آخرین اخبار

14. دى 1399 - 21:11   |   کد مطلب: 39282
یازدهم آذرماه سال جاری فرماندار تویسرکان مدعی شده بود که ظرف یک ماه آینده آرامستان این شهر تعیین تکلیف می شود، اما امروز یک ماه و سه روز گذشته و هنوز این وعده مقام دولتی محقق نشده است! مردم انتظار دارند تا متولیان امر نام کارشناسان و دلایل آنان برای ایجاد آرامستان جدید در محوطه امامزاده ناصر(ع) بیان شود، تا مجدد تصمیمی غیراصوالی گرفته نشود.

به گزارش رودآور به نقل از عصر همدان؛ از اوایل تابستان سال جاری زمزمه هایی به گوش رسید که فرمانداری تویسرکان بنا بر آن نهاده تا به دلیل تکمیل شدن ظرفیت آرامستان فعلی این شهر، آرامستان جدید را در حوالی امامزاده ناصر(ع) ایجاد کند.
این موضوع در رسانه ها عنوان نشد تا آن که خبرنگار این مجموعه خبری، پرده از جلسات رسانه ای نشده برداشت و به دنبال آن مردم تویسرکان و اهالی روستای اطراف امامزاده ناصر(ع) با دلایلی کارشناسانه مخالفت صریح خود را با جانمایی تعیین شده اعلام کردند.
در همان روزها فرماندار تویسرکان در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها مدعی شده بود که جانمایی آرامستان جدید این شهر تصمیم جمع بوده و نه یک نفر، اما چند روز بعد به دلیل اوج گرفتن مخالفت های شدید مردمی در گفت و گوی خود با صدا و سیمای همدان اظهار کرد که هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده و اجرای طرح نیاز به کار کارشناسانه دارد!
این کش و قوس ها ادامه داشت تا آن که این مجموعه خبری از مخالفان و موافقان انتقال آرامستان تویسرکان به محوطه امامزاده ناصر(ع) خواست بر اساس نظر کارشناسان مطالب خود را لااقل در یک مناظره مطرح کنند، اما فرماندار این شهرستان حاضر به شنیدن سخنان مخالفان نشد و منظره ای هم ترتیب ندادند!
سیدرسول حسینی فرماندار این شهرستان مدعی شده که تصمیمی اگر گرفته شود کارشناسانه است، با این وجود تاکنون مردم شهر را محرم ندانسته و در این خصوص شفاف سازی نکرده است.
روزگاری بهرام نیا فرماندار اسبق تویسرکان ایجاد مساکن مهر در نزدیکی آرامستان فعلی را کارشناسانه دانست! و طرح ها ریختند و بالاخره منازل مسکونی تعدادی از همشهریان در آن حوالی ساخته شد و از آن روز تاکنون اهالی این منطقه تاوانش را می دهند و امروز مسئولی دیگر پیدا شده و حرف از کاری کارشناسانه می زند و گفته که آرامستان جدید در محوطه امامزاده ناصر(ع) ساخته شود، به همین دلیل تویسرکانی ها خواستار آن هستند تا نام کارشناسان و دلایلشان ریز به ریز بیان شود، تا سال های بعد کاسه چه کنم چه کنم به دست نگیرند، اما هرگز پاسخی از سوی متولیان امر ارائه نشده است!
مردم این دیار به یاد دارند یازدهم آذر ماه سال جاری فرماندار تویسرکان در گفت و گوی خود با یکی از خبرگزاری مدعی شد که " جانمایی آرامستان جدید شهر تویسرکان در امامزاده ناصر(ع) یک ماه آینده تعیین تکلیف می شود" اما امروز یک ماه و سه روز از آن وعده می گذرد و هنوز آرامستان این شهر تعیین تکلیف نشده است!
حسینی حتی عنوان کرده بود که طرح جانمایی آرامستان در امامزاده ناصر(ع) از سوی بسیج سازندگی در حال مطالعه است در حالی که بسیج سازندگی استان همدان با رد این ادعا، تأکید کرده که "مطالعات اجرای این طرح به هیچ عنوان بر عهده این سازمان نیست و جوابگوی افکار عمومی در تویسرکان، مجموعه فرمانداری است و از آنجا که نظر مردم این شهرستان برایمان ارزشمند است تا مسئولان آن مجموعه ما را قانع نکنند ساخت پروژه را آغاز نمی کنیم."
با توجه به مخالف ها و اعتراض های گسترده مردمی و ارسال نامه های شوراهای اسلامی چهار روستای نجفیه، گل آباد، قلعه شیخ و آریگان مبنی بر مخالف صریح اهالی این روستاها با ایجاد آرامستان جدید در محوطه امامزاده ناصر(ع)،  «علی قره باغی» مسئول بسیج سازندگی استان همدان مجدد در گفت و گو با رسانه ها تأکید کرد: این سازمان نقشی در مطالعه و تعیین جانمایی آرامستان تویسرکان ندارد، ما تنها مجری اجرای پروژه هستیم، هر زمان که مسائل اجتماعی حل شود، بسیج سازندگی آماده است در هر مکانی این آرامستان را بسازد.
وی عنوان کرده که تا مسئله اجتماعی جانمایی آرامستان جدید تویسرکان حل نشود در آن ورود پیدا نکرده و اجرایش نمی کنیم و در عمل انجام هم نمی شود و مجری طرح هم نمی شویم .
به گزارش عصر همدان؛ مطابق با مواد و تبصره های قانونی انتقال آرامستان تویسرکان به امامزاده ناصر(ع) خلاف آیین نامه مقررات بهداشتی آرامستان هاست و با توجه به عدم پاسخگویی متولیان امر درخصوص زوایای پنهان این تصمیم گیری، به نظر مسائلی پشت پرده باشد، هرچند برخی در این میان حرف از انتقال آرامستان به امامزاده کوه سرابی به میان آورده اند، طرح این موضوع نیز معضلاتی به دنبال دارد، چرا که فاصله ای که باید آرامستان ها با شهرها داشته باشند در آن نادیده گرفته می شود.

با توجه به اینکه ظرفیت آرامستان فعلی تویسرکان این شهر برای قبور رو به اتمام گذاشته و بهتر است بگوییم دیگر ظرفیتی ندارد، این مجموعه خبری همچنان منتظر پاسخگویی شفاف مسئولان به ویژه فرماندار تویسرکان درخصوص تعیین تکلیف آرامستان جدید است، بی تردید اگر تدبیری سوخته عملیاتی شود و وعده ای بی عمل بماند، مردم نسبت به متولیان امر بی اعتماد و ناامید می شوند.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان