آخرین اخبار

20. آذر 1399 - 19:32   |   کد مطلب: 39161
خبر خوش برای مردم شهر طلای سبز؛
دانشکده فنی تویسرکان پردیس ملایر نمی شود
شنیده شده با رایزنی های انجام شده توسط نماینده مردم تویسرکان با وزیر علوم، دانشکده فنی این شهرستان دیگر پردیس دانشگاه ملایر نمی شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به تازگی گزارش هایی با عنوان "تیشه وزیر علوم به ریشه دانشکده تویسرکان!/جابه جایی دانشکده فنی تویسرکان از پردیس بوعلی به دانشکده ملایر خلاف بخشنامه است" و "توجیهی برای پردیس ملایر شدنِ دانشکده فنی تویسرکان نیست" در این مجموعه خبری منتشر شد.

که در آن خبرها عنوان شد که وزارت علوم گفته در اجرای "طرح آمایش آموزش عالی"، دانشگاه های کوچک و مستقل باید با دانشگاه های بزرگ در هر استان ادغام شوند، این در حالی است که دانشکده فنی تویسرکان مستقل نیست و زیرمجموعه دانشگاه بوعلی محسوب می شود و نباید زیر نظر ملایر برود، معلوم نیست چرا برخی مسئولان می خواهند شرایط این جا به جایی را که در نهایت منجر به تعطیلی دانشکده فنی می شود را فراهم سازند.

به  دنبال این مهم و مطالبه تویسرکانی ها، مجموعه خبری رودآور به عنوان رسانه ای مردمی پیگیر ماجرا شد تا حرف دل آنان بی کم و کاست به گوش نماینده این شهرستان برسد و از اقدام وزارت علوم در ادغام دانشکده تویسرکان با دانشگاه ملایر جلوگیری به عمل آید.

* دانشکده فنی تویسرکان پردیس ملایر نمی شود

در همین زمینه شنیده شد چهارشنبه هفته جاری «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان به همراه نمایندگان اسدآباد و نهاوند با وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری جلسه ای ترتیب داده اند.

هرچند مفاد جلسه تا به این لحظه رسانه ای نشده، اما شنیده ها حاکی از آن است که تلاش های مفتح به سرانجام رسیده و قرار نیست که دیگر دانشکده فنی تویسرکان زیر مجموعه دانشگاه ملایر شود.بنابراین می توان امیدا داشت که چنین مهمی محقق شده است.

سابق بر این نماینده مردم تویسرکان برای ارتقای دانشکده فنی این شهرستان چه از نظر رایزنی به منظور افزایش عنوان رشته های تحصیلی و چه از نظر پذیرش بانوان دانشجو، تلاش هایی انجام داده بود.

به طور مثال می توان به گفت و گوی رودآور با مفتح در ماه های گذشته اشاره کرد، آنجا که او گفته بود در جلسات مکرر با وزیر علوم به دنبال ارائه راهکارهایی برای تقویت بنیه علمی دانشگاه های استان به ویژه دانشکده تویسرکان هستیم.

*تقویت بنیه علمی دانشگاه های استان، با اجرای طرح آمایش رشته ای

نماینده مردم تویسرکان معتقد است که باید دغدغه های آموزش عالی مردم شهرستان به گوش پایتخت نشینان برسد و در این زمینه تأکید دارد که آمایش رشته های دانشگاهی با متمرکزسازی، هماهنگ کردن و نزدیک شدن عنوان رشته های تحصیلی به یکدیگر در یک دانشگاه، زمینه ارتقاء و تقویت بنیه علمی و بالا بردن راندمان دانشگاه ها را فراهم می کند.

وی در این خصوص عنوان کرد: در نهایت متناسب با ظرفیت دانشکده ها و مراکز آموزش عالی استان و به ویژه شهرستان تویسرکان که از قبل تا تاکنون داشته اند، رشته های تحصیلی ارائه می شود و این گونه شاهد رشد آموزش و سطح کیفیت تحصیلی در دانشگاه ها می شویم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: بدین ترتیب به طور مثال ظرفیت پذیرش دانشجو و حتی پذیرش دو جنسیتی در رشته صنایع غذایی در تویسرکان هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی افزایش می یابد، که با تقویت رشته های این دانشکده امیدواریم رشد بیشتر و بهتر حوزه آموزش عالی در شهرستان را داشته باشیم.

مفتح با تأکید بر اینکه تویسرکان، شهرستانی با قدمت بسیار به ویژه در خصوص مسائل فرهنگی و آموزشی است، تصریح کرد: تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی این شهرستان نسبت به جمعیت آن، با درصد بالایی قابل ملاحظه است.

وی افزود: جوانان این شهرستان با استعداد و تحصیل کرده هستند و می طلبد در کنار یکدیگر تلاش کنیم این وضعیت یعنی برخورداری از شاخصه های علمی و فرهنگی بالا نه تنها حفظ شود، بلکه ارتقاء هم یابد.

به گزارش رودآور؛ با توجه به موارد گفته شده و شنیده های نزدیک به واقعیت، به نظر می رسد خروجی جلسه اخیر مفتح با وزیر علوم چیزی جزء این نیست که دانشکده فنی تویسرکان قرار نیست که دیگر زیر نظر دانشگاه ملایر برود.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان