آخرین اخبار

4. بهمن 1399 - 6:59   |   کد مطلب: 39371
نماینده مردم تویسرکان در مجلس از آغاز به کار خط تولید ماسک یک کارخانه در این شهرستان خبر داد و گفت: تمام‌تجهیزات این خط تولید داخلی است و در هر دقیقه ۲۴۰ عدد ماسک سه لایه با کیفیت بالا، مطابق با استانداردها و در شرایط استریل تولید می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ نزدیک به یک سالی می شود که از شیوع کرونا ویروس در جهان و به تبع آن در ایران می گذرد، کارشناسان یکی از راه ها و در واقع بهترین راه مقابله با این ویروس منحوس را رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برشمرده اند.

در شرایطی که برخی کشورهای به ظاهر متمدن غرب از راه های دریایی و یا زمینی خود به غارت ماسک ها و یا تجهیزات پزشکی یکدیگر دست می زنند، شاهد هستیم که ایران اسلامی در این حوزه به نوعی به خودکفایی رسیده است.

در این مدت چه بسیار مردم نیک اندیش این سرزمین خود دست به تولید ماسک و توزیع آن بین محرومان زدند و برخی واحدهای تولیدی تغییر کاربری داده، با تولید ماسک حتی با فعالیت شبانه روزی، کشور را از این کالا بی نیاز کرده اند.

در استان همدان و شهرستان تویسرکان هم کارها به همین منوال پیش رفت و علاوه بر فعالیت دو سه واحد تولیدی ماسک، گروه های متعدد جهادی در شرایطی بهداشتی دست به تهیه ماسک هم زدند.

*آغاز به کار خط تولید ماسک یک کارخانه در تویسرکان/تولید 240 عدد ماسک در دقیقه

در این باره «محمدمهدی مفتح» در حاشیه بازدید از خط تولید ماسک در شرکت الوند شیمی این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: اواخر سال گذشته این کارخانه تولید تجهیزات پزشکی که پد الکی نیز از محصولاتش است، موفق شد تا با پیگیری های انجام شده مجوز تولید ماسک را دریافت کند.

وی با بیان اینکه خط تولید ماسک این کارخانه به تازگی آغاز به کار کرده، افزود: تمام تجهیزات تهیه ماسک در این واحد تولیدی به طور کامل به دست جوانان ایرانی ساخته شده و پارچه آن نیز مرغوب بوده، مضاف بر آن که محصولات در شرایط استریل و مطابق با استانداردها تولید می شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس عنوان کرد: در این کارخانه در هر دقیقه ۲۴۰ عدد ماسک سه لایه با کیفیت بالا تولید می شود.

*برپایی چادرهای سلامت برای عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده ارزان قیمت

همچنین «روانبخش نورعلیئی» رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار رودآور، از وجود بیش از 100 هزار ماسک تولیدی در شهرستان خبر داد و گفت: از مهر ماه سال جاری تاکنون به طور مستمر با همکاری همراه جمعیت هلال احمر چادرهای سلامت برای ارائه و عرضه ماسک های ارزان قیمت در برپا شده است.

وی اظهار کرد: همزمان با عرضه ماسک در این چادرها به عموم مردم، موادضدعفونی کننده همچون ژل و الکل نیز به سهولت برای همشهریان عرضه می شود.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان با اشاره به فعالیت دو کارگاه تولید ماسک در تویسرکان، افزود: کارخانه دیگری هم به زودی افتتاح می شود.

نورعلیئی تصریح کرد: در این شهرستان تقریباً از همان ابتدا در تهیه و تولید ماسک مشکلی نداشتیم و به دنبال آن بودیم تا این کالا را با قیمت تمام شده پایین تر در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/ز

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان