آخرین اخبار

9. مهر 1399 - 8:16   |   کد مطلب: 38872
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه تصمیم آخر مجمع نمایندگان همدان بر لغو استخدام نیروهای غیربومی در استان است، گفت: به نظر در مدیریت سابق اداره کل آموزش و پرورش این استان به میزانی که باید سهمیه برای جذب حق التدریسی ها اعمال می شده، نشده، بنابراین یا متولیان در لرستان خلاف قانون عمل کرده اند که مازاد نیرو دارند یا همدان، که باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در روزهای اخیر شاهد گلایه مندی هم استانی ها درخصوص استخدام نیروهای غیربومی به عنوان حق التدریس برای مراکز آموزشی در سطح استان هستیم. تویسرکانی ها هم در این باره گلایه مندند که با پیگیری های انجام شده مجموعه خبری رودآور در خبری که با عنوان "تمام حق التدریسی های کددار تویسرکانی به کار گرفته شدند/۵ حق التدریسی لرستانی در راه تویسرکان" منتشر شد.

جواد اسدبیگی رئیس آموزش و پرورش به خبرنگار رودآور، گفت: از یک سو تمام حق التدریسی های کددار بومی به کار گرفته شدند و از سوی دیگر اداره کل اضافه کار به دو شیفته کارکردن تعدادی از معلمان نداده و گفته که باید از معلمان حق التدریسی لرستانی استفاده کنید.

*مفتح: در دفاع از حقوق فرهنگیان تویسرکانی کوتاه نمی آیم

در این خصوص محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان همراه دیگر نمایندگان استان در مجمع نمايندگان و همچنين در جلسه مشترک مجمع با استاندار پیگیر ماجرا شد. مفتح كه ماه ها تلاش مستمر و پيگيرانه ای در مجلس دهم و يازدهم براي قانوني كردن الزام استخدام جوانان بومي داشته بر حل موضوع فرهنگيان و ايجاد امكان بكارگيری نيروهای بومی نیز تاكيد دارد و ذره ای در دفاع از حق آن کوتاه نیامده است.

همچنین حجت الاسلام احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمانیده مردم همدان در مجلس در گفت و گویی که بارسانه ها داشته عنوان کرده که؛ این تعداد حق التدریسی هایی لرستانی، نیروی هایی بودند که به تازگی استخدام و از مازاد سهمیه لرستان به شهرهای مختلف فرستاده شده اند.

* مازاد یا کمبود معلم در لرستان و همدان، نتیجه عمل خلاف قانونِ کدام استان است؟

وی اظهار کرد: ظاهراً آماری که آن ها داشتند دو هزار نفر بودند که مازاد بر استانشان بوده و به استان هایی که کمبود نیرو داشتند به فرستاده شدند. فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: به نظر در استان همدان و در مدیریت سابق به میزانی که باید سهمیه برای جذب حق التدریسی ها اعمال می شده، نشده، بنابراین یا متولیان در لرستان خلاف قانون عمل کرده اند یا استان همدان، که باید مورد بررسی قرار گیرد.

*لغو استخدام نیروهای غیربومی در همدان تصمیم آخر مجمع نمایندگان استان

وی عنوان کرد: در مجموع تصمیمی که که اخیراً در جلسه مجمع نمایندگان گرفته شده آن است که قرار شد تا آن تعدادی نیروهای غیربومی اعلام شده، به استان لرستان برگردانده شوند و به ازای آنان از نیروهایی که در خود استان هستند به کارگیری شوند.

* همچنان تعدادی از کلاس های استان همدان معلم ندارند!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سوالات و ابهامات موجود همچنان باقی است و همان گونه که سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفته باید مشخص شود کدام اداره کل خلاف قانون عمل کرده لرستانی ها که نیروهای مازاد جذب کردند یا همدانی ها که با کاستی نیرو برای مراکز آموزشی خود مواجه شدند؟ اینجا چه جنگ زرگری باشد و چه نباشد به هر عنوان استان همدان با کمبود معلم روبرو است، این در حالی است که 23 روز از بازگشایی مدارس می گذرد، پس تعدادی از کلاس های درس بدون معلم باقی مانده است. مسئله کمبود نیرو برای مراکز آموزشی چیزی نیست که یک شب ایجاد شده باشد و یک شبه برطرف شود؟ بی تردید اگر متولیان امنر و مجریان پیشتر به این مسئله دقت می کردند انمروز با این مشکلات و دانش آموزان بدون معلم روبرو نبودیم. مجموعه خبری رودآور موارد گفته شده را پیگیری می کند تا ابهامات و ماجرای پشت پرده روشن شود. زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان