آخرین اخبار

21. مهر 1399 - 20:22   |   کد مطلب: 38928
در حالی که از یک سو هر اتخاذ تصمیمی در شورای شهر تویسرکان که اصل وجودش ابهام برانگیز است و از سویی دیگر مهلت قانونی شهردار این شهر برای پاسخگویی به سوالات به پایان نرسیده به نظر اقدام این شورا یعنی تعیین سرپرست برای منصب شهرداری بوی غیرقانونی بودن می دهد و در این زمینه شبهاتی وجود دارد که انتظار می رود متولیان امر خود را نسبت به افکار عموم پاسخگو بدانند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ دومینوی چالش ها و ایجاد ناراحتی برای اذهان مردم نجیب تویسرکان ادامه دارد.شورای شهری که از همان ابتدا با چالش ها ودرگیری های لفظی متعددی روبرو بود و حتی دلسوزهای املم جمعه شهرستان را هم نادیده گرفتند. این روزها شاهد هستیم که پس از ورود دو عضوی که اصل حضورشان در شورا در ابهام است تصمیمات قابل تآملی گرفته می شود که در قانونی بودن این تصمیمان شبهات بسیار است.

در واقع اصل وجود شورای فعلی تویسرکان پس ورود مجدد دو عضو مستعفی در ابهام است، حال شنیده همین شورا با همین اعضا در اقدامی عجیب و در ظاهر خلاف قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور بدون در نظر گرفتن مهلت قانونی شهردار تویسرکان برای پاسخگویی به سوالات او را برکنار و فرد جدیدی را به عنوان سرپرست انتخاب کردند.

در خبرهای پیشین رودآور آمده که طبق ماده 83 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور؛ چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد.در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سوال مطرح می شود که در این صورت سوال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف 10 روز پس از ابلاغ، شهردار مؤظف به حضور در جلسه عادی یا فوق العاده شورا و پاسخ به سوال می باشد. چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح که حداقل به امضای دو سوم کل اعضا رای مخالف دهد شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.

جدای از آن که احسان پیری شهردار تویسرکان در بستر بیماری است و به تبع نمی توانسته امروز در جلسه شورا حضور یابد، با توجه نامه او که در سایت خبری رودآور هم منتشر شده، اجمالاً مبنی بر اینکه تاریخ طرح سوال از او ساعت 15 روز چهارشنبه 16 مهر ماه بوده و درعمل تا ساعت 15 روز 26 مهر ماه مطابق با قانون ذکر شده مهلت پاسخگویی دارد نمی بایست شورای شهر پیش از موعد او را برکنار و نفر جدیدی را جایگزین کند.

ضمن آن که هنوز حکم نهایی و قطعی دیوان عدالت ادا ری مبنی بر بازگشت دو عضو مستعفی که توسط فرماندار به شوار بازگشتند اعلام رسمی نشده است و مشخص نیست که این دو عضو ماندگار هستند یا رفتنی.

در حال حاضر از یک سو هر اتخاذ تصمیمی در شورایی که اصل وجودش ابهام برانگیز است و از سویی دیگر مهلت قانونی احسان پیری برای پاسخگویی به سوالات به پایان نرسیده به نظر اقدام عصر امروز شورای فعلی تویسرکان یعنی تعیین سرپرست برای شهردار این شهر بوی غیرقانونی بودن می دهد و در این زمینه شبهاتی وجود دارد که انتظار می رود متولیان امر خود را نسبت به افکار عموم پاسخگو بدانند.

به گزارش رودآور؛ تا کی قرار است مردم مظلوم و نجیب تویسرکان شاهد این تنش ها و درگیری ها باشند. در شرایط سخت روزهای کرونایی و مشکلات معیشتی که گریبانگیر مردم شده است، انتظار می رود مسئولان ارشد اجرایی شهرستان و دستگاه های نظارتی به این قبیل مسائل ورود به هنگام و بصیرانه داشته باشند تا بیش از این روح و روان مردم آسیب نبیند.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان