آخرین اخبار

24. بهمن 1399 - 11:26   |   کد مطلب: 39465
نماینده مردم تویسرکان در مجلس پس از راه اندازی بیمارستان شهید سلیمانی، از صدور مجوز تهیه و نصب ام.آر.آی و فعالیت توأم دو بیمارستان ولیعصر و شهید سلیمانی در این شهرستان 103 هزار نفری خبر داد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ ساخت پروژه بیمارستان قائم (عج) که بعدها اسم آن به بیمارستان سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تغییر نام داد در سال 87 در زمینی به مساحت 47 هزار و 388 مترمربع آغاز شد.

روند ساخت این بیمارستان در سال های نخستین با کندی تمام جلو می رفت و در برخی مقاطع زمانی متوقف شد، تا آن که با ورود مفتح به عنوان نماینده مردم شهرستان بالاخره بودجه های لازم برای تکمیل آن جذب شد. در ابتدای امر قرار بود این بیمارستان 96 تختخوابی باشد که مجدد با توجه به نیاز شهرستان و رایزنی های مفتح به 154 تخت ارتقاء یافت و بالاخره پس از 12 سال به تازگی با اشتغالزایی 274 نفر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

*ساخت بیمارستان شهید سلیمانی با اعتباری افزون بر 314 میلیارد تومان

در این باره «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه بیمارستان سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی این شهرستان با زیر بنای 17 هزار مترمربع ساخته شده، گفت: در سال 92 که به عنوان نماینده مردم این دیار منتخب شدم، ساخت این بیمارستان متوقف و تنها سه میلیارد تومان برای آن هزینه شده بود، اما با پیگیری های انجام شده و تغییر پیمانکار روند تکمیلی این پروژه از سال 93 سرعت مناسبی گرفت و امسال به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این بیمارستان با تمام تجهیزات آن افزون بر 314 میلیارد تومان هزینه شده، اظهار کرد: ساختمان اصلی آن در یک بلوک و در پنج طبقه بنا شده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: درمانگاه، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، سالن انتظار، فیزیوتراپی، آندوسکوپی، رختکن، بستری زنان و زایمان، بستری اطفال، مراقبتهای ویژه، اعمال زایمان، جراحی و داخلی، 10 تخت دیالیز، سی. تی. اسکن، بانک، مهدکودک و پارکینگ از جمله بخش های این بیمارستان است.

مفتح عنوان کرد: هرچند برای این بیمارستان 154 تخت ثبت شده، اما با تخت های دیالیز و بخش های جانبی تعداد آن به 200 تخت افزایش می یابد، بنابراین در مجموع تعداد تخت های دو بیمارستان شهید سلیمانی و ولیعصر برای این شهرستان 250 تخت می شود.

* صدور مجوز تهیه و نصب ام.آر.آی برای بیمارستان شهید سلیمانی

مفتح در ادامه عنوان کرد: گرچه با توجه به جمعیت شهرستان در ابتدا تصمیم بر این نهاده بودند که با راه اندازی بیمارستان تازه تأسیس، بیمارستان ولیعصر تعطیل شود، اما با پیگیری های انجام شده، خوشبختانه قول مساعد دادند تا هر دو بیمارستان توأم با هم فعال باشند.

وی گفت: همچنین با توجه به سرانه جمعیت در تویسرکان امکان و اجازه بهره مندی از دستگاه ام.آر.آی را نمی دادند، اما در این خصوص نیز با رایزنی ها و پیگیری های انجام شده، توانستیم مجوز و دستور تهیه و نصب این دستگاه را از وزارت بهداشت را بگیریم مشروط بر اینکه ارائه خدمات با تعرفه دولتی باشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت: برای استقرار پزشکان متخصص، ساخت پانسیونی هم در کنار این بیمارستان طراحی شده که نقشه برداری آن به اتمام رسیده و تلاشمان بر این است تا روند ساخت این ساختمان نیز هرچه سریعتر آغاز و تکمیل شود.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان