آخرین اخبار

21. دى 1399 - 6:34   |   کد مطلب: 39315
این روزها اهالی شهرستانه از حق آب خود و چشمه های روستا گذشتند و با واگذاری آن به دولت از مسئولان دستگاه های متولی در تویسرکان می خواهند به وعده های خود مبنی بر انتقال آب به شبکه، برای تامین آب شرب عمل کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ مشکل کم آبی، مسئله ای است که گریبانگر تعدادی از روستاهای شهرستان تویسرکان شده، هرچند گفته می شود کاهش بارش های سال های اخیر در روند این کم آبی مؤثر بوده، اما می توان با مدیریتی صحیح این مشکل را لااقل در تعدادی از روستاها برطرف ساخت.
شهرستانه، یکی از روستاهای تویسرکان است و اهالی روستا بارها و بارها پیام های خود مبنی بر مطالبه گری از مسئولان برای رفع مشکل کم آبی را به مجموعه خبری رودآور ارسال کرده اند.
در یکی از پیام ها آمده که؛ «سلام آیا مسئولیان نمی خواهند کاری برای حل مشکل آب خوردن مردم روستای شهرستانه کنند؟! به خدا ما در روز ۱۰ دقیقه بیشتر آب نداریم آن هم در روزگار کرونایی که باید مرتب دست ها شسته شود و بهداشت رعایت شود. شهرستانه دارای چشمه های فراوان است، که آب آن هم اکنون به نوعی هدرمی رود، رفع این معضل همت اداره آب، شوراها و دهیاری رامی طلبد.»
یکی دو سالی می شود که دو نفر از اهالی به نام های مسلم زنگنه و محمدحسن جامه بزرگ به نمایندگی از اهالی حرف های دلشان را به مسئولان از دهیار و بخشدار گرفته تا امام جمعه و فرماندار رسانده اند.
و اما مالمیر یکی از اهالی روستا در گفت و گو با خبرنگار رودآور خطاب به متولیان دستگاه های اجرایی گفت: از مسئولان می خواهیم به وعده هایشان جامعه عمل بپوشانند، شهرستانه چند سال دیگر باید بی آبی بکشد آن هم زمانی که از کوه های بلند و چشمه ساران خروشان برخوردار است.
وی اظهار کرد: ما هر بار به ارگان های دولتی رجوع کردیم، آن ها در جواب گفتند؛ "مردم چشمه ها را واگذار کنند" و حال این روزها مردم با صفای شهرستانه از آب کشاورزی خود گذشتند تا به آب خوردن دست یابند.
مالمیر با بیان اینکه به طور عمده آب آشامیدنی در تابستان ۱۰ دقیقه و در زمستان تنها دو ساعت داریم، افزود: از ما خواستند آب چشمه ها را واگذار کنیم تا بعد از آن دولت بیاید و آب را در لوله ها و شبکه آب روستا انتقال دهد.
وی تصریح کرد: حال که با پیگیری های مسلم زنگنه و محمدحسن جامه بزرگ و پای کار آمدن شورا و به ویژه اتحاد اهالی روستا، استشهادیه ای مبنی بر واگذاری چشمه ها برای تامین آب شرب امضاء شده، از دستگاه های اجرایی به ویژه اداره آب و فرمانداری تویسرکان می خواهیم برای انجام وعده خود مجددانه به میدان عمل بیایند.
جامه بزرگ از دیگر اهالی روستا نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: حال که اهالی این روستا این همه پای کار هستند و کمک به هدر نرفتن بودجه دولت درکندن چاه و تحویل دادن آب به مردم کرده و آب کشاورزی خود را اهدا کرده اند از مسئولان می خواهیم تا در اسرع وقت چندشاخه لوله به روستا بدهند و آب این چشمه ها را طبق وعده های خود به خانه های مردم بیاورند.
وی تاکید کرد: اهالی نجیب روستا پای حرف خود بودند و آن را اجرایی کردند، نوبتی هم که باشد نوبت قول و قرار مسئولان است.
به گزارش خبرنگار رودآور؛ می گویند حرف حساب جواب ندارد.حرف اهالی روستای شهرستانه در واگذاری چشمه های آب خود به دولت برای تامین آب شرب، محقق شده و اینک آنان انتظار پاسخ و عملی روشن از مسئولان دارند.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان