آخرین اخبار

1. آذر 1399 - 13:22   |   کد مطلب: 39070
چندماهی از عقب نشینی از برنامه انتقال آرامستان تویسرکان به محوطه امامزاده ناصر(ع) آن هم به دنبال اعتراض های گسترده مردمی نگذشته که مجدد حرف این انتقال بر سر زبان ها افتاده، آن هم در شرایطی که در طول این مدت هیچ گاه فرماندار شهرستان حاضر به مناظره با حضور نخبگان و کارشناسان مخالف و موافق طرح در حضور رسانه ها نشد‌.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ زمزمه ها حکایت از آن دارد که قرار است به زودی درخصوص تعیین محل محوطه امامزاده ناصر(ع) به عنوان آرامستان جدید تویسرکان تصمیماتی گرفته شود و این موضوع در جلسات مختلفی توسط فرماندار اعلام شده است . 
سخن از این جانمایی در ماه های گذشته هم بود که با مخالفت های بسیار مردم تویسرکان و اهالی روستاهای اطراف آن امامزاده روبرو شد و تا جایی این‌مخالفت ها بالا گرفت که حتی امام جمعه و نماینده مدم شهرستان در حمایت از درخواست های مکرر مردمی و دفاع از حقوق آنان به میدان آمدند و آنان نیز مخالفت صریح خود را اعلام کردند.
به دنبال آن اعتراض ها و مخالفت های گسترده بود که به نظر فرماندار تویسرکان برای چند ماهی از اجرای برنامه عقب نشینی کرد و امروز شنیده شده مجدد این فرماندار است که پیگیر شده تا آرامستان جدید در امامزاده ناصر(ع) ایجاد شود! آن هم با مسافتی ۱۰تا۱۵ کیلومتری نسبت به شهر و بی توجه به عواقب اجتماعی و مسائل بهداشتی که گریبان گیر مردم می شود.
 معلوم نیست موافقان طرح پدرخوانده های چهار درصدی شهرستان هستند که بر تصمیم گیری برای مردم بدون خرد جمعی و در ظاهر جمعی حرف های خود را پیش می برند یا موضوعی دیگر در میان است.
هنوز مشخص نشده چرا فرماندار تویسرکان از نظرات نخبگان و مردم این شهر برای مکانی دیگر بهره نمی گیرد و به نظر دلخوش به پدرخوانده ها کرده و پیشنهاد مناظره لااقل در ایسنتاگرام را رد کرده است!
مردم نجیب تویسرکان خوب به خاطر دارند سابق بر این بهرام نیا فرماندار وقت در جانمایی مساکن مهر در نزدیکی آرامستان فعلی چه مشقت هایی بر آنان تحمیل کرد. گویا قرار است در یتیم خانه تویسرکان نه مردگان در مکانی مناسب آرام گیرند و نه زندگان به زندگی خود بدون دغدغه ادامه دهند.
امروز در تویسرکان ولی نعمتان نظام در محرمانه های دولت تدبیر و امید نامحرم شده اند و هنوز علت این جانمایی که مشکلات بسیار برای مردم ایجاد می کند از سوی فرماندار شفاف سازی نشده است.
ایجاد آرامستان در حوالی امامزاده ناصر(ع) مطابق با مستندات، خلاف آیین نامه های بهداشتی است و فرماندار این شهرستان در ماه های گذشته هیچ گاه خود را پاسخگوی افکار عموم ندانست و حاضر نشد نظرات مخالفان، موافقان و کارشناسان بی طرف را با ذکر دلیل و نام کارشناس منتشر کند و زمان پاسخگویی به مطالبات مردمی را حواله به روزهای نامعلوم کرد.
امروز  پس از ۱۲ سال مردم کوی مساکن مهر تاوان تصمیم اشتباه فرماندار وقت درخصوص جانمایی این مساکن در اطراف آرامستان را می دهند و معلوم نیست با تصمیم فرماندار فعلی مبنی بر جانمایی محوطه امامزاده ناصر(ع) در آینده این مردم چه تاوانی باید پس دهند.

رودآور به عنوان رسانه مردمی و مطالبه گر حقوق مردم ، آماده انعکاس نظرات موافق و مخالف بر اساس مستندات علمی است . همچنین امادگی برگزاری مناظره در فضای مجازی را نیز دارد . 
منبع:عصر همدان
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان