آخرین اخبار

7. بهمن 1399 - 21:33   |   کد مطلب: 39386
تور قوه قضائیه برای برخورد با هر گونه فسادی در هر جناحی پهن شده و مردم از این رفتارهای عادلانه خرسندند، در این زمینه محمود قاسمی کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که برخورد دو گانه رسانه های زنجیره با فاش شدن نام مفسدان اقتصادی جای سؤال دارد و قابل تأمل تر آن که برخی برای سرپوش گذاشتن بر روی این مسائل به هر دری می زنند!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ صبح امروز «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی دستگاه قضا در جمع خبرنگاران پرده از قاچاق حرفه‌ای ارز توسط مهدی جهانگیری برادر معاون اول روحانی برداشت و گفت: "مهدی جهانگیری به جرم قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۶۰۷ هزار یورو و ۱۰۸ هزار دلار به دو سال حبس، ضبط ارز و جزای نقدی چهار برابر بهای ریالی ارز قاچاق‌شده محکوم شد."

* برادران روحانی و جهانگیری در تور قوه قضائیه
این نخستین مرتبه ای نیست که دستگاه قضایی، پشت پرده تخلفات وابستگان درجه یک برخی از کابینه دولت فعلی را فاش می کند، چنانچه در ماجرای پرحاشیه شبنم نعمت زاده دختر وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت  و اخلال در نظام تولید و قاچاق دارو و یا فریدون برادر حسن روحانی و امروز در ماجرای برادر معاون اول روحانی شاهد آن بودیم و هستیم.
*زمستان می رود؛ روسیاهی بر که می ماند؟
قابل تأمل تر اینکه معاون اول رئیس جمهور پنجم بهمن ماه جاری گفته که " زمستان تمام شد و روسیاهی ماند برای کسانی که به جای کمک به دولت سعی کردند با زبان و اقداماتشان چوب لای چرخ بگذارند" و اما آخرین زمستان این دولت هم رو به اتمام است و قضاوت با مردمی که خوب می دانند روسیاهی اش بر که مانده است.

* قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با دانه درشت های مفاسد اقتصادی ستودنی است

ناگفته نماند دستگاه قضا از همان روزهای آغازین ریاست آیت الله رئیسی بحث مبارزه با فساد در هر سطحی را در پیش گرفت، این برخورد قاطعانه را می توان در پرونده اکبری طبری و مبارزه با فساد در درون قوه قضائیه مشاهده کرد، با این وجود برخی به دنبال برخورد قاطعانه دستگاه قضا با مفاسد اقتصادی، با حاشیه سازی و سفسطه چینی در مصاحبه ها و بعد انتشار آن شبکه های اجتماعی به هر دری می زنند، تا ماجرا را سیاسی جلوه دهند، در حالی که سیاست کلی دستگاه قضا برخورد با هر گونه مفسده ای در هر جناحی است و این مسئله یعنی قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با دانه درشت های مفاسد اقتصادی ستودنی است.

*آیت الله رئیسی برخورد با هر گونه فسادی را از دستگاه قضائیه آغاز کرد
در این باره «محمود قاسمی» کارشناس مسائل سیاسی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت:  به فاصله زمانی یک هفته بعد انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه شاهد دستگیری اکبری طبری و برخورد او با مفاسد داخلی بودیم.
وی اظهار کرد: در آن زمان مهندس ترکان یکی از مسئولان دولتی عنوان کرد که آقای رئیسی نمی خواهد سیاسی کاری کند، او برخورد با فساد را از قوه قضائیه شروع کرده و این نوع رفتارها به دور از سیاسی بازی است.
*مردم با هر گونه فسادی در هر جناجی مخالف هستند
این کارشناس حوزه سیاسی با بیان اینکه مردم با اصل فساد مشکل دارند، چرا که اموالشان را مفسدان به غارت می برند، افزود: مردم عزیز ما با ارتشاء، اختلاس، دزدی، غارت کردن بیت المال، راندخواری، رشوه خواری و تجمل گرایی در هر جناحی که باشد مخالف هستند و ارتباطی با جناح راست و چپ ندارد.
قاسمی عنوان کرد: با وجود آن که در سال های اخیر شاهد دستگیری بیش از 20 نفر از برادر، دختر یا همسر فلان وزیر گرفته تا نزدیکان درجه یک فلان معاون در بدنه دولت بودیم، اما برخی این گونه موارد را ندیده اند و هنوز هم گویا تنها اختلاس سه هزار میلیاردی خاوری آن خائن به ملت را می بینند و آن را پیراهن عثمان کرده و چشمشان را بر روی اختلاس های صدها هزار میلیاردی این 20 نفر بسته اند!
*برخورد دو گانه رسانه های زنجیره با فاش شدن نام مفسدان اقتصادی
وی با بیان اینکه مشکل اساسی اینجاست که این افراد عادلانه حرف نمی زنند، تصریح کرد: ما می گویم راست و چپ برایمان اهمیتی ندارد، بلکه باید با هر کسی در این نظام که اختلاس و دزدی انجام داده برخورد قاطعانه شود، اما متأسفانه همین افراد جناحی عمل کرده و فساد اقتصادی آن بیش از 20 نفر را نمی ببنند و مشکلات جناح مقابل را بزرگتر از معمول جلوه می دهند.
این کارشناس حوزه سیاسی عنوان کرد:  نمونه این برخورد دو گانه را می توان در رسانه های زنجیره ای و حامیان آنان در ماجرای سیلی زدن آن نماینده مجلس به یک سرباز مشاهده کرد، همان افرادی که در این رسانه ها در فتنه 88 و اغتشاشات 96 بارها به نیروی انتظامی و خانواده های آنان اهانت کردند، چطور شده امروز حرف از حمایت این سرباز به میان می آورند؟!
*برخی برای سرپوش گذاشتن بر روی برخورد با مفسدان اقتصادی به هر دری می زنند
قاسمی با اشاره به این که دوگانگی در بخورد اینان نشان می دهد که می خواهند تنها عقده گشایی کنند، اظهار کرد: مردم از هم این برخوردهای چندگانه ناراحت می شوند، چرا که هر روز مشاهده می کنند فلان جناح بر روی اختلاس های کلان و بزرگ خود سرپوش می گذارد و مسائل و مشکلات جناح مقابل را بزرگتر از معمول نشان می دهند.
وی تأکید کرد: مردم از این گونه برخوردهای جناحی با مفاسد و ناهنجاری ها گلایه مند هستند، چرا که آنان دوست دارند در کشورشان از هر جناحی هر کسی که کار مطلوبی انجام می دهد مورد تشویق قرار گیرد و با فساد رخ داده از سوی هر شخصی در هر سطح و جناحی برخورد قاطعانه ای شود.
این کارشناس حوزه سیاسی ادامه داد: خوشبختانه آیت الله رئیسی چنین روندی را در پیش گرفته است و با هر گونه غارت بیت المال از سوی هر جناحی با قاطعیت برخورد کرده است و مردم این گونه رفتارهای عادلانه را می پسندند.
انتهای پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان