آخرین اخبار

15. مهر 1399 - 6:37   |   کد مطلب: 38895
روایتی از حبیب حرم، نخبه سپاه و یک سردار فرهنگی؛
شُک خبری شهادت حبیب حرم به رسانه ای ها/حاج حسین وسط معرکه بود
روایت حبیب حرم، نخبه سپاه، آن سردار فرهنگی، یار ولی و پدری مهربان و طراح دهکده های مقاومت و بسیج مردمی سوریه آن هم وسط معرکه، روایت یک مجاهد خستگی ناپذیر به نام حاج حسین آن دانش آموخته مکتب حسینی است که در دفاع از اسلام و حمایت از آب، خاک و ناموس در سالیان متمادی چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن همچون ستاره ای درخشید و داستانی که از ایستادگی های یک مدافع حرم در برابر اشقیای تکفیری تا ابد ماندگار ماند.

به گزارش خبرنگار رودآور، روز جمعه، هفدهم مهر ماه سال 94، نماز صبح که خوانده می شود طبق معمول سایت را به روز رسانی می کند و مجدد این خواب بود که بر روی پلکانش سنگینی می کرد و به خواب می رود، هنوز ساعتی نگذشته، حوالی هشت صبح، به یک باره با صدای گوشی از خواب می پرد، یک چشم باز و یک چشم بسته. سلام، بفرمایید! خیر باشد اول صبح!

* ناگفته های نخستین خبرنگاری که خبر شهادت حبیب حرم را منتشر کرد

خیر نمی دانم بگویم یا نه! خبر شهادت سردار همدانی صحت دارد؟

نه! نمی دانم! واقعاً! از که شنیده ای! باورکردنی نیست، بعید است اجازه بدهید از یک منبع آگاه مطلع شوم!

همان می شود در کمتر از دو دقیقه زمان نمی برد، گوشی را برداشته و با منبع آگاهی از پایتخت ارتباط می گیرد و سلام! ببخشید اول صبح روز تعطیلتان را خراب می کنم، مطلبی است که باید صحت و سقمش تأیید شود، حاج حسین همدانی را که می شناسید؟

بله! خبر شهادت حبیب حرم صحت دارد؟ آن طرف پشت گوشی صدای هق هق می آید و بعد خبر تأیید می شود.

این ماجرا را فاطمه زنگنه خبرنگار رودآور می گوید؛ هاج و واج می شود تا به خود می آید "نیمچه خبری" می نویسد و بر روی سایت خبری اش منتشر می کند، ساعت 9 صبح می شود، اما هنوز برخی خبرگزاری ها و حتی صدا و سیما خبر را تکذیب می کنند.کمی دلش آرام می گیرد، که آن منبع آگاه، اطلاعات اشتباه در اختیارش قرار داده، نمی داند خبر را از روی خروجی سایت حذف کند یا نه!

حالا دیگر شبکه های اجتماعی هم مملو از خبر شهادت شده است، یکی دعا می کند خبر صحت نداشته باشد و یکی دیگر هزاران صلوات نذر می کند که تکذیبیه خبر بیاید. در این بین خبرگزاری های دیگر و در نهایت صدا و سیما تا ساعت 11 صبح خبر را تأیید می کنند.

در یکی دو ساعتی که خبر شهادت بر روی خروجی سایت رودآور قبل از تأییدیه رسمی منتشر شده بود، از سوی برخی هم استانی ها و همشهریان تویسرکانی تماس هایی با خبرنگار رودآور صورت گرفت تا یا مطمئن شوند که خبر صحت دارد یا نه!، آنان نیز همچون خبرنگار رودآور دلشان فریاد می زد و خدا خدا می کردند خبر تکذیب شود و ای کاش تکذیب می شد.

* ابووهب به یاران شهیدش پیوست!

انا لله و انا الیه راجعون. ابووهب به یاران شهیدش پیوست! او عصر روز پنجشنبه 16 مهر ماه به آنچه آرزوی دیرنه اش بود رسید.آروزیی که بارها در مراسم ها و یادواره های شهدا از خدا با تمنا می خواست، آن جا که در هجدهمین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت از خدا شهادتش را مخلصانه و اشک ریزان خواست و گفت: «شهدا به خدا ما هم خسته شدیم.»

شهید همدانی قبل از آخرین حضور خود به عنوان مدافع حرم در سوریه مزد معنوی در دنیای پیش از مرگ را از ولی فقیه خود دریافت و درک کرده بود، 16 مهر ماه 94 دیگر نوبت به خواست خدا رسید تا اجر تلاش های مجاهدانه اش را با شهادتش تکمیل کند.

*در آخرین دیدار رهبر انقلاب با حاج حسین چه گذشت؟

همسر شهید می گوید پیش از آخرین سفر سردار همدانی به سوریه در دیداری رهبر انقلاب به او می گویند: " آقای همدانی، توی چهار سالی که شما توی سوریه بودین، به اسم دعاتون می‌کردم" و این گونه برق ذوق رضایت ولایت از حبیب سپاه در چشمانش نمایان می شود و به همسرش می گوید: "حس می‌کنم که خدا هم ازم راضی شده."

هرجا که مظلومی در چنگال استکبار بود، در خط مقدمش باید حاج حسین را می یافتیم، قلبش آرام نمی گرفت که ببیند همان مردم سوریه که تنها حامیان ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس بودند آن روز زیر چکمه های کفر و نفاق داعشی های آموزش دیده تکفیری، نقشه های امریکا را یکی یکی پیدا کنند.

*حبیب سپاه؛ سرداری بصیر/دردهای مدافعان حرم از طعنه های داعشی های وطنی!

سردار همدانی بصیر بود، خوب می دانست که اگر بی تفاوت باشد فردا روزی داعشی های جنایتکار به کشورمان حمله می کنند و زنان و کودکان ما را به یغما می برند و در آخرش سرشان را بریده تحویل می دهند.یا نه! آن خون آشامان، اجساد ایرانیان را به دستور اربابان صهیونستی خود به آتش می کشاند و حاجی رفت تا واقعه تلخ آن کشتارهای بی رحمانه تروریست های امریکایی در ایران تکرار نشود، رفت تا جنگ به ایران نرسد.حتی زیر بار آتش برخی خودی های داعشی که درک حضور مدافعان حرم در سوریه برایشان دشوار بود.همان هایی که چند سال بعد در واقعه تروریستی مجلس متوجه شدند که اگر نبودند مدافعان حرم، باید زنان و کودکان خود را سر بریده مقابل چشمان خود مشاهده می کردند.

*حاج حسین طراح بسیج مردمی سوریه

و این گونه حاج حسین می رود، دستش خالی است نیروی ندارد، در ارائه طراحی و پیشنهاد به سوری ها به فکر الگو برداری از بسیج در ایران برای سوریه می افتد و می شود "طراح یسیج مردمی سوریه" و این گونه نیروهای دفاع ملی را حتی در روستاهای آن کشور جنگ زده گردهم جمع می کند و نام روستاها هم می شود دهکده های مقاومت.

*حاج حسین یار ولی/اشقیای تکفیری زمینه ساز عروج یک سردار شدند

در روز شهادت خبرها و پیام های تسلیت بسیاری منتشر شد و پیام ولی فقیه در غم از دست دادن یک یار.

در بخشی از پیام تسلیت رهبر انقلاب درخصوص این سردار شهید رشید اسلام آمده بوده که؛ «شهید همدانی مقطع پایانی عمر با برکت و چهره‌ نورانی خود را در دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و در مقابله با و ضد اسلام سپری کرد و در همین جبهه‌ پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد و فضل و رحمت الهی بر او گوارا باد.»

*تشییعی تماشایی؛ از دمشق تا تهران، از تهران تا همدان

پیکیر مطهر حبیب حرم پس از طواف حرم مطهر حضرت زینب (س) روز یکشنبه 19 مهرماه سال 94 به ایران اسلامی بازگشت و مورد استقبال مردم تهران و سپس مردم دارالمجاهدین همدان قرار گرفت، تشییعی از دمش تا تهران، از تهران تا همدان، آنقدر باشکوه بود که رهبر معظم انقلاب از این حضور حماسی قدرشناسی و تقدیر کردند.

*همه برای تشییع آمدند؛ یکی با پرچم و دیگری با سربند یا حسین(ع)

آن روزهای تلخ از یادها نمی رود؛ هر کسی به هر نحوی عشق و ارادت علاقه خود را به شهید همدانی نشان می داد، یکی عکس پروفایل خود را در شبکه های اجتماعی با تصاویری منقش به حبیب حرم آراسته بود و دیگری بر روی خودروی شخص اش تمثال شهید را نصب کرده بود، آن یکی به دنبال پرچم یا حسین(ع)، یا ابوالفضل(ع) و یا زینب(س) بود که به دست بگیرد و در مراسم تشییع حضور یابد.آنانی هم که مجالی برای حضور در مراسم تشییع پیدا نکردند در شهرهای خود به برگزاری یادبودها پرداختند.

حتی شرکت مخابرات همدان نیز در اقدامی ساعت تشییع سردار شهید همدانی را برای یک روز اعلام کرد، به طوری که آهنگ پیشواز شماره 118 خود را این با پیغام تعویض کرد: «مراسم تشییع سردار شهید حسین همدانی دوشنبه ساعت 9 صبح از میدان امام خمینی(ره)".»

* خبر شهادت حبیب سپاه خبرسازترین خبر سال 94

خبر شهادت حبیب سپاه خبرسازترین خبر سال 94 شد و همه برای تشییع پیکر مطهر سنگ تمام گذاشتند.چه در تهران و چه در همدان.

او از نسل باکری ها، همت ها، جهان آراها، خرازی ها، متوسلیان ها مانده بود تا به همراه سردار دل ها حاج قاسم پس از هشت سال دفاع مقدس، وسط معرکه باشد و در جبهه ای دیگر به عنوان مدافع حرم به میدان دفاع از مظلومان عالم برخیزد.

آن همه موی سپید برای مردی 61 ساله دور از انتظار بود، درد و رنج ستمدیدگان سوری و سختی های بسیار مویش را همچون برف سپید سپید کرده بود، به همین دلیل چهار سال پایانی عمر پر برکت خود را در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) لباس مدافع حرم بر تن پوشید.

* دشمنان حاج حسین را نخبه سپاه می دانستند

روزنامه های بیگانه به او لقب ژنرال، نخبه سپاه ایران و متخصص در عملیات نیروهای منظم با شبه نظامیان دادند.

در روز تشییع شهید همدانی که دو نشان فتح از دستان مبارک امام خامنه ای دریافت کرده بود، در تهران مقامات کشوری و لشگری بسیاری و به ویژه همرزمانش حضور یافتند.از سرداران رشید، جعفری، رضایی، باقری، محرابی، حاجی‌زاده، پاکپور، فدوی، دهقان، نقدی گرفته تا قاآنی، قاسمی، نجات، ربانی و نیز مسئولان سیاسی نظیر آیت‌الله آملی لاریجانی و قالیباف و بنا بر وصیتش او را در زادگاه خود یعنی همدان تشیع و به خاک سپردند.

*خواسته حاج حسین از خانواده؛ پیرو ولایت و پیرو راه شهدا باشید

همسر شهید همدانی در فرودگاه همدان به خبرنگاران می گوید: «حاج آقا لحظه ای که می خواست برود گفت: من دو چیز از شما می خواهم؛ تبعیت از رهبری و ادامه راه شهدا.»

آن پرچم های یا حسین(ع)، یا ابوالفضل(ع) و یا زینب(س) که گفتیم، در روز تشییع بر دستان مردم ولایتمدار دارالمؤمنین همدان بود و چه اشک هایی که تا روزها بر روی گونه های بسیاری ریز ریز فرو می ریخت.

و شهید همدانی صبح روز بیستم سال 94 در میان جمع کثیری از همرزمان خود در همدان تشییع  و در جوار مرقد مطهر آیت الله موسوی همدانی در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده شد.

*شُک خبری شهادت حبیب حرم به رسانه ای ها/حاج حسین وسط معرکه بود

در کلام خبرنگاران همدانی ابوبوهب پدر همه مردم همدان و وسط معرکه بود، سرداری که خبر شهادتش شُک رسانه ای غیر قابل تحملی به همه وارد کرد.

مردان خدا این گونه زندگی می کنند، این گونه تشییع می شوند و این گونه در خاک آرمیده می شوند مردانی مخلص، صادق، راستگو و امانتدار و ویژه تر ولایتمدار.

*رهبر انقلاب: حیف است که مرگ مجاهدانی نظیر شهید همدانی، در راهی غیر از راه شهادت رقم بخورد

مدتی بعد رهبر معظم انقلاب در منزل شهید همدانی حضور می یابند و می گویند: «خداوند باب شهادت را برای بندگان خالص خود باز گذاشته و حیف است که مرگ مجاهدان و اسوه‌هایی نظیر شهید همدانی، در راهی غیر از راه شهادت رقم بخورد.

* تشییع با شکوه شهید همدانی، جلوه‌ای از پاداش الهی در قبال اخلاص

رهبر انقلاب، تشییع با شکوه شهید همدانی در تهران و تشییع کم نظیر آن شهید در همدان را جلوه‌ای از پاداش الهی در قبال اخلاص این شهید بزرگوار برشمردند و افزودند: این حضور شگفت‌انگیز ناشی از جذبه و اخلاصِ آن شهید بود و در واقع برای مردم همدان نیز یک نعمت و فرصت الهی بود تا بار دیگر احساسات انقلابی و شهادت طلبانه خود را بروز دهند.»

*شهید همدانی دوست واقعی پسر و یک سردار فرهنگی بود

چند ماهی نگذشت که خبرنگار رودآور در مراسمی با فرزند شهید همدانی مصاحبه ای ترتیب می دهد. وهب پسر بزرگ شهید همدانی است، اصلاً به همین دلیل بود که شهید همدانی را در سوریه با نام ابو وهب می شناختند.

وهب به خبرنگار رودآور از پدری می گوید که دوست واقعی پسر بود و تمام وجودش وقف اسلام.

او پدرش را نه تنها یک سردار عالی رتبه در مبارزه با کفار می دید، بلکه عنوان سردار فرهنگی را هم به او داد که در جبهه های فرهنگی با حضوری پر رنگ به دنبال عمل به منویات رهبری بود.

*سرکشی از خانواده شهدا، برای حاج حسین همچون ادای نمازی واجب بود

فرزند شهید همدانی سرکشی از خانواده های معزز شهدا را جزء برنامه تعریف شده پدر می دانست که هرگز همچون نمازی واجب ترک نمی شد.

*نقش ویژه شهید همدانی در آزادسازی خرمشهر

«عسگر مجیدی» فرمانده سپاه انصارالحسین و از همرزمان شهید همدانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: سردار همدانی از فرماندهان لکشر 27 محمد رسول الله (ص) بود که در آزادسازی خرمشهر در کنار شهید شهبازی نقش ویزه ای ایفا کرد.

وی اظهار کرد: سردار شهید همدانی در در هجدهمین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت از خدا خواست: خدایا همرزمان ما به شهادت رسیدند ما را هم توفیق شهادت بده، و  این سردار بزرگ اسلام در میان غم و اندوه به شهادت یعنی آن آرزوی دیرینه خود رسید.

*حرف حاج حسین: رمزهای عالم هستی بر محور حسین(ع) می چرخد

«غلامرضا فریدونی» مدیرمسئول روزنامه «همدان سلام» هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: شهید همدانی رمزهای عالم هستی را پیدا و درک کرده بود که رمز این جهان بر محور امام حسین(ع) می چرخد و به این دلیل تمام هم و غمش به نوعی خدمت در دستگاه اهل بیت(ع) بود.

فریدونی معتقد است که شهید همدانی حول محور ولایت برنامه ریزی می کرد و نگاهش در تکریم خانواده شهدا با هر گرایش و سلیقه ای ستودنی بود.

در نگاه این فعال رسانه ای برگزاری روضه اهل بیت(ع) و ارادات خاص او به سالار شهیدان از ویژگی ها بارز آن شهید والا مقام بود تا جایی که مؤسس هیئت رزمندگان می شود.

* شهید همدانی با عمل به منوایت رهبری، فتنه 88 را با روشنگری خاموش کرد

و اما هنوز هم آن جوانی که در فتنه 88 سنگ بر پیشانی حبیب حرم زد او را به خاطر دارد که به وسیله همین سردار و روشنگری و آگاهی بخشی او حقیقت واقعه را شناخت و صف خود را از آشوبگران جدا کرد.بله حبیب سپاه مهربان بود؛ مهربان مهربان.

*نوشیدن شربت شهادت در شب زیارتی سالار شهیدان

"به گزارش رودآور؛ سردار حسین همدانی" یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله (ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام حسین (ع) را در کارنامه دارد.

او در عصر روز پنجشنبه 16 مهر ماه سال 94 و در آستانه شب زیارتی سالار شهیدان شربت شهادت را نوشید.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان