آخرین اخبار

15. مهر 1399 - 7:06   |   کد مطلب: 38900
رئیس اداره میراث فرهنگی تویسرکان با اعلام اینکه گشانی، اشتران، شهرستانه و کهنوش چهار روستای هدف گردشگری این شهرستان است، گفت: ظرفیت بوم گردی در این روستاها می تواند زمینه ساز ارتقاء صنعت گردشگری و توریسم در منطقه شود.

«اسحاق ترکاشوند» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با اعلام اینکه در تویسرکان چهار روستای هدف گردشگری مطرح است، گفت: گشانی، اشتران، شهرستانه و کهنوش از این شهرستان جزء 20 روستای گردشگری استان همدان محسوب می شوند.
وی اظهار کرد: تاکنون بیش از یک میلیارد تومان برای نورپردازی، جداره سازی و سنگ فرش این روستاها هزینه شده و زمینه برای حضور تورهای گردشگری متنوعی در یکی دو سال اخیر با هدف معرفی این روستاها نیز مهیا بوده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی تویسرکان با اشاره به بافت پلکانی روستای گشانی، افزود: این روستا شکلی پلکانی با طبیعتی بکر دارد و قدمت آن را بیش از 500 سال عنوان کرده اند.
ترکاشوند همچنین از وجود آثار و بناهای تاریخی در روستاهای هدف گردشگری تویسرکان خبر داد و گفت: قلعه اشتران و خانه تاریخی بنی اردلان متعلق به دوران صفوی در این روستا جلوه ای منحصر به فرد به آن بخشیده است.
وی با بیان اینکه روستای شهرستانه نیز دارای چشمه های آب و دره های سرسبزی است که در بهار و اردیبهشت ماه بینهایت جلوه گری می کنند، عنوان کرد: بافت خانه های کهنوش هم در نوع خود خاص و ویژه است.
رئیس اداره میراث فرهنگی تویسرکان تأکید کرد: با بهره مندی از ظرفیت بوم گردی در این روستاها می توان زمینه ارتقاء صنعت گردشگری و توریسم را در منطقه فراهم ساخت.
زنگنه

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان