آخرین اخبار

4. دى 1399 - 1:46   |   کد مطلب: 39230
در مکتب سلیمانی، آن مرد میدان، تلفیق شجاعت و تدبیر نقشه راه را ترسیم می کند، این مکتب دانشگاهی به وسعت جبهه جهانی مقاومت محسوب می شود که در آن مذاکره با دشمن دوسر باخت است و نه برد برد!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بامداد ۱۳ دی سال ۹۸ درپی حمله بالگرد‌های تروریست‌های امریکایی در عراق به فیض شهادت نائل شد و "مپندارید که شهدا مرده اند، بلکه آنان زنده اند و نزد خدای خویش روزی می خورند."
*مکتب سلیمانی، تکیه گاه محور مقاومت
سردار دل ها تنها یک نام و نشان نبود، حتی تنها یک ژنرال نظامی و یا پدری دلسوز برای فرزندان یک ملت نبود، گفتار، کردار و منش او برای یک جهان، خود یک مکتب است.
راهش، هدفش، آرمان هایش همه جزئی از این مکتب است، مکتبی که در سایه سار آموزه های دینی و به ویژه سیره حسینی آبیاری شد و به عنوان درختی تنومند برای تکیه محور مقاومت شکل گرفت.
* حاج قاسم نفر نخست ایران در دیپلماسی خارجی و گسترش جبهه مقاومت
حاج قاسم را باید نفر نخست ایران در دیپلماسی خارجی دانست، این سردار بزرگ اندیشه ایران زمین با جاذبه ها و دافعه های به وقت و به هنگام خویش، توانایی بالایی در جذب و همراهی آزادی خواهان جهان داشت، تا جایی که دیپلماسی ایستادگی و استکبارستیزی او هر روز  جبهه مقاومت گسترش داد، از فلسطین گرفته تا لبنان، از عراق گرفته تا سوریه و یمن و بحرین و مکتبش نیز همچنان این جذبه را دارد.
تک تک نیروهای مقاومت، این سردار ایرانی را خوب می شناسند از ارتش سوریه وگرفته تا حشدالشعبی عراق و حزب الله لبنان.
*تلفیق شجاعت و تدبیر در مکتب سلیمانی
سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از مردم قم فرمودند:«شهید سلیمانی هم شجاع بود، هم باتدبیر بود. برخی ها شجاعت دارند اما تدبیر و عقل لازم برای بکار بردن این شجاعت را ندارند. برخی اهل تدبیرند اهل اقدام عمل نیستند و دل و جگر ندارند.»
هزار بار اگر این جمله های رهبری را بخوانیم شاید به عمق تعبیر و تفسیر ایشان درباره شهید سلیمانی واقف نشویم.رهبر انقلاب در آن دیدار ویژگی های بارز شخصیتی یار باوفای خود را چنان به تصویر کشیدند که گویی روحشان در هم تنیده است، ایشان برکت وجود حاج قاسم را در جببه مقاومت یکی یکی برشمردند و ثمره خون شهید را اثبات زنده بودن انقلاب اسلامی دانستند.
* مکتب سلیمانی، نقشه راه دیپلماسی کشور شود 
با تعابیر بی نظیر رهبر انقلاب درباره ابعاد شخصیتی حاج قاسم می توان این مطلب را عنوان کرد که اگر مکتب سلیمانی نقشه راه دیپلماسی اصلی کشورمان شود، همیشه پیروز هستیم.
اگر وصیت نامه شهید سلیمانی را بخوانیم بیش از پیش درک می کنیم که او یک فرد نبود، او یک مکتب برای جهان اسلام است.مکتبی از جنس حسینی که همیشه بر آن تأکید داشت که ما ملت امام حسینیم.
*وصیت نامه حاج قاسم، درسنامه مقاومت
از صدها واژه پرمعنای وصیت نامه حاج قاسم اولویت را به تأکید او بر ولایتمداری باید بگذاریم.حرف به حرف، واژه به واژه و جمله به جمله این وصیت نامه، سراسر برای یک ملت که نه، برای آزادیخواهان جهان درسنامه ای مقاومت و عبرت آموزی است.
*ایران قرارگاه حسین(ع) است، حرم امن جبهه مقاومت که در مذاکره با دشمن معنایی ندارد
سردار دل در بخشی از وصیت نامه خود عنوان کرده است: امروز قرارگاه حسین‌بن علی(ع)، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی(ص)." این مطلب بدان معناست که اگر ایران اسلامی قرارگاه حسینی است، پس حرف زدن از مذاکره با دشمنان، ظالمان و کودکشان امریکایی ـ صهیونستی و حامیان آنان در این قرارگاه معنایی ندارد.
*مذاکره با دشمن لگه ننگ و مقاومت در برابر استکبار عزت می آفریند
و اما آن تشییع های باشکوه سردار سلیمامی و همرزمانش شهیدش در عراق و جای جای ایران اسلامی نشان داد که آنچه از مردان خدا به یادگار می ماند، استواری آنان در برابر جبهه کفر است.در این مکتب حرف زدن از مذاکره با دشمن تنها خفت و لکه ننگ بر پیشانی یک ملت می گذارد و استقامت و پایداری، شکوه و عزت برای مردمان آن کشور به ارمغان می آورد.
در مکتب سلیمانی مذاکره با دشمن دوسر باخت است و نه برد برد! این مکتب دانشگاهی است به وسعت جبهه جهانی مقاومت، از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب.
*دیپلماسی مذاکره با دشمن، جایی در مکتب سلیمانی ندارد
آیا نباید این مکتب به عنوان نقشه راهی برای دیپلماسی خارجی ما باشد؟ مسئله ای که در دولت کنونی آنچنان که باید مشهود نیست و به آن توجهی که باید نمی شود، که اگر بود امروز برخی لبیرال ها و غربزدهها با گرا دادن به دشمنان، خوی وحشی گرایانه آنان را نسبت به ملت های مقاومت تحریک نمی کرد.

باید دانست انفعال دولتمردان در مذاکرات برجام، ترس از تحریم، نادیده گرفتن توان داخلی، دیپلماسی لبخند، دیپلماسی مذاکره با دشمن و دیپلماسی کدخداپرستانه جایگاهی در مکتب سلیمانی ندارد، تنها در این مکتب تلفیق شجاعت و تدبیر سعادت ملت را رقم می زند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان