آخرین اخبار

3. آبان 1399 - 6:42   |   کد مطلب: 38960
استاندار همدان گفته بود که "ارزیابی از عملکرد فرمانداران بر اساس رعایت پروتکل ها است" و وعده 10 روزه برای سنجیدن عیار فرماندارانش داده بود و امروز پس از گذشت 13 روز، تویسرکان جزء بحرانی‌ترین شهرهای کشور از لحاظ شیوع کرونا معرفی شده است و عیار فرماندار این شهرستان بماند با قضاوت مردم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ بیش از پنج ماه است که وضعیت تویسرکان به طور عمده در تمامی هفته ها در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و روز گذشته طبق اعلام آمارهای رسمی این شهرستان 103 هزار نفری جزء شهرهای بحرانی و فوق پرخطر از نظر شیوع کرونا معرفی شد.
چه شد که تویسرکان به اینجا رسید؟ ضعف مدیریتی در اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی و عدم ایجاد حساسیت و عادی انگاری بین مردم و توجه نکردن از سوی تعدادی از مسئولان و برخی از اعضای شورای شهر نسبت به کم توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند چنین فاجعه ای را رقم بزند.
اوایل شهریور ماه سال جاری سید سعید شاهرخی استاندار همدان گفته بود که؛ «با وجود تغییر وضعیت اغلب شهرستان‌ها اما همچنین شهرستان تویسرکان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که باید چرایی تداوم این وضعیت در این شهرستان توسط اعضای کمیته اجتماعی و بهداشت درمان آنالیز و کانون آلودگی رفع شود.»
اما خبری از اجرای صحیح و کامل پروتکل های بهداشتی آنچنان که باید نبود که نبود و چرایی تداوم وضعیت قرمز کرونایی در تویسرکان هیچ گاه مشخص نشد و در این خصوص شفاف سازی نکردند!
و 18 شهریور ماه نیز استاندار همدان در  نشست کمیته اطلاع‌رسانی کرونا هم عنوان کرده بود که "ارزیابی از عملکرد فرمانداران بر اساس رعایت پروتکل ها است" و وعده 10 روزه برای سنجش عملکرد فرماندارانش داده بود.
و امروز پس از گذشت 13 روز، شاهد هستیم که تویسرکان را جزء فوق پرخطرترین شهرها از نظر شیوع کرونا نام برده اند.قضاوت با خود مردم تا عیار فرماندار شهرستانشان را به محک بگذارند و بسنجند.
در ماه های نخستین شیوع کرونا وضعیت تویسرکان این گونه نبود، تا جایی که با همکاری تنگاتنگ شورای شهر با اعضای سابق و شهردار وقت حتی پنجشنبه آخرسال 98، بهشت زهراء از انبوه جمعیت منفجر نشد، آن روزها خبری از بنرهای تبریک و تمجید و مسائلی از این قبیل نبود و هزینه های اضافه صرف نصب بنرهایی که دردی از مردم دوا نمی کرد هم نمی شد.
آن زمان نیروهای خدمات شهری لااقل برای خدمت رسانی ماسک داشتند و مهمتر آن که خود اعضای شورای شهر حداقل های دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کردند تا حساسیت خطرات کرونا برای مردم قابل لمس باشد، اما این روزها و این چند ماه اخیر نه خبری از جدی گرفتن و اجرای مو به موی مصوبات کمیته مبارزه با کرونای استانی است نه خبری از بوق و کرنا شدن وضعیت قرمز در شهرستانی کوچک، تا لااقل مردم از وضعیت بحرانی کرونا در شهرشان به طور شفاف آگاه شوند.
به گزارش رودآور؛ این روزها تاوان سیاسی کاری در برخی امور، ضعف مدیریتی و اولویت قرار ندادن مبارزه با کرونا را کادر درمانی تویسرکان در بیمارستانی با تجهیزات و تخت های اندک می دهد، حتی شنیده شده بخشداران، دهیاران و شورای روستاها هم به دلیل عدم سخت گیری از رده های بالاتر در روزهای تدفین فوتی های کرونایی با مرکز بهداشت آن گونه که باید همکاری نمی کنند و باز این کادر بهداشت و درمان است که تنهای تنها در جنگ با کرونا مانده است.
زنگنه 
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان