آخرین اخبار

27. دى 1399 - 9:00   |   کد مطلب: 39344
فرماندار تویسرکان به عنوان عضو کمیته انطباق شهرستان تیرماه سال جاری با ذکر دلایل قانونی با مصوبه شورای شهر مبنی بر تخفیف 25درصدی عوارض مخالفت کرد، اما مهر ماه با ورود چند عضو دیگر و تعیین سرپرست برای شهرداری بر مصوبه تخفیف 40درصدی مهر تأیید زد.مطالبه مردمی؛ آن مخالفت چه بود و این موافقت چه؟

به گزارش خبرنگار رودآور؛ 19 مهر ماه سال جاری احسان پیری شهردار تویسرکان به دلایلی نامعلوم از این سمت کنار گذاشته می شود، با پیگیری ها، اعتراض و شکایت او به دیوان اداری و ذکر دلایل قانونی بالاخره از اواسط آذرماه مجدد سکان شهرداری را به دست گرفت.
پیری در گفت و گوی آنلاین خود در فضای مجازی در پاسخ به سوالات مردمی در این باره گفته که؛ «استیضاح حق قانونی شورا است، اما در قانون روند استیضاح باید رعایت شود، که در خصوص استیضاح اینجانب این روند انجام نشده بود و در دیوان عدالت اداری مسجع و رای موقت اعاده به کار بنده صادر شد.»
و اما این روزها با انتشار نامه ای با امضای حسینی فرماندار تویسرکان در فضای مجازی درباره تخفیف عوارض در زمانی که پیری شهردار نبوده، بیشتر از همیشه چالش ها و مصوبات شورای شهر تویسرکان همه را به فکر برده و حیرت زده کرده است.
طبق آن نامه فرماندار تویسرکان به عنوان عضو کمیته انطباق شهرستان چهارم تیرماه سال جاری با ذکر دلایل قانونی با مصوبه شورای شهر مبنی تخفیف 25درصدی عوارض مخالفت کرده و گفته « هر گونه بخشودگی و تخفیف عوارض مطابق تبصره 3 ماده ماده قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تبصره ذیل ماده 181 برنامه پنجم توسعه ممنوع است».
اما چند ماه بعد یعنی در مهر ماه با ورود چند عضو دیگر و تعیین سرپرست برای شهرداری این شهر بر مصوبه تخفیف  40درصدی مهر تأیید زد.مطالبه مردمی آن است که آن مخالفت چه بود و این موافقت چه؟
امروز در فضای مجازی مردم از رفتار دو گانه فرماندار تویسرکان و عدم پاسخگویی او به ویژه درباره اتفاقات شورای شهر گلایه مند هستند، یکی از سوالات همشهریان این است که آیا آن تخفیف 40 درصدی به نفع بساز و بفروش ها شده و یا به نفع مردم؟ آنان می خواهند فرماندارشان بیاید و در تریبون های رسانه ای دراین باره توضیح شفاف ارائه دهد.
مجموعه خبری رودآور، این آمادگی را دارد که پاسخ های فرماندار و اعضای شورای شهر درباره تخفیف 40 درصدی را برای تنویر افکار عمومی منتشر کند.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان