آخرین اخبار

19. آذر 1399 - 18:01   |   کد مطلب: 39155
با پیگیری ها و ارائه مدارک متقن و محکمه پسند بالاخره پس از 60 روز غیر قانونی بودن برخی از مصوبات شورای شهر تویسرکان روشن و با دستور مراجع ذی صلاح احسان پیری به شهرداری و سه عضو اصلی کنار گذاشته شده شورا به صحن آن بازگشتند و این گونه صحت و قانونی بودن اخبار منتشر شده این مجموعه خبری تأیید شد.

به گزارش رودآور به نقل از عصر همدان؛ شورای شهر تویسرکان در مردادماه سال جاری با ورود دو عضو مستعفی یکی اصلی و یکی علی البدل با هماهنگی فرماندار آن هم پس از 6 ماه غیبت وارد چالش های جدیدی شد، چالش ها تا جایی بالا گرفت که سه عضو اصلی این شورا آن گونه که گفته شد با هماهنگی فرمانداری کنار گذاشته می شوند و شورا با پنج عضو علی البدل و دو عضو اصلی کار خود را پیش می برد!
مشکلات این شورا تا یکی دو ماه همچنان به اوج خود می رسید تا آن که این شورا احسان پیری، شهردار وقت تویسرکان بدون آن که نامه سوال از او به دستش برسد، در 19 مهر ماه سال جاری بی توجه به رعایت مواد قانونی و بهتر است بگوییم پشت پا زدن به قانون از سوی شورا عزل می شود.تأمل برانگیزتر آن که با وجودی که پیری بارها فریاد برآورد که نامه سوالات به دستش نرسیده، هیئت انطباق شهرستان به ریاست فرمانداری هم با عزل او و کنار گذاشتن سه عضو اصلی دیگر این شورا موافقت می کند!
 ماجرا به اینجا ختم نشد و مدارکی متقن و محکمه پسندی نیز در خصوص این تخلفات به دست این مجموعه خبری رسید که به دلیل آن که توسط مراجع ذی صلاح پرونده در دست پیگیری بود، فاش کردن موضوع به تأخیر افتاد.
از آنجا که شبهات بسیاری مبنی بر غیر قانونی بودن اتفاقات دو سه ماهه در شورا بر سر زبان ها افتاده بود، پیری ماجرای شکایت خود را به دیوان عدالت اداری برد تا داد خود را بستاند و بالاخره این دیوان هفته گذشته رأی به بازگشت پیری داد و در انتهای آن رأی آمده بود که؛ کلیه سازمان ها، ادارات و ماموران ذیربط پس از صدور و ابلاغ این دستور مکلف به اقدام طبق مفاد آن می باشند و متخلف به انفصال از خدمت به مدت 6 ماه تا یک سال و جبران خسارت وارده محکوم می شود.
و امروز چهارشنبه هرچند که اجرای آن حکم کمی به تأخیر افتاد با حضور هیئتی از استانداری و فرماندار شهرستان تویسرکان، بالاخره احسان پیری به شهرداری و سه عضو اصلی شورا یعنی فتانه شاهمحمدی، مازیار عبدی و علی اشرف پیری به شورا بازگشتند.
نکته قابل تأمل آن که در طول این مدت هیچ گاه حسینی فرماندار تویسرکان به خبرنگاران پاسخ شفافی ارائه نداد، گاهی در این طرف و آن طرف مطالبی عنوان می کرد که با تکذیب دو سه عضو اصلی کنار گذاشته شده شورا یعنی شاه محمدی و عبدی روبرو می شد.

حسینی حتی از برگزاری مناظره با نخبگان شهری در این زمینه خودداری کرد و امروز نیز به دستور این فرماندار از حضور خبرنگاران در جلسه جلوگیری به عمل آمد!
این مجموعه خبری به عنوان رسانه ای مردمی؛ در گزارش های آتی تلاش خواهد کرد تا اتفاقات اخیر شورای شهر و قوانینی که نادیده گرفته شد که شهر کوچکی همچون تویسرکان این گونه در چالش فرو رود را پیگیری و منتشر کند، ناگفته نماند که شنیده شده احتمال تعلیق یکی از اعضای اصلی فعلی شورا هم در دستور کار قرار دارد.باید منتظر ماند و دید حکم مراجع دی صلاح در این خصوص چه خواهد بود.
امید آن که شورای شهر تویسرکان پس از مدت ها چالش در مدت کوتاه باقیمانده تا پایان این دوره، روی آرامش به خود ببیند و کار مردم بر زمین نماند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

پس آن همه بنر زدند چی هزینه اش را چه کسی پرداخته است فرماندار به همین خاطر نمونه شده بود

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان