آخرین اخبار

12. بهمن 1399 - 0:07   |   کد مطلب: 39406
انقلاب ایران؛ انقلابی مردمی با محوریت ولایت است، بنابراین به گفته نماینده ولی فقیه در استان همدان استکبار با همراهی جریان انحرافی داخلی با شبه افکنی در مبانی اعتقادی برای نابودی و تحریف زیربنای آن هر روز دست به توطئه و تهاجم می زند، با این وجود اصول و مبانی انقلابی به پشتوانه عقبه سازی فکری و روشنگری های مصباح یزدی و دیگر شاگردان امام تاکنون پابرجا مانده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها با فرارسیدن بهمن ماه در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی قرار داریم، انقلابی که به واسطه قیام مردمی و از دل جامعه برخواست، انقلابی با بنیه و مبانی دینی و اعتقادی و بر پایه ظلم ستیزی ملتی که با راهبری امام خمینی(ره) در امتداد نهضت عاشورایی رقم خورد و در 22 بهمن ماه سال 1357 با ظفرمندیش نه تنها ایرانیان بلکه مستضعفین جهان را هم خوشحال کرد و از آن پس راه آزادمردی برای آزادی خواهان جهان روشن شد.

پایه و اساس هر انقلاب برگرفته از تفکر بنیادین رهبران آن انقلاب است و اگر رهبری یک نهضت توسط اولیاءالله، صالحان و مصلحان و بر پایه اعتقادات و باورهای عمیق دینی و الهی شکل بگیرد، تثبیت و استمرار نظام مستقر شده از آن، استوارتر است.

با این وجود انقلاب اسلامی ایران نیز بمانند هر انقلابی دیگر از همان روزهای نخست مخالفانی داشت، به ویژه نظام سلطه به سرکردگی امریکای جنایتکار و همراهی صهیونیست کودکش و انگلیس، آن استعمار پیر که دستانشان از منافع ملت ایران کوتاه شده بود.

*انقلاب ایران؛ انقلابی مردمی با محوریت ولی فقیه

از آنجا که انقلاب ایران، با حضور مردمی استکبارستیز و رهبری مدبر بنای خود را نهاد، از همان روزهای نخستین مورد هجمه های بسیار قرار گرفت؛ یک انقلاب مردمی با تکیه بر محور قرار دادن ولی فقیه، به همین دلیل استکبار جهانی با همراه ساختن خودفروخته ها و لبیرال های داخلی و با حربه ها و توطئه های شبانه روزی خود، این دو رکن اصلی انقلاب یعنی حضور مردم و ولایت مطلقه فقیه را نشانه گرفتند، تا با تحمیل نقشه های شوم خود مردم را از آرمان های اصیل اسلامی ـ انقلابی و به ویژه ولایت دور سازند.برای همین منظور روزی دست به جنگ سخت زدند تا ملتمان را با ورود صدام بعثی از انقلاب خسته کنند و روزی دیگر با حربه های متعدد و رنگارنگ جنگ نرم و شبیخون فرهنگی وارد کارزار شدند.

*تأسیس بنگاه های شایعه پراکنی و شبهه افکنی علیه اتحاد مردم و ولایت

دشمن در دوران دفاع مقدس متوجه شد با تحمیل جنگ سخت اتحاد درونی مردمی را بیشتر ساخته است و برای از بین بردن این اتحاد بنگاه های شایعه پراکنی، شبکه های ماهواره ای و در حال حاضر تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی در بستر فضای مجازی را به را انداختند و به دنبال ایجاد انحراف در مبانی انقلاب اسلامی بوده و هستند.

با این وجود نمی توان از نقش آفرینی بزرگانی همچون مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی از اساتید حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری و دیگر شاگردان امام خمینی(ره) برای روشن شدن مسیر حقیقی ادامه راه انقلاب چشم پوششی کرد.حال این روزها که در آستانه چهلمین روز درگذشت مصباح انقلاب همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب هستیم بر آن شدیم تا به بازخوانی نقش چنین افراد وارسته ای در جلوگیری از انحراف در مسیر انقلاب و آرمان های انقلابی بپردازیم.

*هر انقلاب مردمی، مخالفان مستکبری روبروی خود دارد

در این باره « آیت الله حبیب الله شعبانی موثق» نماینده ولی فقیه در استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با گرامیداشت ایام خجسته سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: هر حرکت اجتماعی به ویژه حرکتی که تحولات بنیادین در جامعه ایجاد می کند، در گذر زمان دچار انحرافاتی می شود و این انحرافات ممکن است به واسطه عوامل داخلی یا خارجی جریان انقلابی شکل بگیرد.

* دشمنان، با روایت سازی های دروغین به دنبال تحریف جریان اصیل انقلابی اند

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز به طور طبیعی به عنوان یک انقلاب مردمی از همان روزهای نخستین پیروزی خود مخالفانی داشته و دارد که به هر شیوه ای برای تخریب و تحریف آن از درون وارد میدان شده اند، مخالفانی که با روایت سازی های دروغین متنوع و متعدد به دنبال انحراف آرمان ها و ارزش های انقلابی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: جریان ایجاد انحراف در انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس و پس از رحلت امام خمینی(ره) شکلی شتابنده به خود گرفت، چرا که در آن روزها برخی انقلابی نماها به واسته تجددخواهی، ضعف در اعتقاد یا گرایش به مادیگری از اندیشه های اصلی انقلابی ـ اسلامی دور افتادند.

آیت الله شعبانی موثق تصریح کرد: بنابراین با شرایط فراهم شده، برخی ها از اندیشه های اصولی انقلابیگری نه تنها فاصله گرفتند، بلکه زمینه تخریب و تحریف آن را فراهم ساختند و حتی از نظر اعتقادی و زیربنایی تصمیم گرفتند، تیشه به ریشه انقلاب بزنند.

*جریان انحرافی از دوم خرداد 76 تا 84 شتاب بیشتری به خود گرفت

وی با بیان اینکه این تفکر و جریان انحرافی به ویژه از دوم خرداد سال 1376 تا 1384 شتاب بیشتری گرفت و آنانی که مسیرشان را از انقلاب جدا کرده بودند فرصت را برای نشان دادن خودشان مناسب دیدند، اظهار کرد: حتی در آن سال ها شاهد بودیم که چگونه برخی نه تنها مبانی سیاسی و اجتماعی انقلاب، بلکه مبانی اسلامی و اعتقادی از خدا و سیره نبوی گرفته تا قرآن مجید را هم مورد حمله قرار دادند واظهارنظرهای التقاطی بسیاری ارائه دادند.

* شبه افکنی در مبانی اعتقادی برای نابودی زیربنای انقلاب توسط جریان انحرافی

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: در واقع آنان خوب می دانستند که انقلاب اسلامی ایران بر پایه آموزه های دینی بنا شده و این آموزه ها زیربنای اصلی مباحث انقلابی است، بنابراین گزاره های اسلامی را به رگبار هجوم و تهاجم و شبیخون فرهنگی با ابزارهایی از جمله شبه افکنی در مبانی دینی بستند.

آیت الله شعبانی موثق افزود: بدین ترتیب از همان سال های نخستین که خطر انحراف از آرمان ها اصلی، انقلاب را تهدید کرد، شاگردان امام به ویژه مرحوم آیت الله مصابح یزدی به صورت جدی تر وارد عرصه شدند تا در برابر شبهات ایجاد شده که بخشی از زیربناهای اعتقادی را تهدید می کرد روشنگری کنند.

*جریان انحرافی با روشنگری مصباح انقلاب زمین خورد

وی با اشاره به اینکه جریان انحرافی با روشنگری علمی و استدلال های منطقی مصباح انقلاب زمین خورد، عنوان کرد: مرحوم مصباح در خطبه های نماز جمعه به تبیین مباحث و مبانی سیاسی انقلاب اسلامی ورود جدی پیدا کرد و به استدلال های روشن و جامعی پرداخت تا جای هیچ گونه شَک و شبهه ای برجای نماند، حتی برای شفاف سازی از این شهر به آن شهر ک از این منطقه به آن منطقه سفرهای بسیار داشت.

* جریان انحرافی به دلیل نداشتن جوابی علمی، تخریب مصباح انقلاب را در پیش گرفت

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: به همین علت مخالفان آیت الله مصباح یزدی که در برابر آن مواضع و روشنگری ها، بصیرت افزایی ها، کلام شیوا و دلایل عقلانی او حرفی برای گفتن نداشتند، مسیر تخریب را در پیش گرفتند و با بهره گیری از روزنامه های زنجیره ای، شبکه های اجتماعی و ایجاد فضایی عوام فریبانه بی هیچ دلیل منطقی او و هم قطارانش را مورد هجمه های ناجوانمردانه قرار دادند.

* گام های استوارجریان اصیل انقلابی به پشتوانه عقبه سازی فکری از سوی مصباح انقلاب است

آیت الله شعبانی موثق تأکید کرد: با این حال جریان اصیل انقلابی حتی با وجود آن همه تحریف ها و شبهه افکنی های جریان انحرافی به دلیل تببین بسیار روشنگرانه ای از مبانی انقلاب توسط مرحوم مصباح یزدی به راه خود ادامه می دهد و به پشتوانه آن عقبه سازی فکری در برابر شبهات ایجاد شده در این جنگ فرهنگی همچنان استوار گام بر می دارد.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان