رسان از زدن ماسک امتناع می کنند، چه انتظاری می توان داشت تا مردم عادی کرونا را جدی بگیرند؟!

هفته گذشته بود که گلایه های مردمی از نزدن ماسک تعدادی از رانندگان سواری های خط تویسرکان ـ همدان برای مجموعه خبری رودآور ارسال شد، این هم مشکلی دیگر.

متولیان امر برای توجیه و تشویق مردم به استفاده از ماسک و فرهنگ سازی در این زمینه آن چنان که باید فعال نیستند و این روزها شاهد بازی کودکان در پارک ها و کوچه پس کوچه های شهر هستیم.

برخی رفتارهای تعدادی هر چند اندک از مردم از تعجب گذشته است، هستند خانواده هایی که فرزندان خود را به مدرسه نمی فرستند اما مدام مهمانی های خانوادگی می گیرند، عمه می رود، خاله می آید، عمو می رود، دایی می آید و به همین ترتیب مهمانی پشت مهمانی و برخی بانوان نیز در کف کوچه نشسته و به صورت گروهی و بدون استفاده از ماسک سبزی پاک می کنند!

باید قبول کنیم در وضعیت بسیار خطرناک و بحرانی کرونا به سر می بریم اما دقت هم شود نه آنقدر بترسیم که به وسواس گرفتار شویم و نه آنقدر بی خیال و بی تفاوت باشیم که هر روز برای کرونا دست تکان دهیم و آغوش خود را برایش باز کنیم!

 اینجا خطر کرونا برای همسایه نیست، اگر از ماسک زدن امتناع شود و یا فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود دور از انتظار نیست که کرونا روزی یقه همه جامعه بگیرد.

لااقل اگر به فکر سلامتی خانواده هایمان نیستیم و شهامت و شجاعت مدافعان سلامت را در نظر نمی گیریم برای سلامتی خود ارزش قائل شویم و استفاده از ماسک را جدی بگیریم.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان