آخرین اخبار

22. آبان 1399 - 9:17   |   کد مطلب: 39032
باید به خانواده هایی که به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا از برگزاری مجالس عروسی و عزا خودداری می کنند و در این زمینه حتی دست به کار فرهنگی می زنند، دستمریزاد گفت، چرا که امروز بیش از همه، آگاه سازی در راستای ایجاد وحدت همه جانبه برای نابودی این ویروس منحوس نیاز است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ نزدیک به 9 ماهی می شود از شیوع کووید_19 در کشورمان می گذرد، در پایتخت ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل دادند و در استان ها هم به همین شکل.هرچند که توصیه ها، التماس ها، خواهش ها و حتی مصوبات قهری این ستاد آنچنان که باید و شاید اجرایی نمی شود و برخی از مسئولان و مردم هم آن گونه که باید خود را در روزهای کرونایی ملزم به رعایت و اجرای این قوانین نمی دانند و هستند تعدادی از مردم که نه تنها از ماسک استفاده نمی کنند بلکه پا را فراتر گذاشته و بی تفاوت به این ویروس که قدرت شیوع بالایی دارد دست به برپایی مجالس عروسی و عزا می زنند.

تویسرکان هم از این امر مستثنی نبوده و هر روز شاهد برگزاری مجالس عروسی و عزا در این شهرستان هستیم تا جایی که تنها در مراسم عزای پدر یکی از اعضای شورای شهر در آرامستان شاهد حضور تجمع مردم بودیم که خود سوال بسیار داشت که چرا ستاد مبارزه با کرونای شهرستان تذکرات لازم را به این عضو شورای شهر نداده بود! و یا از برگزاری مجالس عروسی و عزای برخی از خانواده های دهیاران و شوراهای روستایی در شهرستان گرفته نشد.

از این قبیل برنامه ها و بی توجهی به رعایت حداقل های پروتکل های بهداشتی از سوی برخی از مسئولان و مردم می گذریم و به عملکرد برخی خانواده های تویسرکانی درخصوص فرهنگ سازی برای اجرای شیوه نامه های بهداشتی می پردازیم.

در روزهای گذشته شاهد بودیم که برخی از اعلامیه های مجالس ترحیم به شکل و شمایل عادی خود منتشر نشد، بلکه در این اعلامیه ها به نوعی آمده که به دلیل شرایط خاص کرونایی در شهرستان که در وضعیت فوق پرخطر کرونا قرار داریم ساعت تشییع و تدفین اعلام نمی شود.

در این باره بازماندگان مرحومه بانو مقدسه محمد ظاهری  عنوان کردند که گرچه برای ما از دست دادن مادرمان سخت و دشوار است و شاید برگزاری مجلس ختم تا حدودی درد دلمان را می کاست، اما سلامت همشهریان برایمان هم در اولویت قرار دارد.

 آنان در اعلامیه ترحیم مادرشان نوشته بودند: "به منظور پیشگیری از بیماری کرونا و اهتمام به سلامتی همشهریان گرامی این اعلامیه صرفاً برای اطلاع رسانی به دوستان، آشنایان و همشهریان عزیز می باشد و نیازی به حصور شما عزیزان نیست."

مطالبی به همین مضمون هم در اعلامیه ترحیم مرحوم حاج رجبعلی خدابخشی فرد عنوان شده بود و خانواده این مرحوم تأکید داشتند که؛  پدران والامقامی که در راه رضای معبود از بهترین سرمایه‌های خویش گذشتند و فرزندان عزیز خود را در راه خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی نثار کردند، اسوه‌های ایثار و نمونه‌ های برتر استقامت و فداکاری هستند.

مرحوم حاج رجبعلی خدابخشی  پدر شهید سرافراز شهیدعلی خدابخشی فرد ندای حق را لبیک گفت و به سوی معبود خویش شتافت. به روح این سفر کرده به ملکوت و ارواح تابناک فرزند شهیدش درود می‌فرستیم.

و بدین ترتیب این خانواده ها در فرهنگ سازی برای عدم برگزاری مجالس عزا در روزگار کرونایی اهتمام ورزیدند.

به گزارش رودآور؛ باید به خانواده هایی که به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا از برگزاری مجالس عروسی و عزا خودداری می کنند و در این زمینه حتی دست به کار فرهنگی می زنند، دستمریزاد گفت، چرا که امروز بیش از همه آگاه سازی  در راستای ایجاد وحدت همه جانبه برای نابودی این ویروس منحوس نیاز جامعه است.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان