آخرین اخبار

6. آبان 1399 - 6:18   |   کد مطلب: 38984
۱۴روز از بوق و کرنا شدن تشکیل ۱۷ کمیته برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا در تویسرکان می گذرد و اما این روزها خبری از آثار اقدامات این کمیته ها نیست و با وجود قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت فوق پرخطر کرونا شاهد تجمعات متعدد و عدم رعایت حداقل های بهداشتی حتی از سوی برخی مسئولان هستیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ 22 مهر ماه سال جاری فرماندار تویسرکان در گفت و گوی تلفنی با بخش خبر 19 صداوسیمای مرکز همدان از تشکیل 17 کمیته با هدف جلوگیری از افزایش شیوع کرونا در این شهرستان خبر داده و گفته بود: هر دهستان یک کمیته با محوریت دهیاران مراکز دهستان ها دارد تا بتوانند سیستماتیک از روحانیون مستقر در روستاها، شوراهای اسلامی روستاها، معتمدین، پایگاه های مقاومت و نیروهای نظامی و انتظامی بهره بگیرند و برای جامعه مخاطب خودشان که ۱۰۵ روستا است اطلاع رسانی کنند و مردم را بیشتر در این زمینه قرار بدهند.(برای مبارزه با شیوع کرونا)

او همچنین عنوان کرده بود: در نقاط شهری نیز ما سه کمیته در سه حوزه تویسرکان، سرکان و فرسفج داریم، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، شبکه بهداشت، همکاران بسیج در پایگاه های مقاومت، دانش آموزان با محوریت مدیران آموزش و پرورش در دو منطقه تویسرکان و قلقلرود برای اطلاع رسانی هستند.

فرماندار تویسرکان در بخشی دیگر از از سخنان خود اظهار داشته که؛ آن کمیته ها برای زمینه سازی در مشارکت مردمی در راستای پیش بینی و پیشگیری از مبتلا شدن احتمالی به کرونا است.

و حال امروز 6 آبان ماه، 14 روز از از آن سخنان می گذرد و در سطح شهرستان حرکت قابل توجهی از آن کمیته ها دیده نشده است. به طور مثال در برگزاری مجالس عروسی و عزا شاهد گلایه های بسیار و عدم اطلاع رسانی و اقناع مردمی در خصوص جلوگیری از برگزاری این مراسم ها هستیم. حتی اعضای شوراهای روستاها و شهر هم گویا از وضعیت بحرانی کرونا در این شهرستان مطلع نبودند تا جایی که طبق شنیده ها عروسی یکی از بستگان درجه یک شورای روستای شهرستانه با جمعیت بالا برگزار شد و روستای کنجوران هم از برگزاری عروسی ها با جمعیت بسیار بالا مستثنی نبود و بسیاری مراسم های دیگر که ارتباط نزدیک با دهیاران و شوراهای روستاها دارد.

نکته قابل تأمل اینکه مردم تویسرکان شاهد بودند که اواخر مهر ماه در مراسم تشییع و تدفین پدر یکی از اعضای شورای شهر تویسرکان در آرامستان این شهرستان تجمع ایجاد شده بود، آن هم در روزیی که در همان آرامستان یک فوتی کرونایی هم تدفین شد! کم توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری و ترویج تلویحی آن در سطح شهرستان در حالی است که رهبر انقلاب د

ر ستاد ملی مبارزه با کرونا تأکید داشتند که؛ « متأسفانه گاهی برخی از مسئولان در رعایت مواردی مثل ماسک زدن به شیوه‌صحیح یا رعایت فاصله، کوتاهی می‌کنند که این بی‌اعتنایی‌ها بر رعایت‌های عمومی مردم هم اثر منفی می‌گذارد.»

ناگفته نماندکه روز گذشته پنجم آبان ماه با وجود اعلام وضعیت فوق بحرانی کرونا در تویسرکان که می بایست محدودیت های کرونایی در سطح شهرستان با پیگیری مجددانه مسئولانش رعایت می شد، نشد و شاهد تجمعات متعدد در سطح شهر و توزیع برنج هندی آن هم در صف های طولانی و بدون رعایت حداقل های شیوه نامه های بهداشتی بودیم. 

فرماندار هر شهرستان رئیس ستاد مبارزه با کرونای آن شهرستان است. تویسرکان بیش از پنج ماهی می شود که در وضعیت قرمز کرونا ثابت قدم مانده و حال این روزها حالش وخیمتر شده و جزء 43 شهرستان فوق پر خطر قرار گرفته است.

مردم خود قاضیان خوبی هستند، آیا اگر همه اعضای کمیته های ۱۷ گانه با برنامه ریزی جامع و درست بند به بند دستورالعمل های بهداشتی را لااقل خودشان رعایت می کردند اوضاع کرونایی شهر این گونه بود؟ به عمل کار برآید...

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان