آخرین اخبار

3. آبان 1399 - 6:46   |   کد مطلب: 38962
پیگیری ها و تحقیقات کوهنوردان و نماینده مردم تویسرکان به نتیجه رسید و با اعلام فدراسیون کوهنوردی "قله کوبره" به عنوان بام جدید استان همدان ثبت و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ ۳۰ مرداد ماه سال جاری در این مجموعه خبری از تلاش ها برای ثبت "کوبره" به عنوان بلندترین قله رشته کوه الوند حرف ها به میان آمد، آنجا که محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه گروه های کوهنوردی این شهرستان اعلام کرده اند که "کوبره" با ارتفاع ۳ هزار و ۵۸۶ متر یعنی در حدود ۱۶ متر مرتفع تر از یخچال، بلندترین قله رشته کوه الوند است، گفت: به دنبال آن هستیم تا با کمک سازمان جغرافیایی کشور اقدامات لازم به منظور نقطه زنی و ثبت قله کوبره به عنوان  بام جدید استان همدان انجام شود.
و امروز پس از آن رایزنی ها و پیگیری ها و تلاش های ویژه کوهنوردان تویسرکانی و رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان بر اساس اعلام رسمی فدراسیون کوهنوردی این قله به بلندترین قله استان همدان شناخته و ثبت شد.
 در این باره فدراسیون کوهنوردی عنوان کرده که؛ "با استعلام صورت گرفته از سازمان نقشه برداری کشور مبنی بر تعیین مرتفع ترین قلل استان همدان، این سازمان طی نامه ای ارتفاع قلل یخچال به مختصات ´´21´28°48 را ۳۵۷۰ متر و «کوبره» به مختصات ´´39´51°32 را ۳۵۸۶ متر تعیین کرد."
بدین ترتیب از امروز به بعد "قله کوبره" در تویسرکان به عنوان بام جدید استان همدان شناخته می شود و این خبری نو برای کوهنوردان کشور و علاقه مندان رشته ورزشی کوهنوردی است. این مسیله حتی می تواند با پهن کردن فرش قرمز برای کوهنوردان در حوزه گردشگری هم موثر باشد.
زنگنه
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان