آخرین اخبار

20. دى 1399 - 7:00   |   کد مطلب: 39307
شهرها و روستای شهرستان تویسرکان آنچنان که باید و شاید مورد توجه دستگاه های اجرایی قرار نگرفته اند که اگر چنین بود شاهد مهاجرت ۳۰ درصد از جمعیت آن در ۴۰ سال گذشته و پیر شدنش نبودیم، با وجود مشهود بودن ضعف مدیریتی در حوزه های کلان، به نظر مهمترین دغدغه دولت در اینجا هر روستا یک سمن شده است!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به تازگی در یکی از رسانه های محلی تویسرکان به نقل از کریم برنوسی معاون سیاسی امنیتی فرماندار آمده که؛ "با توجه به اینکه استاندار، تویسرکان را پایلوت هر روستا یک سمن کرده و در چندین ماه گذشته، فعالیت روستاها در این زمینه رضایت بخش نیست که اداره ورزش و جوانان سریعتر روستاهایی که همکاری نکردن معرفی نماید تا پیگیری لازم صورت گیرد."

از طرفی دیگر در کانال تلگرامی منتسب به فرمانداری این شهرستان به نقل از حسینی فرماندار آمده؛ "تویسرکان در بین ۱۰ شهرستان استان در حوزه جمعیت شناسی مسن ترین جمعیت استان است!" با توجه به اینکه کارشناسان مهاجرت و کاهش زاد و ولد را از عوامل اصلی پیر شدن جمعیت مطرح می کنند، آیا باید مهمترین دغدغه دولت در روزهای پایانی مدیریتش ایجاد سمن در روستا باشد؟ یا مهیا ساختن فرصت های شغلی و شرایط لازم برای ازدواج جوانان؟

مهاجرت از روستاها کم کم زمینه ساز مهاجرت از شهرها و در نهایت کاهش جمعیتی شهرستان می شود، چنانچه شاهد هستیم در ۴۰ سال گذشته حدود ۳۰ درصد از جمعیت تویسرکان کاهش یافته است.

بیکاری، نبود امکانات مناسب آموزشی، رفاهی و بهداشتی، کم آبی در روستاها، کم توجهی تعدادی از دستگاه های اجرایی به مطالبات به حق مردم بی تردید بر روند افزایش مهاجرت ها هم بی تاثیر نبوده، هر چند در سال های اخیر با حضور مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس و ایجاد و توسعه چندین واحد تولیدی و یا رفتن به سمت قطب داروی غرب کشور شدن و نیز ایجاد بزرگترین نهالستان باغ مادری روند، صعودی بیکاری را تا حدودی اندک کُند کرده، اما به گفته مفتح همچنان سایه بیکاری بر سر جوانان تحصیل کرده بیشتر است.

از تمام کسانی که به هر طریق مانعی در مسیر اجرای طرح های کلان تولیدی در شهرستان شده اند که بگذریم، به ضعف در مدیریت اجرایی می رسیم. مدیرانی که وعده می دهند و به وعده های خود آنچنان که باید و شاید عمل نمی کنند.

مسئولی می گوید که مشکل آب فلان روستا را برطرف می کنیم، اما همچنان دغدغه اصلی اش رفع چنین مشکلاتی نیست. فرماندار شهرستان ۱۱ آذر ماه سال جاری خبر از تعیین تکلیف آرامستان شهر تا یک ماه دیگر می دهد و بعد روزها می گذرد و حرفی از عمل به این وعده هم در میان نیست چه رسد عملیاتی شدن آن وعده. ا

گر مطالبه ای هم از سوی رسانه ها مطرح می شود، مسئولی پیدا نمی شود که خود را پاسخگو بداند که اگر هم این گونه نبود، نباید در سه سال گذشته شاهد چالش های سریال وارانه شورای شهر تویسرکان می بودیم.

و همچنان سوال و مطالبه مردم نجیب تویسرکان این است؛ به راستی مهترین دغدغه دولت در این شهرستان باید عملیاتی شدن طرح هر روستا یک سمن باشد یا رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی؟!

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان