آخرین اخبار

1. آذر 1399 - 6:03   |   کد مطلب: 39069
این روزها هستند جوانانی که در لبیک به ندای رهبر انقلاب برای تولید به کارزار آمده و با کارآفرینی برای خود و دوستان خود در مسیر اشتغالزایی و کسب درآمد گام برداشته اند، چرا که خوب می دانند چرخش چرخ اقتصاد با تفکر بسیجی محقق شدنی است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ مردمان ایران زمین روزهای ابتدایی آذرماه از سال 59 تاکنون را با عنوان هفته بسیج مستضعفین می شناسند. بسیجیانی که در عرصه های مختلف جهادی از دفاع مقدس گرفته تا سازندگی و خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

* لبیک بسیجیان به رهبری برای عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی
یکی از اقدامات در خور تحسین تلاش بسیجیان در سال های اخیر، حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی حتی با دستانی خالی و با کمبود امکانات بسیار بوده و هست و برای عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی مطابق با منویات رهبری به میدان عمل آمده اند.

*نگاه برنامه محور، جهش دهنده تفکر اقتصاد مقاومتی در برابر سراب غرب بی تردید راه برون رفت از مشکلات تکیه همه اقشار جامعه از صدر گرفته تا ذیل نگاه برنامه محور به امکانات و داشته کشور است، هرچند هستند غربزده هایی که آرزوهایشان را در غرب جستجو می کنند و به سراب دنیای وحشی غرب دل خوش کرده و چشم دوخته اند! دنیایی که این روزها رو به افول گذاشته است. *اقتصاد مقاومتی با سستی و تن پروری جمع نمی شود و اما حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید تفکر، برنامه، اقدام و عمل با روحیه جهادی به دور از هرگونه کاهلی، سستی و تن پروری می خواهد.

*روحیه جهادی در مکتب بسیج شکل می گیرد/چرخش چرخ اقتصاد با تفکر بسیجی محقق شدنی است

در این بین هستند جوانان و حتی نوجوانانی که در مکتب بسیج، تعهد و وفای به ولی و عمل به دستورات ایشان را سرلوحه خود قرار داده اند تا با یکدلی چرخه اقتصاد کشور را در جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمنان به چرخش در بیاورند.

* فرهنگ اقتصاد مقاومتی با تفکر بسیجی در تارو پود جامعه تنیده می شود

مهم نیست تفکر خودباوری و کارآفرینی آن ها تنها با ایجاد یک شغل برای یک نفر محقق شود یا هزاران نفر، مهم اشاعه فرهنگ و سیاست اقتصادی مقاومتی در تار و پود جامعه است.

*کارآفرینی با یک دستگاه جوجه کشی

یکی از این کارآفرینان مهدی کزازی جوان بسیجی تویسرکانی است که با دریافت رایگان دستگاه جوجه کشی از بسیج در راستای اقتصاد مقاومتی یک سالی می شود وارد کاراز کسب درآمد شده است. اعتقاد او بر این است که با دست روی دست گذاشتن نه تنوری گرم می شود و نه نانی پخته و برای پیشرفت باید از طرح های کوچک آغاز کرد .

کزازی عنوان می کند که با پرورش ۲۰۰ عدد مرغ به راحتی می توان خرج و مخارج یک خانواده ۶ نفره را به دست آورد و زندگی را اداره کرد. او در مرحله اول از ۴۵۰ تخم مرغی که درون دستگاه جوجه کشی گذاشته، توانست ۳۲۳ جوجه خارج کند و جوجه هایش این روزها مرغ و خروس شده است.

*امان از دستان پشت پرده و بازارگردی دلالان در گرانی دان مرغ

این جوان بسیجی، جوجه کشی بوقلمون هم با موفقیت انجام داده، اما از دست های پشت پرده ناشناخته و دلالان در عرصه تهیه دان گلایه های بسیار از متولیان امر دارد، اینکه این روزها دان مرغ به نوعی یا نایاب شده و یا در بازار آزاد چندین برابر قیمت به فروش می رسد و دستگاه های نظارتی تاکنون اقدامی که باید برای قطع کردن دست دلالان از از این آشفته بازار انجام نداده اند.

با وجود این همه مشکلات و کارشکنی ها با روحیه جهادی و بسیجی خود دست از تلاش در این عرصه اقتصادی برنداشته و در کنار خود برای دوستش نیز اشتغالزایی ایجاد کرده است.

* تلفیق تجربه و علم روز، راهی برای تبدیل واحدهای تولیدی کوچک به بزرگ

او تاکید دارد هرگز برای کسب روزی حلال و درآمدزایی دست از کار برنمی دارد می خواهد واحد تولیدی کوچک و زودبازده خود را بزرگ و بزرگتر کند و در این راه از تجربیات دیگران و همچنین عمل به توصیه های علمی کارشناسان دریغ نمی کند.

*در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی چشمان به دست دیگری نباید باشد

به گزارش رودآور؛ سستی و تنبلی در فرهنگ اسلامی جایی ندارد و بزرگان دین کسب درآمد حلال را از ارکان جامعه اسلامی می دانند و اگر در کارزار جنگ اقتصادی، جوانان خود را باور کنند که می توانند معیشت زندگیشان را با دستان خود بچرخانند و چشمشان به دستان دیگری نباشد پیروز میدان هستند و آن زمان می توان گفت گام های موثری در عمل به منویات رهبری برداشته شده است‌.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان