آخرین اخبار

23. بهمن 1399 - 21:21   |   کد مطلب: 39464
وعده های فرماندار تویسرکان تاکنون درباره جانمایی مناسب آرامستان محقق نشده، با این وجود سخنگوی شورای این شهر گفته؛ " تا دو سال دیگر نمی توان روی ایجاد یک آرامستان جدید حساب باز کرد، بنابراین از آنجا که معابر آرامستان فعلی در حال تبدیل شدن به قبر است، توسعه آن می تواند مسکن موقت این معضل باشد.

به گزارش رودآور به نقل از عصر همدان؛ یازدهم آذر ماه سال جاری فرماندار تویسرکان در گفت و گوی خود با یکی از خبرگزاری مدعی شد که " جانمایی آرامستان جدید شهر تویسرکان در امامزاده ناصر(ع) یک ماه آینده تعیین تکلیف می شود."

از آن روز تاکنون دو ماه و 12 روز می گذرد و اما خبری از عمل به این وعده از سوی فرمانداری نشده است. یک ماه پیش نیز خبری منتشر شد، مبنی بر اینکه مردم تویسرکان از بالاترین مقام دولتی در شهرستانشان می خواهند نام کارشناسان و دلایل آنان برای ایجاد آرامستان جدید در محوطه امامزاده ناصر(ع) بیان شود، تا مجدد تصمیمی غیراصوالی به مانند ساخت مساکن مهر در حوالی آرامستان همچون سال های گذشته گرفته نشود.

* معابر آرامستان فعلی تویسرکان در حال تبدیل شدن به قبر است!

و اما در این باره «مسعود حمیدیان» سخنگوی شورای شهر تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: هم اینک وضعیت آرامستان فعلی این شهر به سمتی حرکت می کند که حتی معابر زیر پای مردم در حال تبدیل شدن به قبر است و متأسفانه هیچ برنامه مشخص و جدیدی هم وجود ندارد و این اقدام سبب نارضایتی مردم شده است.

*جانمایی آرامستان جدید در محوطه امامزاده ناصر(ع) حرکت فرمانداری بود

وی با تأکید بر اینکه شهرداری و شورای این شهر به هیچ عنوان در جریان تصمیم گیری فرمانداری نبوده اند، اظهار کرد: در این مدت یکی دو ساله متوجه نشدیم فرماندار چه برنامه و چه پیشنهادی دارد و آیا حرکت فرمانداری برای جانمایی آرامستان جدید در امامزاده ناصر(ع) کارشناسی شده است یا نه و این روزها به چه می اندیشند هم اطلاعی نداریم.

سخنگوی شورای شهر تویسرکان افزود: با توجه به مطالبه مردمی مبنی بر دغدغه های امنیتی و اجتماعی، مسائل زیست محیطی، به خطر افتادن آب های زیرزمینی و به ویژه نارضایتی ها و نامه های مخالفت اهالی روستاهای اطراف امامزاده ناصر(ع) از نجفیه و گل آباد گرفته تا قلعه شیخ، زیوج و آریگان؛ ما نیز به شدت مخالف انتقال آرامستان به منطقه امامزاده ناصر(ع) هستیم.

* تا دو سال دیگر نمی توان روی ایجاد یک آرامستان جدید در تویسرکان حساب باز کرد

حمیدیان با اشاره به اینکه به طور قطع موافق جابه جایی آرامستان به نقطه ای خارج از شهر هستیم، تصریح کرد: با این وجود تا جانمایی جدید پیشنهاد، تأیید و بعد مراحل تملک زمین و زیرساخت های آن از جمله آب و برق فراهم شود، حداقل نیاز به دو سال زمان داریم، بدان معنا که تا دو سال دیگر نمی توان روی ایجاد یک آرامستان جدید حساب باز کرد، پس باید برای رفع مشکل کنونی چاره ای اندیشید.

*توسعه آرامستان فعلی، مسکنی موقت برای مشکل نبود قبر در تویسرکان

وی عنوان کرد: در حال حاضر آرامستان فعلی تویسرکان از قبور پر و به معظلی بزرگ تبدیل شده و باید هرچه سریعتر مشکل فعلی لااقل با مسکنی موقت برطرف شود و پیشنهاد سریع و صریح ما توسعه آرامستان فعلی برای حل ضرب العجلی مشکل کنونی است تا هم ساکنان مساکن مهر راضی و هم مشکل نبود قبر حل شود.

سخنگوی شورای شهر تویسرکان اظهار کرد: مطابق با قوانین توسعه آرامستان، در حقیقت ادامه پلاک همین آرامستان فعلی است و نیاز به استعلام جدید از دستگاه های ذیربط ندارد، و این توسعه از مسیر بالادست انجام و سبب دور شدن قبور از مساکن مهر می شود، مضاف بر آن که لااقل به طور موقت محلی برای تدفین اجساد داریم.

حمیدیان افزود: همزمان با راهکار موقت بالا، باید جانمایی کارشناسانه ای نیز در نظر بگیریم تا به نیازها و دغدغه های مردم شهر هم پاسخ مناسبی دهیم.

*زمزمه های ایجاد آرامستان در محوطه امامزاده ناصر(ع) هر روز کم رنگ و پررنگ می شود

وی عنوان کرد: به طور معمول متولی جانمایی آرامستان با شورای شهر و شهردار هستند و بعد، هیئت انطباق شهرستان وارد کار می شود، با این وجود در چهار سال اخیر هیچ گونه مصوبه ای مبنی انتقال آرامستان تویسرکان به امامزاده ناصر(ع) به تصویب نرسیده و این تصمیم خود فرمانداری بوده است.

سخنگوی شورای شهر تویسرکان با اشاره به اینکه زمزمه های ایجاد آرامستان در محوطه امامزاده ناصر(ع) هر روز کم رنگ و پرنگ می شود، تأکید کرد: در چهار سال اخیر هیچ گونه مصوبه ای از سوی شورای این شهر مبنی بر جانمایی امامزاده ناصر(ع) برای آرامستان جدید نداشتیم و این تصمیم با مجموعه فرمانداری بوده است.

*چرا فرماندار پاسخگوی افکار عموم نمی شود؟!

 با توجه به اینکه ظرفیت آرامستان فعلی تویسرکان برای قبور رو به اتمام گذاشته و بهتر است بگوییم دیگر ظرفیتی ندارد، این مجموعه خبری همچنان منتظر پاسخگویی شفاف مسئولان به ویژه فرماندار شهرستان درخصوص تعیین تکلیف آرامستان جدید است، بی تردید اگر تدبیری سوخته عملیاتی شود و وعده ای بی عمل بماند، مردم نسبت به متولیان امر بی اعتماد و ناامید می شوند و سوال بزرگ مردم همچنان این است؛ چرا فرماندار پاسخگوی افکار عموم نمی شود؟!

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان