آخرین اخبار

13. مهر 1399 - 7:16   |   کد مطلب: 38887
عادی انگاری وضعیت و شرایط جنگی شیوع کرونا از سوی برخی مسئولان همچون شورای شهر تویسرکان برای مردم قابل پذیرش نیست، تجهیزات و امکانات پزشکی در این شهر کفاف این همه مبتلا به کرونا را نمی دهد، با توجه به تداوم وضعیت قرمز کرونا گفته شده که فردا اجرای پروتکل های بهداشتی سخت گیرانه تری رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سه ماهی می شود که شهرستان تویسرکان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، در این بین نه برخی مردم و نه تعدادی از مسئولان آنچنان که باید توصیه ها و پروتکل های بهداشتی درخصوص مبارزه با شیوع این ویروس منحوس را جدی نگرفته اند.

گاهی عادی انگاری در برخی ادارات و یا عدم توجه لازم به فرهنگ سازی در خصوص استفاده از ماسک و یا رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی ستاد مبارزه با کرونای شهرستانی آنقدر مشهود است، که سبب شده بسیاری تصور کنند خبری از کرونا در تویسرکان نیست!

*شورای شهری که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کند!

مسئله ای که در شورای شهر تویسرکان پس از یکی دو ماه وقفه و بسته بودن درب شورا، هنوز بازگشایی نشده در کمال ناباوری در تصاویر انتشاری از این شورا، مردم عدم اجرای درست و کامل پرتوکل های بهداشتی را مشاهده کردند. هنوز بازار روزها بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی فعال هستند و برخی صنوف توجهی به این شیوه نامه ها ندارند و تعدادی از نانوایی ها نیز نه از ماسک استفاده کرده و نه مشتریان را ترغیب به بهره گیری از فاصله گذاری اجتماعی می کنند.

مجالس ختم در آرامستان ها برگزار می شود و پنجشنبه ها این امکان مملو از جمعیت است.برخی والدین بدون توجه به اصول بهداشتی کودکان خود را برای تفریح به پارک ها می آورند و عده ای دیگر هر چند اندک ماسک ها و دستکش های یک بار مصرف خود را در کوچه پس کوچه ها و خیابان ها رها می کنند.

*عادی انگاری برخی مسئولان تویسرکانی بر روند اوج گیری کرونا دخیل است

این عادی انگاری ها سبب شده تا در ماه های اخیر تویسرکان در وضعیت وخیم قرمز کرونا قرار گیرد.هنوز عده ای هرچند اندک خواسته و ناخواسته شرایط جنگی این ویروس بر علیه جان خود و خانواده هایشان را درک نکرده اند چه برسد به آن که به فکر دیگر اعضای جامعه باشند.یک شرایط جنگی که کرونا بر کشورهای مختلف دنیا تحمیل کرده و ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت هم بر آن اذعان دارد.

*کادر درمانی را خسته نکنیم/تجهیزات و امکانات پزشکی در تویسرکان کفاف این همه مبتلا به کرونا را نمی دهد

بیمارستان فعلی تویسرکان پاسخگوی این تعداد مبتلایان به کرونا نیست، آزمایشگاه ها تجهیزات کافی و لازم را ندارند و به علت شیوع گسترده آنچنان که باید در خدمت رسانی به مردم نمی توانند وارد میدان شوند، به طور قطع حق را باید به کادر درمانی و مسئولان آزامایشگاهی داد، زمانی که تعداد مبتلایان به کرونا این گونه بر اثر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی حتی از سوی برخی مسئولان افزایش یافته، حتی مجهزترین بیمارستان ها هم در برابر این تعداد بیمار کم می آورد.

* قرار نیست کادر درمانی تاوان اشتباهات برخی را بدهد

قرار نیست که با بی احتیاطی و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی برخی، کادر درمانی تاوان آن را بدهد. کادر درمانی را خسته نکنیم، باور کنیم چه بخواهیم چه نخواهیم تجهیزات و امکانات پزشکی نه در تویسرکان بلکه در مرکز استان هم کفاف این همه مبتلا به کرونا را نمی دهد.

* فردا؛ آغاز اجرای پروتکل های بهداشتی سخت گیرانه تری رقم می خورد

با توجه به روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در استان و تأکید استانداری مبنی بر تعطیلی یک هفته ای مدارس و برخورد قاطعانه با متخلفان حوزه سلامت به سراغ فرماندار تویسرکان به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان رفتیم تا اوضاع و احوال این روزها را از او جویا شویم.

«سید رسول حسینی» فرماندار تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه تصمیم بر آن است تا با روش های مختلف و برنامه های متنوع آحاد مردم را نسبت به خطرات کرونا بیشتر آگاه کنیم، گفت: از فردا گشت زنی و اعلام وضعیت قرمز و بیان کردن چگونگی رعایت شیوه نامه های بهداشتی با استفاده از بلندگوهای سیار را در پیش داریم.

وی اظهار کرد: همچنین با هماهنگی های انجام شده برنامه هایی در دستور کار است تا مجالس ختم دیگر در آرامستان ها برگزار نشود. فرماندار تویسرکان افزود: بازرسی و سرکشی از صنوف، ادارات و بانک ها به صورت جدی پیگیری می شود تا ارائه خدمات به مردم همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

*مبارزه با کرونا وحدت و اراده جمعی بدون لجاجت و سیاسی بازی می خواهد

به گزارش خبرنگار رودآور؛ مبارزه با کرونا تنها مربوط به کادر درمانی و مراکز بهداشتی نیست، بلکه در این حوزه همکاری تمامی دستگاه های اجرایی ضرورت دارد، چرا که در جنگ با این ویروس باید همه پای کار باشیم حتی ما مردم ویژه تر.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان